5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα»
Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας
Εύα Κωνστανταράκη, εμψυχώτρια, Θέατρο για την Ανάπτυξη
«Η προσωπική ιστορία, οι μνήμες, τα βιώματα ως δημιουργοί χρήσιμης γνώσης»
Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά
«Πολλοί άνθρωποι έχουν τα κότσια να τα βγάλουν πέρα με τη ζωή τους, ελάχιστοι όμως μπορούν να τη φανταστούν» -«Ελεγεία του έρωτα», Ζαν Λυκ Γκοντάρ.
Ποιος είναι ο ρόλος της εκπαίδευσης; Να διδάσκει τα παιδιά και τους νέους μας πώς να ζουν σε έναν κόσμο έτοιμο, μια ζωή που άλλοι έχουν σχεδιάσει για αυτούς ή να τους διδάσκει πώς να φαντάζονται τη ζωή τους, πώς να φτιάχνουν τον κόσμο τους ταιριάζει; Στον καιρό μας, αυτόν των ραγδαίων τεχνολογικών και επιστημονικών ανακαλύψεων, ξέρουμε ποιες εξειδικευμένες γνώσεις θα προσφέρουν τα μέσα για την επίλυση των μελλοντικών προβλημάτων; Ή μήπως μόνο η Γνώση που βασίζεται στα βιώματα, στις εμπειρίες, στην προσωπική ιστορία που δημιουργείται μέσα από τη φαντασία, τη δημιουργικότητα, την κριτική ικανότητα την κριτική συνειδητοποίηση του εαυτού και του κόσμου θα επιτρέψει στα παιδιά μας να συναντήσουν με ευτυχία το μέλλον; Η ενεργοποιός σκηνή, κύρια τεχνική του Θεάτρου για την Ανάπτυξη, ένα βήμα μετά το παίξιμο ρόλων, μη σταματώντας απλά στην ερώτηση «τι θα γινόταν εάν» ή σε μια κραυγή διαμαρτυρίας, είναι ένας τρόπος δημιουργίας μιας τέτοιας χρήσιμης γνώσης. Στο εργαστήριο θα επικεντρωθούμε στα εξής α) πώς μπορούμε να δομήσουμε μια «ενεργοποιό» σκηνή, δηλαδή μια σκηνή που σχετίζεται ρεαλιστικά (όχι πραγματικά) ή μεταφορικά με τη ζωή των συμμετεχόντων και θέτει ερωτήσεις β) πώς ο δάσκαλος συντονιστής θα βαθύνει το διάλογο εμπλέκοντας όλους στην ιστορία της σκηνής και δίνοντας την ευκαιρία να διερευνηθούν όλες οι απόψεις, οι πιθανότητες, οι λύσεις στο ερώτημα που έχει τεθεί. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης που θα ήθελαν να διδάξουν πώς μαθαίνεις από τη διαδικασία, πώς μαθαίνεις από τους άλλους, πώς μαθαίνεις για τον εαυτό σου. Και εν τέλει, πώς μπορείς να φανταστείς Εσύ τη δική σου ζωή (η τεχνική που θα εφαρμοσθεί στο εργαστήριο θα δοθεί σε σημειώσεις).
Η Εύα Κωνστανταράκη σπούδασε Οικονομικές και Κοινωνικές Επιστήμες στην Ελλάδα και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στo University of King Alfred’s UK στο Θέατρο για την Ανάπτυξη (MA Theatre for Development). Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για το συμμετοχικό θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιχνίδι. Συντονίζει α) ομάδες παιδιών και νέων που αντιμετωπίζουν τον κοινωνικό αποκλεισμό, με στόχο την ενδυνάμωση των μελών και των ομάδων καθώς και την εύρεση λύσεων από τις ίδιες τις ομάδες για τη βελτίωση της ζωής τους β) ομάδες εκπαιδευτικών για την εφαρμογή των τεχνικών του θεάτρου για την Ανάπτυξη μέσα στη σχολική τάξη. Είναι ιδρυτικό μέλος της ΜΚΟ «Πολύχρωμος Cosmos» για τη στήριξη μέσω της Τέχνης κοινωνικά αποκλεισμένων παιδιών και νέων. Στα πλαίσια της στήριξης των παιδιών, η ΜΚΟ διοργανώνει σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς της περιφέρειας Μενιδίου όπου δραστηριοποιείται ο «Πολύχρωμος Cosmos». Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στη Εκπαίδευση καθώς και του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος.