Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

"ΧΩΡ-εύουμε;"

Ιεράπετρα, 10/12/2023, Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Γούση, Χριστίνα Μπακαλάρου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 10/12/2023 10:00 πμ - 2:00 μμ Export event


Εργαστήριο "ΧΩΡ-εύουμε;"
ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ  10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023 10:00-14:00
στον χώρο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ιεράπετρας και στον υπαίθριο χώρο της πλατείας Τζαμιού, Παλιάς πόλης της Ιεράπετρας

Το εργαστήριο προσφέρεται στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2023

Εμψύχωση: Χριστίνα Γούση, Χριστίνα Μπακαλάρου

ΕΓΓΡΑΦΕΣ: Είσοδος ελεύθερη Θέσεις περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του ΠΔΘΕ
Οι ενδιαφερόμενες/ενδιαφερόμενοι πρέπει να συμπληρώσουν τη ΦΟΡΜΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΕΔΩ  

Περιγραφή Εργαστηρίου: Ιστορικά, η πόλη γεννιέται από τη συνάντηση: τη συνάθροιση ανθρώπων, την ανταλλαγή αγαθών και ιδεών, τη συλλογική δράση, τον ανταγωνισμό ή ακόμα τον πόλεμο. Από αυτή τη σκοπιά, η πόλη είναι εξαρχής ένας δημόσιος χώρος. Στο μυθιστόρημα του Ίταλο Καλβίνο “Αόρατες Πόλεις” ο Μάρκο Πόλο ταξιδεύει στις πόλεις της αχανούς κινεζικής αυτοκρατορίας για χάρη του κινέζου αυτοκράτορα Κουμπλάι Χαν. Όταν η περιπλάνηση του τελειώσει, θα αφηγηθεί τις εμπειρίες του στον μεγάλο αυτοκράτορα. Ο Πόλο, ως επισκέπτης, χαρτογραφεί τις πολλαπλές εμπειρίες των κατοίκων και κυρίως τις “πληγές” των πόλεων. Οι πόλεις που επισκέφτηκε είναι άραγε φανταστικές ή μήπως οι ουτοπικές εκδοχές αυτών που αντίκρισε;  «Τι είναι όμως σήμερα η πόλη για μας; Σκέφτομαι ότι έγραψα κάτι σαν τελευταίο ποίημα αγάπης για τις πόλεις, τη στιγμή που γίνεται όλο και πιο δύσκολο να τις ζήσουμε.» Italo Calvino. Ακολουθώντας τον προβληματισμό που θέτει ο συγγραφέας, στο εργαστήριο «Χωρ-εύουμε», θα επιχειρήσουμε να περπατήσουμε μέσα στην πόλη που ζούμε και να την αναδημιουργήσουμε. Ας εξερευνήσουμε τον χώρο που βρίσκεται μέσα και γύρω από εμάς μέσω των αισθήσεων. Χώρος είμαστε εμείς, το σπίτι μας, η γειτονιά μας και η πόλη μας. Χώρος είναι οι αναμνήσεις, τα συναισθήματα, μια μυρωδιά, ένας ήχος, μια φωτογραφία ενός κτιρίου που κάποτε υπήρξε ή ένας μη-τόπος όπου θα θέλαμε να κατοικήσουμε.  Προτείνουμε στους συμμετέχοντες να φορούν άνετα ρούχα και αθλητικά παπούτσια, καθώς μέρος του εργαστηρίου θα είναι μια μισάωρη περιήγηση στο κέντρο της πόλης. 
Τα εργαλεία μας θα είναι Τεχνικές Θεάτρου και Εκπαιδευτικού Δράματος, Δημιουργική Γραφή, Φωτογραφία, Τεχνικές Θεάτρου της Επινόησης.
Διάρκεια 3 ώρες. 
Το εργαστήρι «ΧΩΡ-εύουμε;» εμπνεύστηκαν στην περίοδο της καραντίνας, η Άλκηστις Βασιλάκου και η Χριστίνα Γούση
ΠΡΟΣΟΧΗ: Το εργαστήριο είναι βιωματικό, συμμετοχικό και περιλαμβάνει κινητικές ασκήσεις και ασκήσεις με σωματική επαφή.


Η Χριστίνα Γούση είναι απόφοιτη του Τμήματος Φιλοσοφίας,Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού ΠανεπιστημίουΑθηνών. Το «μικρόβιο» του θεάτρου την οδηγεί στο θέατρο Επί Κολωνώόπου γνωρίζει για πρώτη φορά την συμβολή των θεατρικών τεχνικών στην εκπαίδευση. Λίγα χρόνια αργότερα, ολοκληρώνει το Μεταπτυχιακό « ΗΔραματική Τέχνη και οι Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση» στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών σπουδών της, γράφει το πρώτο της παραμύθι, κατασκευάζει την πρώτη κούκλα κουκλοθεάτρου και σχεδιάζει τη διδασκαλία της Ιλιάδας με θεατρικές τεχνικές στο πλαίσιο της διπλωματικής της εργασίας. Στη συνέχεια, γίνεται μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στη Εκπαίδευση και συμμετέχει σε σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων και δράσεων. Το 2020, συμμετέχει στο επιμορφωτικό πρόγραμμα του LEARN INN ΕΚΠΑ «Εμψύχωση και ενδυνάμωση ομάδων» ενώ συνεχίζει με το πρόγραμμα «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση». Το σχολικό έτος 2019-2020, αναλαμβάνει την διδασκαλία και εμψύχωση θεάτρου για παιδιά και εφήβους στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «Νότος» στο Ηράκλειο της Κρήτης. Από το 2014 ασχολείται με την διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων ενώ δεν παύει να ψάχνει ευκαιρίες να «μπολιάσει» το θέατρο με τη εκπαίδευση

Η Χριστίνα Μπακαλάρου είναι απόφοιτη του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής Ψυχολογίας, της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Με μεταπτυχιακά διπλώματα σπουδών στη «Λογοθεραπεία: αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού και γραπτού λόγου» (μαθησιακές δυσκολίες) του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, καθώς και στις «Επιστήμες της Αγωγής, Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών» του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης. Στη διπλωματική της εργασία ασχολήθηκε με τη συμβολή της δραματικής τέχνης (κοινωνιόδραμα/θέατρο του καταπιεσμένου) στην ανάπτυξη διαπολιτισμικών ικανοτήτων στους μαθητές/τριες. Έχει επίσης παρακολουθήσει μαθήματα χοροθεάτρου στην ομάδα «DERIDAnce theatre Ensemble» με την Μάρω Γαλάνη και 3έτη εκπαίδευση στην Παιδαγωγική θεάτρουθεατρικού παιχνιδιού Ηρακλείου Κρήτης με υπεύθυνο τον Λάκη Κουρετζή. Έχει ακόμα συμμετάσχει σε ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες σαν ηθοποιός και έχει παρακολουθήσει ποικίλα θεατροπαιδαγωγικά σεμινάρια. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Από το 2009 εργάζεται ως φιλόλογος ειδικής αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έχει υλοποιήσει με τους μαθητές/τριες της πολιτιστικά προγράμματα, θεατρικά εργαστήρια και παραστάσεις

Οργάνωση: -Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση / Γραφείο Ηρακλείου-Λασιθίου
Συνεργασία: Κ.Π.Ε./Κ.Ε.ΠΕ.Α. Ιεράπετρας και Κ.Π.Ε./Κ.Ε.ΠΕ.Α Αρχανών,
Οργανωτική ομάδα: Ευστράτιος Μυλωνάκης, Μαγδαληνή Ζουρμπάκη, Σοφία Τσαντηράκη, Ελισάβετ Δρούγκα, Χαρίδημος Βουμβουλάκης, Μαρτιμιανάκη Άννα, Φανιουδάκη Έλενα
Συντονισμός: Έλενα Φανιουδάκη, τοπική συντονίστρια τοπικού Γραφείου Ηρακλείου-Λασιθίου του ΠΔΘΕ 
Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr / τηλ. 2106541600 /  Έλενα Φανιουδάκη,  6971872687

 

Print

Number of views (447)/Σχόλια (0)