logo_desmoi2012

7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Προσκεκλημένοι ομιλητές, Ανακοινώσεις, Εργαστήρια, Ομάδες Εργασίας, Δρώμενα
Αθήνα, 23, 24, 25 Νοεμβρίου 2012

 


 

7η Συνδιάσκεψη 2012 - Εργαστήρια


 

"Εγώ-Εσύ-Εμείς-Αυτοί"

"Εγώ-Εσύ-Εμείς-Αυτοί"

Χιλιομόδι, 24-29/8/2022, Κύριο Εργαστήριο Κατασκήνωσης 2022, Γεωργία Τσαγκαράκη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/8/2022 5:00 μμ - 29/8/2022 3:00 μμ Export event

Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ  2022
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΚΥΡΙΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 24-29/8/2022

"Εγώ-Εσύ-Εμείς-Αυτοί" 

Γεωργία Τσαγκαράκη
Ηθοποιός, σκηνοθέτης, εκπαιδευτικός θεάτρου και Δραματοθεραπεύτρια

(ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ 2022 ΕΔΩ)

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Ένα βιωματικό θεατρικό εργαστήριο πάνω στην έννοια του ΜΑΖΙ στον χορό της Αρχαίας τραγωδίας.
Το εργαστήριο βασίζεται στο Φαινόμενο της Σπείρας, μία μέθοδο που επινόησε η εμψυχώτρια του εργαστηρίου και η οποία εφαρμόζεται στη θεατρική εκπαίδευση, στα εργαστήρια προσωπικής ανάπτυξης και στη θεραπεία. Βασίζεται στην έννοια του συν-υπάρχειν, που κυριαρχεί στον χορό της αρχαίας τραγωδίας, και πήρε το όνομά της από το  πολυδιάστατο σύμβολο της σπείρας.

Περιλαμβάνει επιγραμματικά: 

1) Την εικονοποίηση του λόγου με σκοπό τη σωματοποίησή του.  

2) Τη δημιουργία ενός κοινού σωματικού κώδικα επικοινωνίας της ομάδας που στηρίζεται στη δυναμική της Περιφερειακής Όρασης.

3) Την ανάπτυξη μιας πνευματικής περιοχής για την κατανόηση των ποιητικών κειμένων και τη δημιουργία προσωπικής επαφής μαζί τους.

4) Τη διεύρυνση και ενδυνάμωση της φαντασίας ως δομικό καλλιτεχνικό και αυτογνωσιακό εργαλείο.

Στο συγκεκριμένο εργαστήριο θα γίνει  μια απόπειρα να πλησιάσουμε πρακτικά την έννοια του ΟΜΟΥ ΣΚΕΠΤΕΣΘΑΙ του συστημικού θεραπευτή  John Shotter, αξιοποιώντας τη μέθοδο της Περιφερειακής Όρασης ως ένα εργαλείο κατανόησης της συστημικής σκέψης. Ο  Shotter μέσα από κάποιες Παρατηρήσεις (Noticings) επικεντρώνεται  στη σημασία της φαντασίας και  την αντοχή που πρέπει να επιδείξει κάποιος στο καινούργιο και το άγνωστο που κατοικεί μέσα του. Μιλάει για μια καινούργια προγλωσσική επικοινωνία και καλεί το άτομο να μην σκέφτεται με τη λογική, αλλά να αφήνεται στην εμπειρία, από όπου θα προκύψει και ο Καινούργιος Λόγος / Κώδικας της ομάδας. «Μπαίνοντας»  κάποιος σε Περιφερειακή Όραση με την ομάδα, σταματάει να σκέφτεται τον εαυτό του και συγκεντρώνεται στο εδώ και τώρα. Αυτό αναπτύσσει την ενεργειακή εγρήγορση του συμμετέχοντα, απαλλάσσοντάς τον από την αγωνία του «Κάνω» και «Καταλαβαίνω». Διευρύνει την φαντασία γιατί οξύνονται οι άλλες αισθήσεις, καθώς  η όραση μπαίνει σε εποπτεία της κατάστασης και όχι σε έλεγχο αυτής. Η ομάδα συνδέεται σε ένα μη λεκτικό επίπεδο και «κουρδίζεται» με ένα πολύ εφησυχαστικό και ασφαλή τρόπο. Αναδύονται έτσι οι προσωπικότητες χωρίς αγωνία έκθεσης και επιβεβαίωσης. Όταν πια η ομάδα έχει οργανωθεί σε αυτό το επίπεδο της περιφερειακής συνύπαρξης, ο ήχος μπορεί να γίνει λόγος και να εμφανιστεί το συλλογικό εδώ και τώρα. Το σύστημα είναι πλέον έτοιμο να ακούσει  και  το άτομο έτοιμο  να εκφράσει τον πυρήνα της εμπειρικής του σκέψης. 

Με όχημα χορικά από τις Ευμενίδες του Αισχύλου, θα ανακαλύψουμε τη σημασία του ΜΑΖΙ  στο τελετουργικό δρώμενο. Θα έρθουμε σε επαφή με τις μεταμορφωτικές μας ιδιότητες, την «καλή» και την «κακή» μας πλευρά, το σκοτάδι και το φως μας.  Σκοπός η δημιουργία ενός ασφαλούς θεατρικού περιβάλλοντος μέσα στο οποίο θα αναδυθούν και θα ανθίσουν οι ατομικές φωνές των συμμετεχόντων.

Για τις ανάγκες του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα ήταν χρήσιμο να προσέλθουν με άνετα ρούχα και να φέρουν μαζί τους τετράδιο, κασετίνα με χρώματα και το έργο «Ευμενίδες»  του Αισχύλου σε μετάφραση Δημήτρη Δημητριάδη.

Η  Γεωργία Τσαγκαράκη είναι αριστούχος απόφοιτος της δραματικής σχολής του  Εθνικού Θεάτρου, με Post Graduate στην υποκριτική στο Arts Educational London Schools, όπου φοίτησε για έναν χρόνο με υποτροφία από το ίδρυμα Λίλιαν Βουδούρη. Από το 1996 συμμετέχει σε παραστάσεις του Εθνικού και του Ελεύθερου Θεάτρου, έχοντας συνεργαστεί με αναγνωρισμένους σκηνοθέτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει στο ενεργητικό της συμμετοχές σε τηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικές ταινίες. Γράφει θεατρικά έργα, κάνει διασκευές κειμένων και σκηνοθετεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι δημιουργός και καλλιτεχνική διευθύντρια του χώρου τέχνης και θεραπείας «ΤΟ ΚΤΗΜΑ», όπου οργανώνει εργαστήρια θεάτρου και αυτογνωσίας στη φύση. Είναι ιδρυτικό μέλος του THESYS, Κέντρο Συστημικής θεραπείας, και μέλος του Διοικητικού του Συμβουλίου. Τα τελευταία 9 χρόνια ασχολείται εντατικά με την έννοια της τελετουργίας στη θεατρική εκπαίδευση, έχοντας δημιουργήσει μια μέθοδο που στηρίζεται πάνω στη σπειροειδή κίνηση των γεγονότων και των ερμηνευτών.  Το SPIRAL EFFECT  είναι μια δυναμική πρακτική που εφαρμόζεται με επιτυχία σε πολλές ξένες χώρες και διαφορετικές γλώσσες, γιατί επικεντρώνεται στην ουσία της επικοινωνίας και της σκηνικής ανάπτυξης. Με όχημα την αρχαία ελληνική τραγωδία και πιο συγκεκριμένα την έννοια του χορού ως ensemble στη σκηνική αναπαράσταση, έχει οργανώσει πολλά εργαστήρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Κύριο μέλημα και ενδιαφέρον της, η ανάδειξη της ατομικής φωνής και ικανότητας του εκάστοτε ερμηνευτή, μέσα από τον ασφαλή χώρο του συνόλου που τον στηρίζει. Μια διαδικασία προσωπικής ανάπτυξης με οδηγό το σώμα και τον Λόγο. Βρίσκεται στο τελευταίο έτος μεταπτυχιακού προγράμματος(Master’s) στη Δραματοθεραπεία (Κέντρο Δια Βίου Εκπαίδευσης ΕΡΜΑ). Έχει κάνει σεμινάρια Video-art, δημιουργικής γραφής, παίζει κρουστά και ασχολείται με την τέχνη της κίνησης. Μιλάει Αγγλικά, Ιταλικά και Ισπανικά και είναι μητέρα μιας υπέροχης κόρης. georgia tsangaraki

 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Πληρ. info@theatroedu.gr / 2106541600

 Μήττα Δήμητρα/Φρυδά Αντιγόνη: "Από την παράκληση στην ικεσία"

Από την παράκληση στην ικεσία

 

Δήμητρα Μήττα 

συγγραφέας, φιλόλογος στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων, Θεσσαλονίκη

Φρυδά Αντιγόνη, Ηθοποιός

Εργαστήριο 3 ωρών

Εκλαμβάνοντας ως σύγχρονους ικέτες τους ανθρώπους που φεύγουν από την πατρίδα τους, γιατί μπαίνει σε κίνδυνο η ζωή ή η τιμή τους, στο εργαστήριο θα επιχειρήσουμε να ανιχνεύσουμε:  α) τη διαφορά ανάμεσα στην παράκληση και την ικεσία, ανάμεσα σε μια καθημερινή κατάσταση επικοινωνίας και αίτησης (παράκληση) και στην ικεσία που τελείται σε έκτακτες καταστάσεις, β) τη διαφορά ανάμεσα στην ατομική πράξη της παράκλησης και της ικεσίας και την ομαδική, γ) τις συνθήκες και τις αιτίες που οδηγούν κάποιον να παρακαλέσει, κυρίως όμως να ικετεύσει, δ) στάσεις του σώματος του ικέτη και τη σωματική διάδραση με τον ικετευόμενο, ε) συναισθήματα τόσο του ικέτη όσο και του ικετευόμενου και πώς αυτά επιδρούν στο σώμα, στ) ζητήματα πολιτικής και ηθικής που εγείρονται με την ικεσία, καθώς και πώς η απουσία πολιτικής θέτει σε δοκιμασία την ηθική συνείδηση του πολίτη και τον ανθρωπισμό του, ζ) τη συνέπειά μας, που αποδεικνύεται στην πράξη, απέναντι στον πληθυντικό αριθμό της λέξης «πολιτισμός» έναντι του ενικού αριθμού «ο Πολιτισμός».

Μίτος σε αυτό το ταξίδι ανίχνευσης θα είναι κείμενα από την αρχαία γραμματεία (κυρίως το έπος και την τραγωδία) και έργα των τεχνών που θα λειτουργήσουν καθοδηγητικά στην κατανόηση της σωματικότητας της ικεσίας.

Το Εργαστήριο απευθύνεται σε όλους. Οι συμμετέχοντες δεν χρειάζεται να προσκομίσουν τίποτε, αρκεί μόνο να φορούν άνετα ρούχα και να είναι διατεθειμένοι να πάρουν ρίσκα.

Η Δήμητρα Μήττα σπούδασε Φιλοσοφία στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ., όπου έκανε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές και έρευνα σε θέματα Φιλοσοφίας της Μυθολογίας. Είναι καθηγήτρια φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης με Λυκειακές Τάξεις) και εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών ενηλίκων. Έχει ασχοληθεί με την ψηφιοποίηση διδακτικών εφαρμογών σε θέματα μυθολογίας και τέχνης, καθώς και με τη διαμόρφωση υλικού για τη λογοτεχνία για διδάσκοντες την ελληνική στο εξωτερικό. Διδάσκει Ιστορία του Αρχαίου Θεάτρου και Δραματολογία σε δημόσιες και ιδιωτικές σχολές Θεάτρου και είναι εισηγήτρια και εμψυχώτρια σε θεατρικά σεμινάρια. Δημοσιεύσεις: Ι. Επιστημονικές μελέτες: Απολογία για τον Μύθο. Μια ιστορικοκριτική προσέγγιση, 1997., Μύθοι της Αρχαίας Μακεδονίας, 2006., Μύθος και Τέχνη. Διάλογος για την απώλεια των ορίων, 2002., Όψεις του προσωπείου, 2004., Μυστήρια των Μεγάλων Θεών και των Καβείρων. Σαμοθράκη, Λήμνος, Θήβα, Θεσσαλονίκη, 2011 (σε συνεργασία με Κ. Σουέρεφ). ΙΙ. Λογοτεχνία: 1. Πεζογραφία: Γραμματοσειρές και Φωτογράμματα, 1999., Μυθιστορίες του εφήμερου, 2004., Ιοκάστη, 2006., Θυμάσαι τα όνειρά σου;, 2007., 2. Παιδικό παραμύθι: Ο χορτοφάγος λύκος, 2000., Ιστορίες του κυρ-Κούνελου, 2000., Με μάτια ζάχαρη, 2005. Ηλεκτρονικές σελίδες: 1. www.komvos.edu.gr/masks/masks, 2. www.komvos.edu.gr/mythology, 3. http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/education/workshop/dokimes/odyssea-cinema.html

 

Η Αντιγόνη Φρυδά είναι ηθοποιόςΣπουδές: ∆ραματική Σχολή ΚΘΒΕ. Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ. Πτυχίο Φλάουτου και Ανώτερων Θεωρητικών από το Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης, το θερινό τμήμα της Σχολής Stella Adler στη Νέα Υόρκη καθώς και σεμινάρια μπούτο, χορού και υποκριτικής με τους Ν. Σακαλίδη και Σ. Κακάλα. Πήρε μέρος στο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ ∆ραματικών Σχολών «Olive». Συμμετείχε στις παραστάσεις: Ελληνική Νομαρχία (σκην. Γ. Ρήγας), To Lose Lautrec (χορ.-σκην. sinequanon), Ο θρίαμβος του έρωτα (σκην. Ν. Σακαλίδης), Οι δούλες (σκην. Α. Θεοφανίδου), Πίστη, αγάπη, ελπίδα (σκην. Π. Ζηβανός), Mινέττι (σκην. Π. Ζηβανός).

 
 
Μεντβέντεβα Στέλλα, Θεατροπαιδαγωγός – Κινησιολόγος, Απόφοιτος Τμήματος Θεάτρου, ΑΠΘ MA Movement Studies, Ρομάνιταν Αλεξάντερ Δραματοθεραπευτής – Κινησιοθεραπευτής

Συν-Κινούμενοι: Η Δημιουργία Ισχυρών Δεσμών μέσω της Κινητικής και Σωματικής Εμπλοκής 

 

Στέλλα Μεντβέντεβα

Θεατροπαιδαγωγός – Κινησιολόγος, Απόφοιτος Τμήματος Θεάτρου, ΑΠΘ

MA Movement Studies 

Αλεξάντερ Ρομάνιταν

Δραματοθεραπευτής – Κινησιοθεραπευτής

MA Drama and Movement Therapy

 

Εργαστήριο 3 ωρών

Εμπνευσμένο από τη δουλειά ενός δραματοθεραπευτή και μίας θεατροπαιδαγωγού δίπλα σε παιδιά νεοαφιχθέντων προσφύγων, σε ένα περιβάλλον όπου η κοινή γλώσσα ήταν περιορισμένη ή ανύπαρκτη, το εργαστήρι αυτό εστιάζεται στην κίνηση ως μέσο ενδυνάμωσης της αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών, του δασκάλου και του μαθητή ή του μαθητή και της κοινωνίας.

Μέσα από την Αναπτυξιακή Κίνηση της Veronica Sherborne και τη μέθοδο Ανάλυσης της Κίνησης του Rudolf Laban το εργαστήρι αυτό θα εξερευνήσει τις δυνατότητες της κίνησης στην θεατροπαιδαγωγική διδασκαλία και θα προσφέρει εργαλεία για την ανάπτυξη της μη λεκτικής επικοινωνίας, της συνείδησης και της ευαισθησίας απέναντι στα μη λεκτικά μηνύματα και στη δημιουργία σχέσεων και ρόλων κατά την δραματοποίηση.

Συγκεκριμένα το εργαστήρι θα εστιάσει στην εύρεση τρόπων μη λεκτικής διδασκαλίας και καθοδήγησης, στηρίζονταν τον εκπαιδευτή να ισορροπήσει τη δυναμική της ομάδας των μαθητών δημιουργώντας παράλληλα την απαραίτητη δραματική ατμόσφαιρα για τη διδασκαλία του δράματος. Ακόμα, το εργαστήρι θα εξερευνήσει τους τύπους σχέσεων, όπως εκφράζονται στο σωματικό και κινητικό επίπεδο, προσφέροντας έναν πρακτικό οδηγό κατανόησης των άρρητων δυναμικών της ομάδας και ένα πολύτιμο εργαλείο για τη διαδικασία της δραματοποίησης. Τέλος, θα διερευνηθούν μέθοδοι δημιουργίας κινητικών ποιοτήτων, μία διαδικασία που οδηγεί στην δημιουργία ρόλων και χαρακτήρων μέσω της σωματικής εμπλοκής και στηρίζει την εκ βάθους εμπειρία του εκάστοτε δραματοποιημένου θέματος.

Το εργαστήρι φιλοδοξεί να κινητοποιήσει την συνείδηση και την ευαισθησία των θεατροπαιδαγωγών απέναντι στην κίνηση ως μέσο προσβάσιμης και άμεσης επικοινωνίας, οδηγώντας αυτούς και τους μαθητές τους στη σύναψη ισχυρότερων δεσμών αλληλεγγύης.

Το εργαστήρι είναι ανοιχτό σε όλους του θεατροπαιδαγωγούς, τους παιδαγωγούς που εργάζονται με παιδιά με ειδικές ανάγκες ή παιδιά άλλων πολιτισμών, δραματοθεραπευτές και φοιτητές αντίστοιχων κατευθύνσεων, ενώ δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία με την κίνηση. Το εργαστήρι είναι βιωματικό και για το λόγο αυτό οι συμμετέχοντες καλούνται να φέρουν μαζί τους άνετα ρούχα που να επιτρέπουν την ελεύθερη κίνηση.

Η Στέλλα Μεντβέντεβα είναι Θεατροπαιδαγωγός, απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου, ΑΠΘ, Κινησιολόγος και Κινησιοθεραπεύτρια με τον τίτλο MA Movement Studies (University of London), μέλος του Association for Theatre Movement Educators. Ο Αλεξάντερ Ρομάνιταν και η Στέλλα Μεντβέντεβα συνεργάζονται, ειδικευόμενοι στην δραματοθεραπεία και κινησιοθεραπεία παιδιών και εφήβων με ή χωρίς ειδικές ανάγκες. Η εμπειρία τους περιλαμβάνει τη δουλειά με Οικογενειακά Κέντρα στο Λονδίνο και Κέντρα Μεταναστών στην Ελλάδα και στην Έρημο Σαχάρα. Τον τελευταίο χρόνο εργάζονται στην Αθήνα συνεργαζόμενοι με διάφορα κέντρα αφιερωμένα στο παιδί και την ψυχική υγεία.

Ο Αλεξάντερ Ρομανιτάν είναι Δραματοθεραπευτής και Κινησιοθεραπευτής με τίτλoυς στην Ψυχολογία (City University of New York) και MA in Drama and Movement Therapy (University of London), μέλος του Health Professions Council και του British Association of Dramatherapists. Ο Αλεξάντερ Ρομάνιταν και η Στέλλα Μεντβέντεβα συνεργάζονται, ειδικευόμενοι στην δραματοθεραπεία και κινησιοθεραπεία παιδιών και εφήβων με ή χωρίς ειδικές ανάγκες. Η εμπειρία τους περιλαμβάνει τη δουλειά με Οικογενειακά Κέντρα στο Λονδίνο και Κέντρα Μεταναστών στην Ελλάδα και στην Έρημο Σαχάρα. Τον τελευταίο χρόνο εργάζονται στην Αθήνα συνεργαζόμενοι με διάφορα κέντρα αφιερωμένα στο παιδί και την ψυχική υγεία.

 
Neelands Jonothan: "Αντιγόνη 2012"
Αντιγόνη 2012

Jonothan Neelands 
Καθηγητής, Warwick University, Ηνωμένο Βασίλειο

Εργαστήριο 3 ωρών
Γλώσσα: αγγλικά με βοήθεια στα ελληνικά

Η Αντιγόνη, που αγγίζει την καρδιά του δημοκρατικού ιδεώδους, είναι έργο διαχρονικό. Τώρα που η Ευρώπη βυθίζεται στο χάος τι μπορεί να μας διδάξει για το «ίσον φρονείν», το «μόνος φρονείν», την τυραννία και την ύβρι των «ηγετών» μας; Στο εργαστήριο θα αναζητήσουμε τα ίχνη της Αντιγόνης στην εποχή μας. Θα διερευνήσουμε επίσης πώς μπορεί το έργο να ξαναδώσει στους νέους τη δυνατότητα να αρθρώσουν λόγο για το ποιοι τρόποι συμμετοχής στα πράγματα της «πόλεως» απαιτούνται σήμερα!
 
 

 
 
Eijssen Linda: "The Visual Voice An exploration of Theatrical Images as a medium for Social Change"
The Visual Voice 
An exploration of Theatrical Images as a medium for Social Change


Linda Eijssen 
TfD Practitioner, Professional Costume Designer, The Netherlands

Workshop 3 hours
Language English

 
In theatre as well as in protest/ politics it is key the audience watches you. It is key you create attention. If nobody watches, if nobody is interested in what you have to say, there is no point in letting your voice be heard. A strong visual is necessary to force people to listen, to demand attention. The more collective this images is, the stronger. Examples can be found everywhere, the visual design of the nazis, or the masks that everybody wore at the recent protest of Occupy. All these examples are all seen in real life, but they are in essence theatrical images. The design of the nazis or the masks of Occupy represent solidarity. Visuals create solidarity. A small group with a shocking visual image demands more attention than a large crowd without a collective image. Due to internet, news coverage is fast, the image is taking over the written word. If you want people’s attention, theatre has to play by the rules of the audience or, in case of real life: the news. 

But how to create these theatrical signs? How do you visualize a concept such asdemocracy, or education? How do you spice up Theatre/Drama in Education to feed the minds of the young, fast and visual?

This workshop is aimed at those who know nothing about theatre design or how to create theatrical images. It is aimed at those who work in or study the field of Theatre/Drama in Education, but have never hold a paintbrush or a sewing machine. I will guide the participants in exploring their visual voice as well as looking at examples of strong visuals. We will discuss, explore and off course also actually collectively create a strong visual during the workshop.

Linda Eijssen before started working in the field of Theatre as Development she was designing costumes for artistic theatre productions. As a costume designer she is expressing her own artistic voice. As A TfD practitioner she gets a great big smile on her face when she sees other people find their voice. Education:2008‐ 2009 Master of Arts: Theatre and Media for Development Winchester University, Winchester, United Kingdom. Graduated with distinction. 1996‐ 1999 Bachelor of Arts: Stage and Costume Design National Theatre and Art Academy Maastricht, The Netherlands. 1995‐ 1996 Bachelor of Arts: Costume Design National Art Academy Antwerp, Belgium. Work: 2007‐ now: Freelance Practitioner ‘Theatre as Development’. Indonesia, worked with e.g. Red Cross and Unicef, urban streetkids and male prisoners. 1999‐ now: Freelance Professional Stage and Costume Designer (Youth) Theatre and Film. The Netherlands/ Germany, 35 professional productions up to date. 2008 Awarded Artist College Fund. 2002 Awarded Stipendium Starting Artists. 1999 UNESCO Student Group Price, Exposition Quadrennial Theatre Design, Prague.

        GI_60xronia_LOGO        logo_Delacroix