Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

«Δραματοποίηση κειμένου: από το κείμενο στη δράση»

Θεσσαλονίκη, 26/1/2007, Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Μώρου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/1/2007 4:30 μμ - 9:00 μμ Export event


Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση διοργανώνει Διήμερο Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα

«Η Θεατρική Αγωγή στο Δημοτικό σχολείο»

Ημερομηνίες: Παρασκευή 26 και Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2007
Ώρες: Παρασκευή 16.00-21.00 & Σάββατο 09.00-15.00
Τόπος: Θεσσαλονίκη, 100ο Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης
 

     Παρασκευή 26/1/2007
16.45-18.45    Εργαστήρια
19.15-21.15    Εργαστήρια

Εργαστήριο 1
«Δραματοποίηση κειμένου: από το κείμενο στη δράση»

με την Αντιγόνη Μώρου, εκπαιδευτικό, θεατρολόγο,
μέλος της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου της Θεατρικής Αγωγής στο Δημοτικό

Κείμενο και εικόνα: 1) Λογοτ. Κείμενο Ηλ. Βενέζη, Η Χιονάτη της Πάρνηθας (Θεατρική Αγωγή, Βιβλίο Μαθητή, σ. 27)- 2).  Εικόνα: Πίνακας Άμβιχου, Κοπέλα στο παράθυρο, Εθνική Πινακοθήκη (Θεατρική Αγωγή, Βιβλίο Μαθητή, σ. 24)
Διδακτικά αντικείμενα που προσεγγίζουμε: Λογοτεχνία, Γλώσσα, Εικαστικά, Εμείς κι ο Κόσμος
Θεματική ενότητα: Επικοινωνία – Σχέσεις.
Στην αρχή προετοιμάζουμε την ομάδα με ασκήσεις ψυχοτεχνικής.
Στη συνέχεια, προχωράμε στη δραματοποίηση κειμένου και εικόνας. Η πορεία που ακολουθούμε είναι η εξής:
Ανάγνωση του έργου.
Κατανόηση του μύθου - Ανάλυση των δραματικών στοιχείων του έργου
Αυτοσχεδιασμός και επαλήθευση χαρακτήρων - Οργάνωση χώρου δράσης
Σύνθεση διαλόγων (βάσει των αυτοσχεδιασμών) - Εργαστήρι Γραφής
Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες. Η μία θα δουλέψει πάνω στο κείμενο και η άλλη στην εικόνα. Διαβάζουμε το κείμενο και μελετάμε αντίστοιχα την εικόνα/ πίνακα.
Εντοπίζουμε στο κείμενο τα δραματικά στοιχεία και διακρίνουμε τις σκηνικές ενότητες στην εξέλιξή τους. Ορίζουμε κεντρικά σημεία για αυτοσχεδιασμό και προσεγγίζουμε τα θέματα και τις καταστάσεις. Ο διάλογος προκύπτει αβίαστα από τη δράση και καταγράφεται. Στην εξέλιξη μέσα από το εργαστήρι γραφής θα διαμορφώσουμε αντίστοιχα το δραματικό κείμενο. Με ανάλογο τρόπο δουλεύουμε πάνω στην εικόνα. Προσεγγίζουμε δραματικά την ιστορία της εικόνας, τα πρόσωπα και τη δράση τους.
Η δραματοποίηση ενδείκνυται για τη μελέτη διδακτικών αντικειμένων, γι’ αυτό επεξεργαζόμαστε τα παραδείγματά μας σε σχέση με τη Γλώσσα, Λογοτεχνία, Εικαστικά, Εμείς κι ο κόσμος.

Η Αντιγόνη Μώρου σπούδασε ελληνική φιλολογία στην Αθήνα. Έκανε D.E.A. και διδακτορικό στο θέατρο (Paris III, Sorbonne- 1986 και 1990). Παρακολούθησε ατελιέ και μαθήματα υποκριτικής και δραματικής τέχνης (Παρίσι, 1980-2). Εργάσθηκε ως εκπαιδευτικός σε δημόσια σχολεία (από το 1990 υπηρετεί στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων), με απόσπαση στο Πάντειο Παν/μιο ως συνεργάτις του Γ. Ανδρεάδη στο Αρχαίο Δράμα (1994-5) και στο ΥΠΕΠΘ στο Τμήμα Πολιτιστικών (οργάνωση και κριτική επιτροπή Πανελλήνιων Καλλιτεχνικών Μαθητικών Αγώνων Αρχαίου Δράματος και Σύγχρονου Θεάτρου, 1995-2000). Δίδαξε θέατρο στην εξομοίωση των δασκάλων (Παιδ/κό Τμήμα Παν/μιου Αθηνών, 1998). Οργάνωσε θεατρικά σεμινάρια και εργαστήρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Προγραμμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων της Α΄ Αθήνας (2003-6). Έχει δημοσιεύσει σε διάφορα περιοδικά άρθρα για το Αρχαίο Δράμα, για το Θέατρο και τη Δραματοποίηση στο σχολείο. Έχει πραγματοποιήσει ανακοινώσεις με τα ίδια θέματα σε Πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά συνέδρια. Συγγραφέας του Βιβλίου «Θεατρική Αγωγή Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού», 2006 (με Μ. Φραγκή, Π. Μουγιακάκο και Χ. Παπαδημούλη).

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ