Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

«ΘΕΑΤΡΟΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ» Το θεατρικό παιχνίδι ως διδακτικό μέσο

Θεσσαλονίκη, 14/12/2013, Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Αφροδίτη Ιωάννου, Ιωάννα Κατσαρού

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 14/12/2013 9:30 πμ - 3:00 μμ Export event


«ΘΕΑΤΡΟΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ»Το θεατρικό παιχνίδι ως διδακτικό μέσο

Το Γραφείο Β. Ελλάδας του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, διοργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο θεατρικής παιδείας διάρκειας 6 διδακτικών ωρών

Με τις Αφροδίτη Ιωάννου & Ιωάννα Κατσαρού.

Θεσσαλονίκη, 14 Δεκεμβρίου 2013, 9.30-15.00μ.μ.

Περιγραφή εργαστηρίου. Αν πιστεύεις ότι ο δάσκαλος δεν είναι φερέφωνο μιας στείρας γνώσης….Αν πιστεύεις πως ένας ξεχασιάρης δράκος, ένας ιππότης που χορεύει ταγκό με τη σκιά του, ένα πεισματάρικο σαλιγκάρι, μια ομπρέλα που φοβάται τη βροχή, νάνοι και ξωτικά… μπορούν να σε μάθουν να γράφεις και να διαβάζεις….Αν ένα τσούρμο πειρατές σε οδηγούν σε μαθηματικούς θησαυρούς….Αν μάγισσες και μάγοι σου διδάσκουν τα ξόρκια της γραμματικής… Τότε… τότε, έλα μαζί μας σ’ ένα ταξίδι σ’ ένα ταξίδι στις θεατροδιδασκαλίες!!Άραγε σκέφτηκες ποτέ πόση ποίηση κρύβει ένας πίνακας του Πικάσο, πόση περιπέτεια ένας πίνακας του Βαν Γκογκ, πόσο θέατρο ένας πίνακας του Ματίς, πόσο συναίσθημα ένας πίνακας του Γαϊτη;; Άραγε σκέφτηκες ποτέ πώς ο Καρυωτάκης …  γίνεται χρώμα, πώς ο Λόρκα …  γίνεται γλυπτό, πώς ο Σεφέρης … γίνεται κίνηση;; Άραγε σκέφτηκες ποτέ πόσο πιο δημιουργικό θα ήταν ένα σχολείο που θα παιχνίδιζε με τις παραστατικές τέχνες;;!! Εμείς ….ν α ι !!.... το Υπουργείο Παιδείας …. Ο χ ι !!! ΄Ελα μαζί μας στις θεατροδιδασκαλίες, ένα βιωματικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και για όσους από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αναζητούν την περιπέτεια της διδασκαλίας στον κόσμο της τέχνης και της φαντασίας!!

Η Ιωάννου Αφροδίτη και η Ιωάννα Κατσαρού είναι και οι δυο δασκάλες «μάχιμες» στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και φίλες εδώ και πολλά χρόνια. Με σπουδές στο θεατρικό παιχνίδι, την κινησιολογία και το χορό, γρήγορα αναζήτησαν εναλλακτικούς τρόπους και διόδους για μια «διαφορετική» προσέγγιση της γνώσης, στους «κόλπους» της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δίνοντας στο παιχνίδι, που είναι το «απόσταγμα» των παραστατικών τεχνών, τη θέση που του αρμόζει στη διδακτική διαδικασία, δημιούργησαν μια σειρά από «παραμυθικές» και «θεατρικές» δράσεις, για τη διδασκαλία των περισσοτέρων γνωστικών τομέων του Δημοτικού σχολείου. Έχοντας συμμετάσχει σε πολυάριθμα βιωματικά εργαστήρια, τόσο σαν επιμορφούμενες όσο και σαν επιμορφώτριες, συγκέντρωσαν ένα «πολυτροπικό» υλικό, στοχεύοντας σε μια «ελκυστική» διδασκαλία, που θα εμπλέκει στις δράσεις της όλο το ανθρώπινο δυναμικό μιας σχολικής τάξης!! Με πείρα στα ευρωπαϊκά προγράμματα και σε ομαδικές εργασίες με ευρωπαίους συναδέλφους, συνταίριαξαν θεωρίες και δράσεις σε ένα θεατρικό εκπαιδευτικό παιχνίδι, ένα παιχνίδι που γεννήθηκε μέσα από το θέατρο αλλά απλώθηκε σε κάθε πτυχή των παραστατικών τεχνών. Έχοντας αστείρευτη πηγή έμπνευσης τους ίδιους τους μαθητές και «χωνευτήρι» ιδεών τη θεατρική ομάδα των δασκάλων «Διθύραμβος εξ αμάξης», της οποίας είναι ενεργά μέλη, δοκίμασαν να γράψουν θεατρικά έργα τόσο για παιδιά, όσο και για ενήλικες που παρουσιάστηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια σε πολλά σχολεία της πόλης μας. Η προσπάθειά τους να μοιραστούν τις ιδέες τους με τους συναδέλφους, τις οδήγησαν στο πρώτο τους βιβλίο με θέμα: «Μια αλφαβήτα με θέατρο, τραγούδι και χορό»…. και στην τελειοποίηση του επόμενου βιβλίου τους που θα κινείται στο ίδιο πλαίσιο με το πρώτο, με κέντρο του αυτή τη φορά … τη Γραμματική. «Αντικατέστησε το χρόνο που ξοδεύεις για να ετοιμάσεις τις φωτοτυπίες της επόμενης μέρας, με το χρόνο που θα ξοδέψεις για να ….. σκηνοθετήσεις την αυριανή σου διδασκαλία!! Αφροδίτη – Ιωάννα»

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευσητηλ/φαξ:2310232300


 

Print

Number of views (1150)/Σχόλια (0)