5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα»
Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας
Ηλιάννα Αντωνίου, δασκάλα μουσικοκινητικής αγωγής
«Εργαστήριο μουσικοκινητικής αγωγής: Ψάχνοντας πέρα από τα αστέρια»
Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά
Στο μεταίχμιο κάθε εποχής, κρύβεται μία θολή, συμπυκνωμένη εικόνα του κόσμου από το παρελθόν και το μέλλον. Ο εκπαιδευτικός καλείται να ενθαρρύνει τους νέους να την αποκωδικεύσουν, καταστώντας την οικεία και μη απειλητική. Το σεμινάριο έχει ως στόχο να παρουσιάσει τρόπους με τους οποίους η μουσικοκινητική αγωγή μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για τον εκπαιδευτικό της θεατρικής αγωγής: ένα εργαλείο, όσον αφορά στη βιωματική σχέση με τους ρυθμούς της μουσικής και της φύσης, καθώς και την ολοκληρωμένη προσέγγιση των «ρόλων» στο θεατρικό παιχνίδι, στο πλαίσιο της διαθεματικής πολιτισμικής αγωγής. Το σεμινάριο στηρίζεται στην ιστορία ενός περιπλανώμενου Ινδιάνου με το όνομα «Ψάχνοντας πέρα απ’τ’αστέρια», που αφουγκράζεται τα μηνύματα ξένων τόπων, ανθρώπων και ζώων. Πρόκειται για το σύγχρονο πρόσφυγα που προσπαθεί να απλώσει δίχτυα επικοινωνίας και εμπιστοσύνης στην καινούρια του πατρίδα αλλά και τον υπαρξιακό «μετανάστη», τον νέο που νιώθει ότι δεν ανήκει στην ολοένα μεταβαλλόμενη κοινωνία γύρω του. Σε πρώτη φάση, η ομάδα θα κινηθεί αυτοσχεδιαστικά, αναζητώντας τις ρευστές φόρμες του αέρα, της φωτιάς, του νερού και του χώματος, τα τέσσερα συστατικά στοιχεία της φύσης. Στη συνέχεια, θα γίνει επεξεργασία των δομικών ρυθμικών και μουσικών μοτίβων της ιστορίας, με τη χρήση ηχηρών κινήσεων και μικρών κρουστών οργάνων. Η ομάδα θα έρθει σε επαφή με επιλεγμένα τραγούδια από τη Λατινική Αμερική, την Αφρική, τα Βαλκάνια και τη σεφαραδίτικη παράδοση. Η επεξεργασία των «ρόλων», σε συνδυασμό με τις εκφραστικές δεξιότητες και την οργανική συνοδεία της κίνησης θα ολοκληρώσουν τη σύνθεση, πάνω στην οποία θα στηριχθεί η δραματοποίηση της ιστορίας. Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς θεατρικού παιχνιδιού και πολιτιστικής αγωγής, φοιτητές και αποφοίτους θεατρικών σχολών με στοιχειώδη μουσική παιδεία. Θα χρειαστούν άνετα ρούχα για κίνηση και χοντρές κάλτσες ή παπούτσια ρυθμικής.
Η Ηλιάννα Αντωνίου σπούδασε δημοσιογραφία στο Τμήμα Ε.Μ.Μ.Ε. του Παν/μιου Αθηνών και κλασικό τραγούδι στο Ελληνικό Ωδείο. Είναι απόφοιτος του διετούς Επαγγελματικού Κύκλου Μουσικοκινητικής Αγωγής Carl Orff της Σχολής Μωραΐτη και διδάσκει μουσικοκινητική αγωγή σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Είναι μέλος της χορωδίας του Ελληνικού Φεστιβάλ και εργάζεται ως δασκάλα φωνητικής ερασιτεχνικών χορωδιών. Έχει τραγουδήσει ως σολίστ και χορωδός σε αρκετές συναυλίες στην Αθήνα και την επαρχία. Παρακολούθησε σεμινάρια για τα κρουστά και τις ηχηρές κινήσεις, το πρωτογενές μουσικό θέατρο για παιδιά, το λαϊκό παραμύθι, την Jazz και το σύστημα Orff και τη μουσικοθεραπεία. Έχει συμμετάσχει σε master classes ερμηνείας με τους Γ.Χατζηνίκο, Η.Rilling, R.Miller, R.Hoffmann και T.Koopman. Έχει παρουσιάσει εισηγήσεις για το ρόλο της μουσικοκινητικής αγωγής στο Ολοήμερο Σχολείο, στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, για λογαριασμό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, καθώς και εργαστήρια σε επιμορφωτικά σεμινάρια των Δ/νσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ και Δ’ Αθήνας. Είναι μέλος του Ελληνικού Συλλόγου Μουσικοκινητικής Αγωγής και της περιοδικής του έκδοσης «Ρυθμοί».