Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 27 Νοεμβρίου 2019


 

Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..

Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.

Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.


Η "Διακύρηξη του IDEA Europe για τη θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση" (Αθήνα 2010)

Η "Seoul Agenta: Goals for the Development of Arts Education" (Seoul 2010)

O "Οδικός Χάρτης για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση" (UNESCO, Λισαβώνα 2006)


ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ 2019 ΕΔΩ

Μαθητές και μαθήτριες - μικροί "άγγελοι" ελπιδοφόρων μηνυμάτων, "ηθοποιοί" και θεατές - τίμησαν την παγκόσμια ημέρα του Θεάτρου στην Εκπαίδευση με την "ΑΝΤΙΓΟΝΗ" του ΣΟΦΟΚΛΗ, ​στο ΟΜΗΡΕΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ



 

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2019 - Κέρκυρα

«Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;»

«Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;»

Κέρκυρα, 7/12/2019, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Ειρήνη Μαρνά

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 7/12/2019 11:00 πμ - 3:00 μμ Export event


Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2019

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2019:
Διαμορφώνοντας κοινότητες μάθησης και δημοκρατίας μέσα από την θεατρική εμπειρία»

Ημερίδα
Βιωματικά Εργαστήρια – Ομιλία

Κέρκυρα, Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019
Ώρες: 11:00 – 15.00

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;»
Εμψυχώτρια: Ειρήνη Μαρνά, νηπιαγωγός, θεατροπαιδαγωγός
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού Σχολείου.
Περιγραφή: Σκοπός του εργαστηρίου είναι με δραστηριότητες εκπαιδευτικού δράματος τα παιδιά να διερευνήσουν το θέμα της διαφορετικότητας. Στο προστατευτικό πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Δράματος θα αναγνωρίσουν πως αντιλαμβάνονται το ρόλο του αδύναμου και απομονωμένου εξαιτίας κάποιων εξωτερικών χαρακτηριστικών, πως αυτός δομείται από το κοινωνικό πλαίσιο και πως θα μπορούσε να ανακατασκευαστεί. Με τη βιωματική τους συμμετοχή θα προετοιμαστούν παράλληλα να αλλάξουν αυτούς τους κανόνες και να ενδυναμώσουν τον ήρωα που βρίσκεται σε αυτή τη δυσμενή θέση.

Τα εργαστήρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε εμψυχωτές ομάδων παιδιών και νέων. Είναι δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, καθώς και εκπαιδευτικοί που υλοποιούν σχετικά προγράμματα.
Σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότερες αιτήσεις συμμετοχής θα γίνει κλήρωση.

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής μέχρι την Τρίτη 3-12-2019 στην ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ εδώ και θα ειδοποιηθούν στο προσωπικό email τους για τη συμμετοχή τους μέχρι τις 5-12-2019. 

Τα εργαστήρια είναι δωρεάν και παρέχεται βεβαίωση συμμετοχής στους συμμετέχοντες που θα παρακολουθήσουν το σύνολο του κάθε εργαστηρίου

Οι συμμετέχοντες πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κίνηση και ασκήσεις στον χώρο.

Πήραν μέρος: 11


Η Ειρήνη Μαρνά έχει πτυχίο της Παιδαγωγικής Σχολής του Τμήματος Νηπιαγωγών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1995-1999) και Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Θέατρο στην Εκπαίδευση στο Ηνωμένο Βασίλειο, University of Exeter (2000-2001), MA in Applied Drama και στη Γαλλία, DEA, Etudes Theatrales (2003-2004) Universite de la Sorbonne Nouvelle-Paris III. Έχει συμμετάσχει σε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα, έχει οργανώσει σεμινάρια εκπαιδευτικού
δράματος, γραφής και αφήγησης παραμυθιών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έχει συνεργαστεί με συλλόγους και άλλους φορείς στην εμψύχωση θεατρικών ομάδων. Εμψυχώνει ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες ενηλίκων και σκηνοθετεί τις θεατρικές τους παραστάσεις. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια αφήγησης παραμυθιών στην Ελλάδα και στη Γαλλία και της αρέσει να αφηγείται τα παραμύθια που αγαπά. Από το 2016 είναι εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του
ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Τα τελευταία 8 χρόνια υπηρετεί, σε θέση προϊσταμένης, στο Νηπιαγωγείο Αλιστράτης, του νομού Σερρών.

 


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Γραφείο Κέρκυρας, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.
Συνεργασία: Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας και Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας.
Γραμματεία/Πληροφορίες: Γιάννα Παπαδοπούλου humanrights@theatroedu.gr, 210-6541600


Print

Number of views (3502)/Σχόλια (0)