Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Η απόλαυση και οι κίνδυνοι της συμμετοχής: χώρος, δύναμη και ελευθερία στο διαδραστικό και το εφαρμοσμένο θέατρο

Η απόλαυση και οι κίνδυνοι της συμμετοχής: χώρος, δύναμη και ελευθερία στο διαδραστικό και το εφαρμοσμένο θέατρο

Αθήνα, 29/3/2008, Εργαστήριο, John O’ Toole

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/3/2008 9:30 πμ - 6:00 μμ Export event


«Η απόλαυση και οι κίνδυνοι της συμμετοχής: χώρος, δύναμη και ελευθερία στο διαδραστικό και το εφαρμοσμένο θέατρο»

John O’ Toole, Professor, Arts Education, University of Melbourne, Αυστραλία

Σάββατο 29/3/2008, 09.30-12.00 & 15.30-18.00

Εργαστήριο 5 ωρών - Γλώσσα: αγγλικά (με μετάφραση στα ελληνικά)

Σε κάποιους πολιτισμούς η διαδραστικότητα θεωρείται δεδομένη στο θέατρο. Σύμφωνα όμως με το παραδοσιακό δυτικό μοντέλο, οι ηθοποιοί παίζουν και οι θεατές παρακολουθούν. Το συμμετοχικό και το διαδικαστικό θέατρο δοκιμάστηκε τα τελευταία σαράντα χρόνια, έγινε αποδεκτό, απορρίφθηκε και τώρα επανέρχεται σε διαφορετικά είδη του εφαρμοσμένου θεάτρου, όπως είναι το θέατρο στην εκπαίδευση, το θέατρο στην κοινότητα, στις φυλακές και στο σύστημα υγείας αλλά και με διαφορετικές μορφές, όπως η μετακινούμενη θεατρική παράσταση/περιπατητικό θέατρο (promenade theatre), η αναπαράσταση (re-enactment), το θέατρο της αγοράς (forum theatre), το θέατρο του δρόμου και το θέατρο της διαμαρτυρίας. Αν κατανοήσουμε και μπορέσουμε να διαχειριστούμε το πλέγμα σχέσεων, περιεχομένου και προσδοκιών που εμπεριέχονται στα παραπάνω είδη και μορφές, θα βιώσουμε μια δυνατή συλλογική θεατρική εμπειρία. Αν όχι, η εμπειρία θα είναι μάλλον δυσάρεστη για όλους όσοι εμπλέκονται. Στο εργαστήριο θα εξετάσουμε παραδείγματα συμμετοχικού θεάτρου για να διερευνήσουμε το ρόλο του πλαισίου, του χώρου, του σκοπού και του κοινού στη διαδικασία της δημιουργίας. Θα ασχοληθούμε με τη φύση του συμβολαίου που «υπογράφεται» μεταξύ ηθοποιών και κοινού, με τα όρια του επιτρεπτού, καθώς και με τις πιθανές δημιουργικές μορφές συμμετοχής, όπως είναι η εξωγενής, η περιφερειακή και η ολοκληρωτική συμμετοχή.

Print

Number of views (1126)/Σχόλια (0)