5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα»
Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας
Άννα Ζεβελάκη, mime performer
«Σεμινάριο Σωματικής Μιμικής - Τεχνική Etienne Decroux»
Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά
Η τεχνική του Mime Corporel που αναπτύχθηκε από το Γάλλο ηθοποιό και μίμο Etienne Decroux, μπορεί να αποτελέσει ένα ξεχωριστό και αυτόνομο τρόπο έκφρασης με το δικό του αναγνωρίσιμο κινητικό λεξιλόγιο αλλά και βοηθητικό τεχνικό μάθημα θεατρικής κίνησης. Η τεχνική αυτή πρεσβεύει ότι κάθε κίνηση πρέπει να ξεκινά από το κέντρο του σώματος. Οι κινήσεις της σπονδυλικής στήλης μελετώνται και η λεγόμενη «παρουσία» του περφόρμερ βρίσκεται στη βάση κάθε αναζήτησης. Ο υποψήφιος ηθοποιός προσπαθεί μέσω της τεχνικής αυτής να αποβάλλει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και απελευθερωμένος σωματικά να πλησιάσει τον εκάστοτε χαρακτήρα με ένα σώμα «ουδετεροποιημένο». Βασικές αρχές της τεχνικής βοηθούν, ώστε να αποκτήσει ο ηθοποιός καθαρότητα στην κίνηση του και να μπορεί να χρησιμοποιεί το σώμα του σαν μαριονέτα. Πρόκειται για μία τεχνική που, σύμφωνα με τα ρεύματα του 20ου αιώνα, τοποθετεί τον ηθοποιό στο κέντρο της θεατρική πράξης. Δεν είναι πια εκτελεστής αλλά αυτόνομος καλλιτέχνης. Περιλαμβάνει: α) σειρά ασκήσεων προθέρμανσης που προέρχονται από διάφορες τεχνικές όπως Γιόγκα, Pilates, Feldenkrais, κ.τ.λ. και έχουν σκοπό την ενδυνάμωση του κορμού και τη συγκέντρωση της ενέργειας στο σημείο κάτω από τον αφαλό, β) τεχνική της Σωματικής Μιμικής που αποτελείται από συγκεκριμένες ασκήσεις και σύντομες χορογραφίες με σκοπό τη βελτίωση της κινητικής αυτοσυνειδησίας, την εξερεύνηση των ορίων ισορροπίας και τον εμπλουτισμό της δυναμικής και του ρυθμού της κίνησης, γ) προσωπικές κινητικές συνθέσεις βάσει αντικειμένων και άλλων περιορισμών. Το εργαστήριο αυτό απαιτεί σωματική προσπάθεια, αλλά απευθύνεται σε άτομα που δεν έχουν απαραίτητα προηγούμενη εμπειρία στην κίνηση. Ο ερασιτέχνης με τη συμμετοχή του μπορεί να εισαχθεί στους τρόπους πειραματισμού και δουλειάς ενός περφόρμερ του λεγόμενου «σωματικού θεάτρου» και να πάρει ένα δείγμα της πειθαρχίας που απαιτείται. Οι συμμετέχοντες πρέπει να φορούν άνετα ρούχα.
Η Άννα Ζεβελάκη γεννήθηκε το 1976 στην Αθήνα. Ειδικεύεται στην τεχνική Mime Corporel του Etienne Decroux (Μιμική) εδώ και πέντε χρόνια Στο Παρίσι παρακολούθησε καθημερινά μαθήματα με καθηγητή τον Luis Torreao, που οργάνωσε το Atelier Hippocampe (αρχές 2001-2). Το έτος 2002-3 συμμετείχε στο εντατικό ετήσιο σεμινάριο του καθηγητή και mime performer Thomas Leabhart. Τα επόμενα δύο χρόνια συνέχισε την εκπαίδευση της στην Καλιφόρνια ως ερευνητής βοηθός του Thomas Leabhart στο Pomona College. Κατά τη διάρκεια της παραμονής της εκεί, δίδαξε σε φοιτητές του Drama Department. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (2001) και κάτοχος “maîtrise” του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Paris VIII - Vincennes - St Denis (2004). Η πτυχιακή της εργασία στο Παρίσι αφορούσε στην αισθητική του Mime Corporel. Ως mime performer συμμετείχε με δικές της κινητικές συνθέσεις στις παραστάσεις “Les guerres que j’ai vues” (2003) στο Παρίσι, “Maid to marry” (2004) και “running…out oftime”(2005) στην Καλιφόρνια. Σήμερα διδάσκει Mime Corporel στην Ελλάδα και έχει δημιουργήσει την παράσταση «Το Γράμμα».