Όλες οι δράσεις στην Βόρεια Ελλάδα

«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Σέρρες, 25/1/2025, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Αφροδίτη Ρίζου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/1/2025 10:00 πμ - 1:00 μμ Export event


Δωρεάν βιωματικό εργαστήριο

«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!»

«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4)

ΣΕΡΡΕΣ 25 Ιανουαρίου 2025,  Ώρες: 10.00-13.00
Τόπος: Πειραματικό Δημ. Σχολείο Σερρών «Κων. Καραμανλής»

Απευθύνεται σε  εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μεγάλων τάξεων, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε εμψυχωτές/τριες νεανικών  ομάδων.

Εμψύχωση: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Αφροδίτη Ρίζου

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Βόρειας Ελλάδας και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.)  στο πλαίσιο του προγράμματός  «’Κι αν ήσουν εσύ;’ - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος», διοργανώνουν επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο/εργαστήριο υποστήριξης εκπαιδευτικών που υλοποιούν το πρόγραμμα ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

Το σεμινάριο πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών.

Σύντομη περιγραφή:
Τι υπάρχει μέσα σε ένα όνομα; Ποιες ιστορίες και ποια πολιτισμικά στοιχεία συνδέονται με το όνομά μας; Πώς μπορεί να γίνει το όνομά μας αφορμή να αφηγηθούμε αυτές τις ιστορίες και να τις μοιραστούμε με την ομάδα, για να γνωριστούμε καλύτερα και να ανακαλύψουμε τα νήματα που μας συνδέουν; Πώς μπορούμε να εκφράσουμε τη δημιουργικότητά μας «παίζοντας» με το όνομά μας;   
Το σεμινάριο αποτελεί πρόταση δημιουργικής συνάντησης και αλληλεπίδρασης  με στόχο την προώθηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. 
Στόχος του σεμιναρίου είναι να προσφέρει εργαλεία στους εκπαιδευτικούς της τάξης ή/και στους εμψυχωτές ομάδων νέων, τα οποία συντελούν στη δημιουργία  ευχάριστου κλίματος, ενισχύουν τη διάθεση για επικοινωνία και αλληλοκατανόηση και ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα. 
Αξιοποιεί την ποίηση και τη γραφή δημιουργώντας τις ιδιαίτερες εκείνες συνθήκες μέσα στις οποίες μπορούν να αναπτυχθούν η προσωπική προφορική και γραπτή έκφραση των συμμετεχόντων/ουσών, καθώς και η διαπολιτισμική τους ικανότητα.
Με αφορμή τις ιστορίες και τα πολιτισμικά στοιχεία που συνδέονται με το όνομά μας  και την ανάγνωση του ποιήματος του Μαχμούντ Νταρουίς  «Jidarijja», σε απόδοση Τζένης Καραβίτου, οι συμμετέχοντες/ουσες μέσα από δραστηριότητες γραφής και θεατρικά παιχνίδια δημιουργούν δικό τους, πρωτότυπο υλικό, που μπορεί να αξιοποιηθεί με ποικίλους τρόπους στην τάξη. Μπορεί, μεταξύ άλλων, να συνδυαστεί με τα υλικά των βιβλίων «Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες στίχοι ΜΑΖΙ», «Μονόλογοι σε καραντίνα» και «Μονόλογοι από τη Γάζα».

ΑΙΤΗΣΕΙΣ: Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΔΩ


Το εργαστήριο εντάσσεται στον επιμορφωτικό κύκλο με τίτλο «κι αν ήσουν εσύ;  - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών / εμψυχωτριών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων»  που, υπό προϋποθέσεις, οδηγεί σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης έως και 200 ωρών.  Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και με την επιστημονική στήριξη των: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό πρόγραμμα), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Πάτρας/Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου του Tμήματος Θεατρικών Σπουδών. Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA). Δείτε περισσότερα ΕΔΩ (& www.theatroedu.gr)


Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής ΑΠΘ και του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες  της Αγωγής και κατεύθυνση Διδακτική της Γλώσσας/Λογοτεχνίας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος και εργαστήρια για το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό και μαθήματα θεάτρου στο Εργαστήριο Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» Θεσσαλονίκης. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ποικίλων επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, στο οποίο αξιοποιούνται τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και θεατρικού παιχνιδιού στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας. Ενδεικτικά: «Η κωμική σκηνή-Α΄ Γυμνασίου» και «Η τραγική σκηνή-Β΄Λυκείου», στον τόμο Διαβάζοντας λογοτεχνία στο σχολείο: μια νέα πρόταση διδασκαλίας, «Το παιχνίδι στη λογοτεχνία» και «Η περιπέτεια της ενηλικίωσης» στο Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Θράκης, ΕΚΠΑ, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, http://www.ekebi.gr/Fakeloi/xenos/index.htm , Ψηφιακά εκπαιδευτικά σενάρια για τα γλωσσικά μαθήματα Πρωτέας, http://proteas.greek-language.gr/ και Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα & τη γλωσσική  εκπαίδευση: Εξερευνώ τις ιστορίες, http://www.e-istories.gr/, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Από το 2016 είναι  εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Εργάζεται ως δασκάλα στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Η Ρίζου Αφροδίτη είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. με μεταπτυχιακές σπουδές στο ίδιο τμήμα στις Επιστήμες της Αγωγής με κατεύθυνση «Κοινωνία, Εκπαίδευση και Παιδαγωγική». Η μεταπτυχιακή της εργασία ερευνούσε τη σχέση της Παιδαγωγικής του Καταπιεζόμενου με το Θέατρο του Καταπιεζόμενου. Τώρα διανύει το δεύτερο  μεταπτυχιακό της στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ με κατεύθυνση: "Η Θεατρική Παράσταση: Ιστορία, Θεωρία και Πρακτική". Για τέσσερα χρόνια δίδαξε την Ελληνική ως δεύτερη γλώσσα σε μετανάστες στο Σχολείο Αλληλεγγύης «Οδυσσέας» και υπήρξε μέλος της θεατρικής ομάδας του Σχολείου. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι αφηγήτρια παραμυθιών και μέλος της ομάδας αφήγησης παραμυθιών «Ντίλι Ντίλι». Είναι συγγραφέας του παιδικού βιβλίου "Μπορείς να ζωφραφίσεις ένα όνειρο;" και  μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας Guagua. Ως Guagua έλαβαν μέρος στις συλλογικές εκθέσεις  κόμικ στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης με τίτλο «Ηλέκτρες του Κόσμου» και «Τρωάδες: πάλη στα ερείπια» στην Αθήνα. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε επιμορφωτικά σεμινάρια και συνέδρια σχετικά με την Κριτική Παιδαγωγική, την εκπαίδευση προσφύγων, την Ελληνική ως δεύτερη γλώσσα, την Παιδαγωγική του Θεάτρου. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και από το 2017 είναι εμψυχώτρια στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;». Το 2017 συμμετείχε ως περιφερειακή διαχειρίστρια Β. Ελλάδας ενώ το 2020 ήταν τοπική συντονίστρια στη Θεσσαλονίκη και Βοηθός Περιφερειακή Συντονίστρια Βόρειας Ελλάδας.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών.
Πληροφορίες: www.TheatroEdu.gr / 2106541600 / info@theatroedu.gr / 


 

Βόρεια Ελλάδα - Ημερολόγιο δράσεων

«Ιανουάριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
303112345
6789101112
13141516
"Τα περάσματα" - Ένα βιωματικό παιχνίδι προσομοίωσης

"Τα περάσματα" - Ένα βιωματικό παιχνίδι προσομοίωσης

Θεσσαλονίκη, 16/1/2025, διαδραστικό παιχνίδι προσομοίωσης
171819
202122232425
26
2728293031
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
2
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
3456789

Αναζήτηση