Sustain-Art βιώσιμη τέχνη, βιώσιμη ανάπτυξη
εργαστήρια στο 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στο πλαίσιο του προγράμματος Sustain Art-βιώσιμη τέχνη, βιώσιμη ανάπτυξη, οργανώνει καλλιτεχνικά εργαστήρια στο 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας
Καλλιτέχνις: Μαρία Παπαδοπούλου
Εκπαιδευτικός: Σοφία Δημάδη
Αριθμός παιδιών: 14 παιδιά ΄Δ δημοτικού
Αριθμός συναντήσεων – εργαστηρίων: 6
Στόχοι συναντήσεων:
- Εξοικείωση με το καλλιτεχνικό μέσο της κίνησης/του χορού. Θέλουμε να αντιληφθούν τις κινητικές οδηγίες μέσα από το πρίσμα της ιδιοδεκτικότητας και ανακάλυψης της προσωπικής τους αυτοσχεδιαστικής κίνησης και όχι μόνο μίμησης.
- Τα παιδιά να αντιληφθούν ενσώματα την έννοια της φύσης/του κήπου/ του περιβάλλοντος. Να δούμε τη φύση όχι ως κάτι έξω από εμάς, αλλά ποιά είναι η βιωματική μας σχέση με ό, τι μας περιβάλλει.
- Εμβάθυνση σε περιβαλλοντικά ζητήματα με γνωστικούς στόχους μέσα από την κίνηση και το παιχνίδι. Θέλουμε τα παιδιά να μάθουν κάποια γνωστικά στοιχεία σε σχέση με την κλιματική κρίση.
- Εμβάθυνση στη θεματική της μετανάστευσης των πουλιών και σε καλλιτεχνικά μέσα που έχουμε ανοίξει σε σχέση με αυτό. Να δημιουργήσουμε μικρές αφηγήσεις, ιστορίες μέσα από τη λογική του project
- Εισαγωγή στη θεματική της μετανάστευσης γενικότερα και της περιβαλλοντικής μετανάστευσης. Για ποιούς λόγους μεταναστεύουμε; Θέλουμε τα παιδιά να αναγνωρίσουν τις ανισότητες που υπάρχουν στον κόσμο και να τις προβληματιστούν και να αναστοχαστούν σε σχέση με τους λόγους περιβαλλοντικής μετανάστευσης.
- Να συνδεθεί η θεματική της μετανάστευσης πουλιών με την ανθρώπινη μετανάστευση μέσα από την ιστορία του Βιτζάι
Τα Καλλιτεχνικά μέσα που χρησιμοποιήθηκαν:
Κίνηση, τραγούδι, δημιουργία ηχοτοπίου, παγωμένες εικόνες, ακρόαση και παραγωγή ήχων με το σώμα και το στόμα.
Στα εργαστήρια τα παιδιά:
- Δημιούργησαν Μοτίβα της φύσης , τα εξερεύνησαν και τα αποτύπωσαν εικαστικά
- Εξερεύνησαν υλικά της φύσης (με Αισθητηριακή αφή, Κινητική και σωματική εξερεύνηση)
- Έκαναν κινητικές δράσεις στον χώρο
- Προβληματίστηκαν ως προς το τι κάνουμε ήδη για το περιβάλλον και τι δεν κάνουμε
- Εξερεύνησαν ηχοτοπία
- Διερεύνησαν ιστορίες μετανάστευσης πουλιών και τις συνέδεσαν με την ανθρώπινη μετανάστευση και την περιβαλλοντική κρίση
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση / 2106541600 / info@theatroedu.gr
Συντονίστρια: Δέσποινα Μιτσιάλη
Το πρόγραμμα τελείται υπό τη χορηγία του Υπουργείου Πολιτισμού