Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2017


Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999 οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007. Το 2017 στις εκδηλώσεις στην Ελλάδα συμμετέχει και το πρόγραμμα  "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ 2017 ΕΔΩ


Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017 - Θεσσαλονίκη

Ο φύλακας του πύργου: Μια θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση της πολιτειότητας

Ο φύλακας του πύργου: Μια θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση της πολιτειότητας

Θεσσαλονίκη, 2/12/2017, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Μάρθα Κατσαρίδου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 2/12/2017 10:00 πμ - 1:00 μμ Export event


2008_11_27Afisa-pagkosmia-iΠαγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2017»
Ανιχνεύοντας τον ρόλο του πολίτη

Διημερίδα
Βιωματικά Εργαστήρια - Δρώμενα - Εισηγήσεις

Θεσσαλονίκη, Παρασκευή 1 - Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017

στο 1ο ΓΕΛ Συκεών (Επταπυργίου 150)

Α΄ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ (10.00-13.00)

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: Μάρθα Κατσαρίδου, Δρ θεατροπαιδαγωγός, ΕΕΠ, Τμήμα Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών ΑΠΘ 
“Ο φύλακας του πύργου: Μια θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση της πολιτειότητας”. Η εκπαίδευση για την πολιτειότητα πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από «Πολιτική Αγωγή», που πληροφορεί τους μαθητές για τις ιδιότητες και τις ευθύνες τους. Την παραπάνω θέση εκφράζει το Συμβούλιο της Ευρώπης, υποστηρίζοντας ότι στόχος της πρέπει να είναι η δημιουργία μιας πιο δυνατής, πιο δίκαιης, πιο συνεκτικής και πιο δημοκρατικής κοινωνίας. Συμφωνώντας με τα παραπάνω, στόχος του συγκεκριμένου βιωματικού εργαστηρίου είναι να δημιουργήσουμε εκείνες τις συνθήκες, ώστε να οδηγηθούμε σε εμπειρίες που συμβάλλουν στη διερεύνηση των σχέσεων «εαυτού» και «κοινωνικού συνόλου», οι οποίες ουσιαστικά αποδίδουν περιεχόμενο και σημασία στην έννοια του πολίτη. Βασικό υλικό μας θα αποτελέσει μια ιστορία παρμένη από τη λογοτεχνία, ενώ η θεατροπαιδαγωγική μέθοδος με τα παιχνίδια ρόλων, τις τεχνικές δραματοποίησης και άλλες θεατρικές συμβάσεις θα αποτελέσουν το μέσο που θα μας συντροφεύσει σε αυτό το μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας ταξίδι. Α/θμια

Η Μάρθα Κατσαρίδου διδάσκει θεατροπαιδαγωγικά μαθήματα στο Τμήμα Θεάτρου ΑΠΘ (ΕΕΠ). Σπούδασε παιδαγωγικά στο ΑΠΘ, υποκριτική στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης και Θέατρο στην Εκπαίδευση στο Goldsmith’sCollege, UniversityofLondon (MA). Η διδακτορική της διατριβή (ΠΤΔE, ΑΠΘ, 2011) πραγματεύεται τη διδασκαλία της λογοτεχνίας μέσα από το θέατρο. Δίδαξε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (2003-2017), «Θεατρικό Παιχνίδι» στο Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (2014-2017) και είναι μέλος ΣΕΠ στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι συγγραφέας μιας μονογραφίας και άρθρων για το θέατρο στην εκπαίδευση σε διεθνή περιοδικά.


 

Print

Number of views (1283)/Σχόλια (0)