Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση διοργανώνει Διήμερο Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα
«Η Θεατρική Αγωγή στο Δημοτικό σχολείο»
Ημερομηνίες: Παρασκευή 26 και Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2007
Ώρες: Παρασκευή 16.00-21.00 & Σάββατο 09.00-15.00
Τόπος: Θεσσαλονίκη, 100ο Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης
Σάββατο 27/1/2007
09.00-11.00 Εργαστήρια
11.00-11.30 Διάλειμμα
11.30-13.30 Εργαστήρια
Εργαστήριο 4
«Ο αυτοσχεδιασμός και το θεατρικό παιχνίδι ως εργαλεία διδασκαλίας»
με τις Αργυρώ Σκίτσα, εκπαιδευτικό, μουσικοπαιδαγωγό
& Χαρίκλεια Τερζητάνου, εκπαιδευτικό
Σκοπός του εργαστηρίου είναι να κατανοήσουμε τη μέθοδο και τον τρόπο με τον οποίο ο αυτοσχεδιασμός και το θεατρικό παιχνίδι στηρίζουν και εμπλουτίζουν τη διδασκαλία.
Με συγκεκριμένα παραδείγματα που αφορούν την Ιστορία, τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά θα δούμε πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τη φαντασία και τη δημιουργική έκφραση των μαθητών, οδηγώντας τους στην ουσιαστική κατάκτηση της γνώσης μέσα από έναν παιγνιώδη και κατά συνέπεια ενδιαφέροντα τρόπο.
Η Αργυρώ Σκίτσα αποφοίτησε από το Α.Π.Θ. με ειδίκευση στην Ψυχολογία. Από το 1990 εργάστηκε στην ειδική αγωγή ως εκπαιδεύτρια και συντονίστρια προγραμμάτων δημιουργικής έκφρασης και ανάπτυξης, κατάρτισης ατόμων με αναπηρίες και εκπαίδευσης εργαζομένων και εθελοντών σε θέματα κοινωνικής ευαισθητοποίησης. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση ως φιλόλογος και σε ΙΕΚ Προσχολικής Αγωγής για παιδιά με ειδικές ανάγκες ενώ συνεργάστηκε με ωδεία, παιδικούς σταθμούς σχολεία, κατασκηνώσεις και άλλους φορείς σε προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης, θεατρικού παιχνιδιού, μουσικοκινητικής και οργάνωσης παιδικών παραστάσεων. Έχει συνεργαστεί φορείς ως συντονίστρια σε ευρωπαϊκά προγράμματα για τον κοινωνικό αποκλεισμό των νέων και σε προγράμματα πολιτιστικών ανταλλαγών (Γαλλία, Βέλγιο, Ιρλανδία, Βουλγαρία). Εισηγήτρια σε σεμινάρια για θέματα ειδικής αγωγής, αντιμετώπισης προβλημάτων – συγκρούσεων στην τάξη, εμψύχωσης και επικοινωνίας μέσα από το παιχνίδι, θεατρικού παιχνιδιού, αφήγησης παραμυθιού και μουσικοκινητικής αγωγής καθώς και για την τέχνη στην εκπαίδευση. Επίσης, διοργανώνει επιμορφωτικά βιωματικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και εμψυχωτές καθώς και πολιτιστικές εκδηλώσεις για παιδιά σε συνεργασία με φορείς της πόλης. Είναι μέλος της ΟΜΕΡ από το 1994 έως σήμερα. Από το 1999 είναι υπεύθυνη του καλλιτεχνικού παιδαγωγικού εργαστηρίου «Σχεδία στην πόλη». Ιδρυτικό μέλος της Παιδαγωγικής Καλλιτεχνικής Ομάδας «Σχεδία» η οποία λειτουργεί με στόχο τη συνεχή εκπαίδευση και ενημέρωση καθώς και τη δημιουργία καλλιτεχνικών δράσεων – παρεμβάσεων για τα παιδιά στην πόλη αλλά και την επαρχία.
H Χαρίκλεια Τερζητάνου αποφοίτησε από την Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης το 1985 και ολοκλήρωσε το πρόγραμμα εξομοίωσης του Π.Τ. το 1993. Παρακολούθησε ένα χρόνο μαθήματα στο ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής. Γνωρίζει αγγλικά, γερμανικά και γαλλικά. Ασχολήθηκε από την εφηβική ηλικία με το μοντέρνο χορό και έκανε μαθήματα χορογραφίας. Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια ασχολείται με τη μουσικοκινητική και τη διδασκαλία των παραδοσιακών χορών στο Λαογραφικό Όμιλο Παπάφη, με τον οποίο σκηνοθέτησε και επιμελήθηκε τη δίωρη παράσταση «Χορεύοντας στα κύματα», στο τμήμα παραδοσιακών χορών της Β΄ ΕΛΜΕ και σε παιδικά τμήματα δημοτικών σχολείων. Υπήρξε επί εννέα χρόνια πρόεδρος του Εργαστηρίου Παραδοσιακών Χορών Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νομού Θεσ/νίκης και συμμετείχε ως πρωτοχορεύτρια σε πολλές παραστάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το 2005 ήταν εμψυχώτρια σε δύο εργαστήρια για εκπαιδευτικούς της Φυσ. Αγωγής με θέμα τη διδασκαλία των παραδοσιακών χορών μέσα από τη μουσικοκινητική αγωγή. Παρακολούθησε πολλά εκπαιδευτικά σεμινάρια θεατρικής και αισθητικής αγωγής. Στα σχολεία που υπηρέτησε σκηνοθέτησε θεατρικά έργα και επιμελήθηκε διαθεματικά εκπαιδευτικά προγράμματα που κατέληγαν σε παράσταση παντομίμας. Τα παραπάνω παρουσιάστηκαν στο θέατρο «ΑΝΕΤΟΝ» και στις μαθητικές συναντήσεις του Δ’ Δημοτικού Διαμερίσματος του Δήμου Θεσσαλονίκης. Επίσης, εργάστηκε και ως δασκάλα εικαστικών. Ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων της Δ/νσης Π.Ε. Αν. Θεσ/νίκης από το σχολικό έτος 2003-2004 έχει οργανώσει βιωματικά σεμινάρια, έχει παρουσιάσει εισηγήσεις και έχει εκπονήσει ηλεκτρονικό υλικό για τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ