«Ακολουθώντας το Αγόρι με τη Βαλίτσα»
Αγρίνιο, 22/2/2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιούλη Δούβου
Δωρεάν σεμινάριο/εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, εμψυχωτές/εμψυχώτριες νεανικών ομάδων, φοιτητές/φοιτήτριες
«Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα»
Βιωματικό εργαστήριο για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα θέματα προσφύγων του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;»
ΑΓΡΙΝΙΟ, Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2025.
Εμψύχωση: Γιούλη Δούβου
Χώρος: 7ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου Δημ. Γούναρη 47, Αγρίνιο 301 31
Δωρεάν για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων καθώς και για εμψυχωτές/εμψυχώτριες νεανικών ομάδων ή φοιτητές/φοιτήτριες με μικρή ή καθόλου εμπειρία σε θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές
Θέσεις περιορισμένες. Απαραίτητη η κράτηση
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) στο πλαίσιο του προγράμματός «’Κι αν ήσουν εσύ;’ - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος», διοργανώνουν επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο/εργαστήριο υποστήριξης εκπαιδευτικών που υλοποιούν το πρόγραμμα ή και όσων ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.
Με το τέλος του εργαστηρίου θα ακολουθήσει συζήτηση για όλες τις δράσεις του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» στην Αιτωλοακαρνανία.
Το σεμινάριο πραγματοποιείται σε συνεργασία με τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αγρινίου – Θέρμου και Δασκάλων & Νηπιαγωγών Αμφιλοχίας.
Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου
Με αφορμή το εξαιρετικό έργο του Μάικ Κένυ “Το αγόρι με τη βαλίτσα”, φτιάχνουμε ένα θεατρικό εργαστήρι, που στόχο έχει οι συμμετέχοντες να προβάλουν τις προσωπικές τους σκέψεις και να διερευνήσουν τις απόψεις των άλλων μέσα από την αλληλεπίδραση, χωρίς να δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις υποκριτικές ικανότητες. Επιθυμούμε να ενισχύσουμε την πρωτοβουλία, να αναπτύξουμε τη φαντασία και να μπορέσουμε να επεξεργαστούμε το φλέγον κοινωνικό ζήτημα της προσφυγιάς, με τέτοιο τρόπο ώστε να μας αφορά. Ευελπιστούμε στη συναισθηματική εμπλοκή και την συν- κίνηση! Θα χρησιμοποιηθούν μέθοδοι θεατρικού παιχνιδιού, ασκήσεις ενεργοποίησης, συνεργασίας, ρυθμού, φαντασίας, δυναμικές εικόνες, σωματική έκφραση, παντομίμα, παιχνίδια ρόλων, ασκήσεις status, αυτοσχεδιασμοί, δραματοποιήσεις και τεχνικές θεάτρου forum.
Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό, συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες με σωματική επαφή και κίνηση στο χώρο και στο έδαφος. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είναι απαραίτητο:
να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο
να παρακολουθήσουν το σεμινάριο στο σύνολό του
να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!
Αιτήσεις συμμετοχής: Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες πρέπει να συμπληρώσουν τη ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΔΩ και θα ειδοποιηθούν για τη συμμετοχή τους στο προσωπικό τους email.
Το σεμινάριο εντάσσεται στον επιμορφωτικό κύκλο με τίτλο «κι αν ήσουν εσύ; - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών / εμψυχωτριών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων» που, υπό προϋποθέσεις, οδηγεί σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης έως και 200 ωρών. Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και με την επιστημονική στήριξη των: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό πρόγραμμα), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Πάτρας/Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου του Tμήματος Θεατρικών Σπουδών. Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA). Δείτε περισσότερα ΕΔΩ (& www.theatroedu.gr)
Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση Ελλάδας σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Συνεργασία: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αγρινίου – Θέρμου και Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών Αμφιλοχίας.
Συντονισμός Μαρία Τσόγκα, Τοπική Συντονίστρια Αιτωλοακαρνανίας προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;»
Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600
Βιογραφικό σημείωμα εμψυχώτριας
Η Γιούλη Δούβου γεννήθηκε και ζει στην Πάτρα. Θεατρολόγος του Πανεπιστημίου Πατρών με παιδαγωγική κατάρτιση. Απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Τμήματος Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σχολής Καλών Τεχνών, τμήματος Θεατρικών Σπουδών με τίτλο ¨Η δραματική τέχνη και οι παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση και στη δια βίου μάθηση¨ (MA in Drama and Performing Arts in Education and Lifelong Learning). Υποψήφια διδάκτωρ του Τ.Ε.Π.Ε.Κ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών. Υπεύθυνη του Θεατρικού Εργαστηρίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας από το 2011. Εμψυχώτρια θεάτρου στη Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Μετα-δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εδώ και 17 χρόνια. Συνεργάζεται ως διδάσκουσα με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του με τίτλο ¨Ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων, εξαρτήσεις και νέες τεχνολογίες ¨του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει εμψυχώσει θεατρικά εργαστήρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών εκπροσωπώντας το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, το Διεθνές Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου (Εκπαιδεύοντας το κοινό στο Αρχαίο Δράμα), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Πανεπιστήμιο Πατρών κ.α. Έχει εμψυχώσει Ευάλωτες Κοινωνικά Ομάδες (ασυνόδευτους εφήβους πρόσφυγες, ψυχικά ασθενείς, κρατούμενους, Ρομά) και έχει δημιουργήσει πολλά θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα. Έχει συμμετάσχει και οργανώσει σεμινάρια υποκριτικής, σκηνοθεσίας, εμψύχωσης ομάδων, διδακτικής θεάτρου, δραματουργίας, δραματοθεραπείας και master- classes. Έχει σκηνοθετήσει, έχει αναλάβει τη δραματουργία και έχει συνεργαστεί σε πολλές θεατρικές παραστάσεις.