Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Ένα δράμα με αφορμή την ιστορία της γ' δημοτικού, στα πλαίσια μιας διαθεματικής προσέγγισης του αναλυτικού προγράμματος: Δαίδαλος και Ίκαρος στα πλαίσια του Μινωικού πολιτισμού

Ένα δράμα με αφορμή την ιστορία της γ' δημοτικού, στα πλαίσια μιας διαθεματικής προσέγγισης του αναλυτικού προγράμματος: Δαίδαλος και Ίκαρος στα πλαίσια του Μινωικού πολιτισμού

Ρόδος, 5-6/5/2007, Εργαστήριο, Καλλιόπη Τσαρούχη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 5/5/2007 2:30 μμ - 6/5/2007 1:30 μμ Export event


Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

2ο Επιστημονικό Σεμινάριο για το Θέατρο και τις Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση

Ρόδος 4, 5 & 6 Μαΐου 2007

«Θέατρο στην Εκπαίδευση: Γνωρίζοντας τον εαυτό μας και τους άλλους»

Καλλιόπη Τσαρούχη, νηπιαγωγός, εκπαιδευτικός θεάτρου

«Ένα δράμα με αφορμή την ιστορία της γ' δημοτικού, στα πλαίσια μιας διαθεματικής προσέγγισης του αναλυτικού προγράμματος: Δαίδαλος και Ίκαρος στα πλαίσια του Μινωικού πολιτισμού»

Με τον όρο "δράμα" αναφερόμαστε στο εκπαιδευτικό θέατρο, θεατρική τεχνική-  παιδαγωγική διαδικασία, που χρησιμοποιείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Το δράμα αφορά στο γνωστό μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου. Αναζητά το ανθρώπινο στοιχείο στα πρόσωπα των ηρώων και εξερευνά θέματα όπως η εξορία, η νοσταλγία, ο περιορισμός της προσωπικής ελευθερίας, η κυριαρχία του συναισθήματος και οι συνέπειες. Παράλληλα, και λόγω της ιστορικής τοποθέτησης του μύθου στη Μινωική Κρήτη, εξετάζονται θέματα όπως εξουσία, τέχνη, θρησκεία και καθημερινή ζωή στη Μινωική εποχή. Για την ανάπτυξη του δράματος και την προσέγγιση των παραπάνω θεμάτων χρησιμοποιούνται βασικές τεχνικές του εκπαιδευτικού θεάτρου (δασκάλα σε ρόλο, προσωπική μαρτυρία, παγωμένες εικόνες, αποκάλυψη σκέψης, κλπ.). Παράλληλα, θα αναφερθούμε σε τεχνικές και δραστηριότητες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί για την περαιτέρω ανάπτυξη του συγκεκριμένου θέματος. Το εργαστήριο είναι βιωματικό και οι συμμετέχοντες πρέπει να φορούν άνετα ρούχα.