Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Αττικής 2007

Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τη
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας και τα
Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου


 

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Σάββατο 10/3/2007
09.30  13.00

Σάββατο 10/3/2007
14.30 – 17.30

Κυριακή 11/3/2007
09.45  13.00

Μπινιάρης Τζαμαργιάς Θεοδωρίδης
Φανουράκη

Γρηγοριάδου-Γκόβας-
Μπινιάρης

Μώρου
Παπαδόπουλος Βγαγκές Παρούση-Βλάχου
Πιτούλη Νικολοπούλου Λιάτσου
Ραΐσης Κακουδάκη Φιλίππογλου
Τσαρούχη

Ρεπούλιος-Λουκοπούλου

Χανιωτάκη
Σαχίνης Μαρκόπουλος Δενδρινού

Όλα τα εργαστήρια

Η Τέχνη του Λόγου στο Θέατρο Αντικειμένων

Η Τέχνη του Λόγου στο Θέατρο Αντικειμένων

Αθήνα, 11/3/2007, Εργαστήριο, Αντιγόνη Παρούση, Κατερίνα Βλάχου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 11/3/2007 9:30 πμ - 1:00 μμ Export event


Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αθήνα 9, 10 & 11 Μαρτίου 2007

 

«Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;»

 

 

Αντιγόνη Παρούση, Λέκτορας Πανεπιστήμιο Αθηνών/ΤΕΑΠΗ

Κατερίνα Βλάχου, Εκπαιδεύτρια Αγωγής προφορικού λόγου

"Η Τέχνη του Λόγου στο Θέατρο Αντικειμένων"

 

Το θέατρο των αντικειμένων αναπτύχθηκε ιδιαίτερα από τις αρχές του περασμένου αιώνα και το αντικείμενο μελετήθηκε σε όλες τις διαστάσεις του. Για να γίνει θεατρικό, το αντικείμενο περνάει μέσα από δυο στάδια της μεταμόρφωσης του. Πρώτα πρέπει να πάρει ζωή, να κινηθεί, και δεύτερον να γίνει ένας χαρακτήρας, να μιλήσει. Σε πρώτη ματιά, ένα αντικείμενο γίνεται αντιληπτό όπως είναι. Aν όμως το παρατηρήσουμε καλύτερα,η εμφάνιση του αρχίζει ν’ αλλάζει. Όταν αρχίσει να κινείται, φαίνεται να προστίθενται κι άλλα στοιχεία σ’ αυτό. «Το αντικείμενο» απομονωμένο από τις λειτουργίες του κερδίζει μια φανταστική πλευρά. Αποκομμένο από το συνηθισμένο χώρο του και τη συνηθισμένη λειτουργία του δίνει την εντύπωση ότι δεν ανήκει πια στην πραγματικότητα. Οι λέξεις, από την άλλη μεριά, έχουν και το δικό τους «λόγο», τη δική τους πραγματικότητα και ζωή, που έχει σχέση με τους ίδιους τους ήχους της ομιλίας ως η μικρότερη μονάδα στην καλλιτεχνική ομιλία. Αυτοί οι ήχοι του προφορικού λόγου, τα σύμφωνα δηλαδή και τα φωνήεντα, αποτελούν το «μουσικό» μας υλικό. Αν συνειδητά στρέψουμε την προσοχή μας και πραγματικά ακούσουμε πώς παράγονται οι ήχοι της γλώσσας, τότε οι ήχοι μας αποκαλύπτονται και αρχίζουν να «υπάρχουν». Τότε μπορούμε να αφουγκραστούμε και τις κινήσεις της αναπνοής μέσα στους διαφορετικούς ήχους και να παρατηρήσουμε πόσο πολύ διαφέρουν μεταξύ τους. Κάθε φορά έχουν διαφορετική κίνηση, δυναμική, κατεύθυνση, πλαστικότητα, χρώμα, χαρακτήρα.

 

Η Αντιγόνη Παρούση  είναι Πτυχιούχος του Παιδαγωγικού τμήματος του Α.Π.Θ, έκανε μετεκπαίδευση Μ.Δ.Δ.Ε. στη ειδική αγωγή. Μεταπτυχιακές σπουδές στη σκηνοθεσία της μαριονέτας, και διδακτορική Διατριβή στο Θέατρο της κούκλας στη Θεατρική Ακαδημία της Σόφιας. Από το 1976 ασχολείται με το κουκλοθέατρο, δούλεψε για 15 χρόνια στο κουκλοθέατρο Αθηνών, και συμμετείχε με παραστάσεις σε Διεθνή φεστιβάλ μαριονέτας. Οργανώνει το Διεθνές Φεστιβάλ Μαριονέτας στην Ύδρα και διευθύνει την ομάδα κουκλοθέατρου το Γκρι Κουτί. Από το 2003 είναι Λέκτορας στο τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Η Κατερίνα Βλάχου είναι Πτυχιούχος Αγγλικής Φιλολογίας,  Μουσικολογίας, και  Αγωγής του προφορικού λόγου.  Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές Σύγχρονης Διπλωματικής Ιστορίας και Μουσικολογίας. Διδάσκει το μάθημα της Ορθοφωνίας στο τμήμα Θεατρικών σπουδών του ΑΠΘ, και παράλληλα διδάσκει την Τέχνη του λόγου σε εργαστήρια και σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και ηθοποιούς. Ο κύριος τομέας της έρευνάς της είναι η σχέση λόγου κίνησης και ήχου.

Print

Number of views (433)/Σχόλια (0)