Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2017


Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999 οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007. Το 2017 στις εκδηλώσεις στην Ελλάδα συμμετέχει και το πρόγραμμα  "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ 2017 ΕΔΩ


Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017 - Θεσσαλονίκη

Στην πολιτεία των ανθρώπων με τα κίτρινα καπέλα: Μια ιστορία μέσα στην ιστορία του Τουρτούρι, του χιονάνθρωπου που δεν ήθελε να λιώσει

Στην πολιτεία των ανθρώπων με τα κίτρινα καπέλα: Μια ιστορία μέσα στην ιστορία του Τουρτούρι, του χιονάνθρωπου που δεν ήθελε να λιώσει

Θεσσαλονίκη, 2/12/2017, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Χαρά Λιόλιου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 2/12/2017 2:00 μμ - 5:00 μμ Export event


2008_11_27Afisa-pagkosmia-iΠαγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2017

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2017»
Ανιχνεύοντας τον ρόλο του πολίτη

Διημερίδα
Βιωματικά Εργαστήρια - Δρώμενα - Εισηγήσεις

Θεσσαλονίκη, Παρασκευή 1 - Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017

στο 1ο ΓΕΛ Συκεών (Επταπυργίου 150)

Β΄ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ (14.00-17.00)

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: Χαρά Λιόλιουθεατροπαιδαγωγός 
«Στην πολιτεία των ανθρώπων με τα κίτρινα καπέλα: Μια ιστορία μέσα στην ιστορία του Τουρτούρι, του χιονάνθρωπου που δεν ήθελε να λιώσει». Mε αφορμή την ιστορία του Ευγένιου Τριβιζά «Ο Χιονάνθρωπος και το Κορίτσι» απόσπασμα της οποίας υπάρχει στο βιβλίο της Γλώσσας της Γ’ Δημοτικού και την επίσκεψη του Τουρτούρι στην πολιτεία «των ανθρώπων με τα κίτρινα καπέλα», δημιουργούμε μια εντελώς διαφορετική ιστορία. Χρησιμοποιώντας τεχνικές Εκπαιδευτικού Δράματος, εξετάζουμε έννοιες κοινωνικής και πολιτικής αγωγής όπως: μορφές εξουσίας, υπακοή ή υποταγή στους νόμους, νόμιμο και ηθικό, διλήμματα και αποφάσεις ενός πολίτη, ανθρώπινες σχέσεις και άσκηση ψυχολογικής πίεσης. Το εργαστήριο απευθύνεται σε δασκάλους, θεατρολόγους και σε όσους ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν το Εκπαιδευτικό Δράμα για να εξερευνήσουν σε βάθος και βιωματικά, κεφάλαια του αναλυτικού προγράμματος. Α/θμια

Η Χαρά Λιόλιου είναι Θεατροπαιδαγωγός, διδάκτορας Εκπαιδευτικού Θεάτρου/Δράματος (PhDDramainEducation) στο BirminghamCityUniversity, απόφοιτη του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στις Επιστήμες της Αγωγής. Έχει παρουσιάσει εργασίες της σε διεθνή συνέδρια. Έχει διδάξει ως θεατρολόγος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Επιμορφωτικά Προγράμματα και Πολιτιστικούς Συλλόγους. Συνεργάστηκε σε εκπαιδευτικά προγράμματα δράματος με την ομάδα Midland Actors Theatre. Διδάσκει Θεατρική Αγωγή σε Δημοτικά Σχολεία της Θεσσαλονίκης και στα Θεατρικά Εργαστήρια του Κρατικού Θεάτρου Β. Ελλάδας.


 

Print

Number of views (1314)/Σχόλια (0)