Ημερίδα «Θέατρο, Λογοτεχνία και Γλωσσική Διδασκαλία»
Εισηγήσεις και βιωματικά εργαστήρια
Θεσσαλονίκη, Σάββατο 21 Απριλίου 2018, 10:00 – 15:00
Στο 1ο ΓΕΛ Συκεών, Επταπυργίου 150
δωρεάν
Το Γραφείο Β. Ελλάδας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ομάδα Δημιουργικής Έκφρασης, διοργανώνει ημερίδα με θέμα «Θέατρο, Λογοτεχνία και Γλωσσική Διδασκαλία», το Σάββατο 21/4/2018, 10:00 – 15:00
12.30-15.00 Παράλληλα Βιωματικά εργαστήρια
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4 «Το παιχνίδι στη λογοτεχνία: Μια θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση»,
Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος
ΟΡΓΑΝΩΣΗ: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ομάδα Δημιουργικής Έκφρασης
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ: Χριστίνα Αμανατιάδου, Μαρία Δουκάκη, Δάφνη Μουστακλίδου, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
Εργαστήριο 4
«Το παιχνίδι στη λογοτεχνία: μια θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση»
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Επιμορφώτρια: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος
Το παιχνίδι. εκτός από παιδική εμπειρία, είναι ένα πολιτισμικό φαινόμενο που χαρακτηρίζει όλες τις εποχές του ανθρώπινου πολιτισμού. Σκοπός του εργαστηρίου είναι να αξιοποιήσουμε τη σχέση που έχει το παιχνίδι με το θέατρο, να επεξεργαστούμε τρόπους που θα βοηθήσουν τους μαθητές να δούνε το παιχνίδι ως μέσο κατασκευής μιας άλλης πραγματικότητας και επιπλέον να αντιμετωπίσουν και την ίδια την ανάγνωση σαν παιχνίδι. Η μεθόδευση του εργαστηρίου βασίζεται σε θεατρικές τεχνικές και παιχνίδια ρόλων σε μια απόπειρα βιωματικής προσέγγισης του κόσμου των παιχνιδιών που συναντάμε στα λογοτεχνικά κείμενα. Το εργαστήριο αντλεί από τη διδακτική πρόταση της «Ομάδας Έρευνας για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας» και το εκπαιδευτικό σενάριο της Τσαρμποπούλου Αντιγόνης «Το παιχνίδι στη λογοτεχνία» (ψηφιακό εργαλείο για τα γλωσσικά μαθήματα Πρωτέας, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας).
Βιογραφικά Σημειώματα εισηγητών- επιμορφωτών
Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι δασκάλα-φιλόλογος, ΜΔΕ Παιδαγωγικής, κατεύθυνση Διδακτική της Γλώσσας-Λογοτεχνίας. Μέλος της «Ομάδας Έρευνας για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας» και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Παρακολούθησε το εργαστήριο Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» (1995-1997). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν το θέατρο στην εκπαίδευση, την εφηβική λογοτεχνία, τον ξένο και τις εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, τη σχέση κριτικού γραμματισμού και διδασκαλίας της λογοτεχνίας. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση πολλών επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή σχετικού εκπαιδευτικού υλικού. Ενδεικτικά: Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, Πρόγραμμα Μουσουλμανοπαίδων 2002-2004, Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ΕΚΕΒΙ 2001-2002, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, Ψηφιακά σενάρια ΠΡΩΤΕΑΣ Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και άρθρα στους τόμους Αποστολίδου Β., Καπλάνη Β., Χοντολίδου Ε. (επιμ.) Διαβάζοντας Λογοτεχνία στο σχολείο: μια νέα πρόταση διδασκαλίας, τυπωθήτω-Γιώργος Δαρδανός, Αθήνα 2000 και Κανατσούλη Μ, Πολίτης Δ. (επιμ.) Σύγχρονη Εφηβική Λογοτεχνία, Πατάκης, Αθήνα, 2011. Από το 1993 εργάζεται ως δασκάλα στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση.