Περιοδικό Εκπαίδευση και Θέατρο

Περιοδική επιστημονική έκδοση για την προώθηση του θεάτρου, του εκπαιδευτικού δράματος, του θεατρικού παιχνιδιού και των άλλων παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση

 

Υπεύθυνος Έκδοσης: Νίκος Γκόβας
Συντακτική Επιτροπή: Κατερίνα Αλεξιάδη, Μπέττυ Γιαννούλη, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου, Μαίρη Καλδή, Τζένη Καραβίτη, Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης, Βάλια Λουτριανάκη, Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση, Χαρά Τσουκαλά, Νάσια Χολέβα
Ιδιοκτησία: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Επικοινωνία-παραγγελίες τευχών: journal@theatroedu.gr / info@theatroedu.gr / 2106541600

Δωρεάν το τελευταίο τεύχος σε έντυπη μορφή για τα μέλη

Από το 2020 (Τεύχος  21) το περιοδικό εκδίδεται Ελληνικά και  Αγγλικά

 ISSN 1109-821X​


 

Αποστολή εργασιών

Στόχοι, Πεδία, Ενότητες/Στήλες, Κριτήρια, Κρίσεις & Αποστολή Εργασιών

Αποστολή άρθρων για δημοσίευση πραγματοποιείται όλον τον χρόνο
σύμφωνα με τις παρακάτω προδιαγραφές. Όλα τα άρθρα κρίνονται (ανώνυμα)
από διεθνή επιστημονική επιτροπή και ειδικούς επιστημονικούς συνεργάτες.

 

ΑΠΟ ΤΟ 2020 (Τεύχος 21) ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ
ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΡΘΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΤΕΥΧΟΣ ΤΟΥ 2020: 30 Μαίου 2020

 

Στόχοι του περιοδικού:

Να δημιουργήσει έναν δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, ακαδημαϊκούς, καλλιτέχνες και φοιτητές με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη συνεργασία του θεάτρου, του εκπαιδευτικού δράματος και των παραστατικών τεχνών με την εκπαιδευτική διαδικασία, όπου κι αν αυτή λαμβάνει χώρα, μέσα ή έξω από το σχολείο.

Να διαδώσει πληροφορίες, να δημιουργήσει περιβάλλον γνώσης και να προωθήσει την έρευνα του πεδίου αυτού σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Να υποστηρίξει τον διάλογο και την επικοινωνία μεταξύ των αναγνωστών του σχετικά με θεωρητικά αλλά και πρακτικά ζητήματα.

 

Τα πεδία

Το περιοδικό καλύπτει όλους τους χώρους οι οποίοι φιλοξενούν τη συνύπαρξη της μάθησης και του θεάτρου / δράματος, όπως:

Το θέατρο και γενικά οι παραστατικές τέχνες και η διδασκαλία τους

Το θέατρο / δράμα ως εκπαιδευτικό μέσο και διδακτικό εργαλείο

Το θέατρο στην κοινότητα και το θέατρο για την ανάπτυξη

Το θέατρο ως κοινωνική παρέμβαση

Θεατροπαιδαγωγικά Προγράμματα

Δραματοθεραπεία, Ψυχόδραμα

Θεατρικό Παιχνίδι

Άλλα ζητήματα πρακτικής και έρευνας θεάτρου και παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση


Ενότητες:

α) Επιστημονική αρθρογραφία: Πρωτότυπες έρευνες και θεωρητικά κείμενα, στα οποία το θεωρητικό υπόβαθρο και το ερευνητικό πλαίσιο θα πρέπει να είναι σαφή και τεκμηριωμένα (3.500-4.000 λέξεις, περίληψη 150 λέξεων, λέξεις-κλειδιά, παραπομπές στο τέλος, βιβλιογραφία).

β) Περιγραφές ‒ παρουσιάσεις πιλοτικών καινοτόμων προγραμμάτων τα οποία υλοποιήθηκαν σε σχολεία ή άλλους χώρους, με συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους. Εδώ, η προσωπική / υποκειμενική ματιά θα πρέπει να ισορροπεί με την ένταξη της έρευνας σε ένα θεωρητικό πλαίσιο (1.500-2.500 λέξεις, περίληψη 150 λέξεων, λεπτομερής περιγραφή στόχων, εφαρμογής, τελικής αξιολόγησης, βιβλιογραφία, φωτογραφίες).

γ) Ανταποκρίσεις από συνέδρια (1.000 λέξεις, πλήρης τίτλος και φορέας, περιγραφή χαρακτηριστικών δραστηριοτήτων, αξιολόγηση, φωτογραφίες)

δ) Συνέντευξη: Η ΣΕ δέχεται προτάσεις για πρόσωπα ή θέματα.

ε) Περιλήψεις διδακτορικών διατριβών (ή/και μεταπτυχιακών εργασιών) που εκπονήθηκαν στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, με ιδιαίτερη έμφαση στο πεδίο του Θεάτρου στην Εκπαίδευση (1.000 λέξεις).

στ) Παρουσιάσεις βιβλίων, ιστοσελίδων, εκπαιδευτικού υλικού κ.λπ. Η ΣΕ δέχεται σχετικές προτάσεις (300-500 λέξεις, πλήρεις παραπομπές, λεπτομερής περιγραφή περιεχομένου, εικόνα εξωφύλλου / αρχικής σελίδας).


Τα γενικά κριτήρια:

Συνάφεια του κειμένου με τη θεματολογία του περιοδικού

Ολοκληρωμένη, κατανοητή και σωστά δομημένη παρουσίαση της εργασίας

Ανάδειξη του προβλήματος / θέματος με σαφήνεια

Κείμενο ενδιαφέρον και εφαρμόσιμο από ερευνητική άποψη

Ανάπτυξη και περιγραφή του θέματος υποστηριζόμενη από θεωρητικό πλαίσιο

Σαφής μεθοδολογία, τεκμηρίωση, έρευνα και επιχειρηματολογία

Αποτελέσματα / συμπεράσματα, τα οποία συνεισφέρουν στη θεωρία, έρευνα και πρακτική του Θεάτρου στην Εκπαίδευση

Ικανοποιητική θεώρηση βιβλιογραφίας και αναφορών


Κρίσεις (peer-reviewing):

Όλα τα κείμενα θα κρίνονται ανώνυμα από τουλάχιστον δύο μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής  ή/και Ειδικών Επιστημονικών Συνεργατών. Τα άρθρα που τελικά δημοσιεύονται εκφράζουν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι κατ’ ανάγκη της Συντακτικής Επιτροπής.

Οι συγγραφείς διατηρούν τα πνευματικά δικαιώματα αλλά όλα τα δικαιώματα έκδοσης (έντυπης ή ηλεκτρονικής) ανήκουν στον εκδότη (Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση).


Αποστολή εργασιών:

Πού: journal@theatroedu.gr

Γλώσσα: Το περιοδικό, από το 2020, έχει ελληνική και αγγλική έκδοση.
Αρχικά οι συγγραφείς μπορούν να στείλουν το προς κρίση άρθρο στα Ελληνικά ή στα Αγγλικά. Στην περίπτωση που το άρθρο γίνει αποδεκτό για δημοσίευση,  οι συγγραφείς θα πρέπει να στείλουν το άρθρο και στις δύο γλώσσες, ώστε να συμπεριληφθεί και στις δύο εκδόσεις

Πώς: σε αρχείο word (Calibri, 11’, μονό διάστιχο) με τα παρακάτω στοιχεία (σε αυτήν τη σειρά) και συνοδευτικά:
α) Την ένδειξη σε ποια από τις παραπάνω στήλες/ενότητες του περιοδικού μπορεί το άρθρο να ανήκει.
β) Τίτλο άρθρου
γ) Ονοματεπώνυμο και ιδιότητα συγγραφέα ή συγγραφέων
δ) Περίληψη (περίπου 150 λέξεις)
ε) Λέξεις-κλειδιά
στ) Κυρίως άρθρο
ζ) Σημειώσεις ‒ Παραπομπές (στο τέλος του κυρίως κειμένου)
η) Βιβλιογραφία (αυστηρά σύμφωνα με το σύστημα ΑΡΑ)
θ) Σύντομο βιογραφικό συγγραφέων (μέχρι 120 λέξεις)
ι) Στοιχεία επικοινωνίας: e-mail, τηλέφωνα και πλήρη ταχυδρομική διεύθυνση (δεν δημοσιοποιούνται).

Φωτογραφίες αποστέλλονται σε υψηλή για εκτύπωση ανάλυση, σε jpg, χωριστά από το κείμενο. Αν χρειάζεται, να σημειώνεται μέσα στο κείμενο το ακριβές σημείο στο οποίο πρέπει να τοποθετηθεί κάθε φωτογραφία, καθώς και η αντίστοιχη λεζάντα.

Απαιτείται απλή δήλωση για το αν το άρθρο έχει δημοσιευτεί ή αν έχει υποβληθεί και αλλού για δημοσίευση και για το ποιος κατέχει τα δικαιώματα τόσο του κειμένου όσο και των φωτογραφιών.

Η Συντακτική Επιτροπή
journal@theatroedu.gr