Erasmus+ KA2 Initiative 2020 – 2023: International Teacher-Artist Partnership (I-TAP-PD) PD

 


 

Δράσεις

ITAP - PD "Το πριν, το τώρα, το μετά"

ITAP - PD "Το πριν, το τώρα, το μετά"

Πάτρα, 27/11/2022 Σεμινάριο, Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Όλγα Ορφανίδου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 27/11/2022 10:00 πμ - 12:00 μμ Export event


 

 

Εικόνα που περιέχει κείμενο

Περιγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματα

«Το πριν, το τώρα, το μετά"
ένα εργαστήριο θεατροπαιδαγωγικής βασισμένο στη μεθοδολογία του ευρωπαϊκού προγράμματος ΙΤΑP-PD»
Επιμορφώτριες :  Τζωρτζίνα Κακουδάκη, σκηνοθέτης θεάτρου, θεατρολόγος, Όλγα Ορφανίδου, εκπαιδευτικός, κοινωνική επιστήμονας.
Πάτρα 27/11/2022 10.00-12.30

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση

Το εργαστήριο προτείνει τρόπους για να δούμε τον εαυτό μας μέσα στον χρόνο. Πώς αλλάζουν οι αντιλήψεις μας, τι προσφέρει η εμπειρία, πώς προσαρμοζόμαστε σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει; Μέσα από δράσεις ενεργοποίησης και σκηνικής σύνθεσης οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν την εμπειρία να δουλεύουν ατομικά και ομαδικά και να συντονίζουν τις ιδέες τους συλλογικά.

Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος, σκηνοθέτης. Έχει διδάξει  «Διδακτική του Θεάτρου» στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας (2004 - 2007) και «Εμψύχωση κούκλας στο Νηπιαγωγείο» στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης  Βόλου και το Διδασκαλείο Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Αθηνών (2007 - 2012). Έχει διδάξει Θεατρική Αγωγή στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια Εκπαίδευση, στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο / Λύκειο Γέρακα, στο ΣΔΕ Φυλακών Κορυδαλλού, σε πλήθος δημοσιών ΙΕΚ (από το 2002 - 2012) και σε διεθνή προγράμματα παιδαγωγικής μέσω του θεάτρου (με τελευταίο το πρόγραμμα της Ύπατης Αρμοστείας και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2015). Διδάσκει Ιστορία / Δραματουργία Θεάτρου στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών και στη δραματική σχολή Πράξη Επτά. Έχει  διευθύνει βιωματικά θεατρικά εργαστήρια σε πανεπιστημιακά φεστιβάλ θεάτρου στο Βέλγιο, Λιθουανία, Λευκορωσία, Πολωνία, Γερμανία, Αίγυπτο, Μεξικό, Λίβερπουλ.  Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου του Εθνικού Θεάτρου (1997- 2004). Συν-συγγραφέας του Βιβλίου «Θέατρο - Θεατρική Αγωγή» του ΙΔΕΚΕ, 2007 και «Διαδρομές Βιωματικής Μάθησης», εκδ. Κέδρος, 2011. Έχει συντάξει τους Οδηγούς Σπουδών των Καλλιτεχνικών Σχολείων για τα μαθήματα Σκηνοθεσία Θεάτρου και Αισθητική/Σκηνοθεσία Κινηματογράφου του ΙΕΠ (2015). Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις για νέους Μετά τον Αφρό 2009 (Youth Festival, Θέατρο Χώρα), Tζακ Θορν Ρισπέκτ / Θάβοντας τον αδελφό σου στο πεζοδρόμιο 2010 (Θέατρο Χώρα), Αριστοφάνη Όρνιθες 2011, Σαίξπηρ Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας 2012, Γκαίτε Φάουστ 2013, Σοφοκλή Αντιγόνη 2014-16, Αριστοφάνη Νεφέλες, 2016, Ευριπίδη Ελένη, 2018 και εξής (στο Θέατρο Νέου Κόσμου και σε σχολεία Β Βάθμιας Εκπαίδευσης) και περιπατητικές παραστάσεις όπως Δημόσιο Σήμα / Επιτάφιος του Περικλή, Ίχνη - η αναζήτηση του Πυθαγόρα. Έχει συνεργαστεί ως δραματουργός σε πλήθος παραστάσεων (πάνω από 30) θεάτρου και χορού. Έχει διοργανώσει πλήθος φεστιβάλ Νέων Δημιουργών σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς και θέατρα. Από το 2016 ήταν υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και υπεύθυνη του καλοκαιρινού σχολείου για ηθοποιούς «Λύκειο Επιδαύρου». Το 2021 ήταν η καλλιτεχνική υπεύθυνη του "Θερινού Μαντείου" στη Δωδώνη.

Η Όλγα Ορφανίδου έχει σπουδάσει Πολιτική Επιστήμη, Παιδαγωγικά, Κοινωνική Ανθρωπολογία και Θέατρο. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Φύλο και τις Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε πολλά βιωματικά σεμινάρια, εργαστήρια, συνέδρια, και ομάδες εργασίας και είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12) της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Ως εκπαιδευτικός έχει εργαστεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων καθώς και στη θεραπευτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ Έξοδος. Στην εκπαίδευση έχει σχεδιάσει και πραγματοποιήσει πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα αγωγής υγείας και καλλιτεχνικών και έχει συντονίσει πολυμερή σχολική σύμπραξη σχολείων στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius. Τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην πρωτογενή πρόληψη των εξαρτήσεων και της βίας καθώς και στον ενταξιακό ρόλο του σχολείου και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Αχαίας

Print

Number of views (599)/Σχόλια (0)