Μαθητικό Συνέδριο Προφορικής Ιστορίας 2019

Προφορική Ιστορία και διδακτική της Ιστορίας: σχεδιάζοντας μια διδασκαλία ‘αλλιώς’
Αθήνα 10-12 Μαΐου 2019



Εργαστήρια

Πότε: Tα Εργαστήρια γίνονται το Σάββατο 11 ή Κυριακή 12  Μαίου 2019 

Πού: Τα Εργαστήρια γίνονται "παράλληλα" σε διάφορες αίθουσες που θα είναι αναρτημένες στο χώρο κατά την άφιξη

Δήλωση συμμετοχής: Τα Εργαστήρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς ή/και σε μαθητές. Η συμμετοχή είναι δωρεάν αλλά οι θέσεις περιορισμένες. Προταιρεότητα έχουν όσοι/όσες παρουσιάζουν εργασία στο Συνέδριο

Προφορική Ιστορία & Ιστορική Χαρτογράφηση

Προφορική Ιστορία & Ιστορική Χαρτογράφηση

Αθήνα, 12/5/2019, Εργαστήριο για μαθητές & εκπαιδευτικούς,Συνέδριο Προφορικής Ιστορίας

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 12/5/2019 10:00 πμ - 12:00 μμ Export event


Εργαστήριο για μαθητές "Προφορική Ιστορία & Ιστορική Χαρτογράφηση"

Αθήνα, 12/5/2019. στη Σιβιτανίδειο Σχολή
στο πλαίσιο του Μαθητικού Συνεδρίου Προφορικής Ιστορίας

Διδάσκων: Ηράκλειτος Σουγιουλτζόγλου

Χαρτογράφηση προφορικών μαρτυριών

Τα ψηφιακά μέσα φέρνουν νέες δυνατότητες στην ανάλυση, επεξεργασία και προβολή των προφορικών μαρτύρων. Η Ιστορική Χαρτογράφηση, οπτικοποιεί το περιεχόμενο των ιστοριών, απεικονίζοντας το τοπικό στίγμα των γεγονότων με την προσθήκη αρχείων εικόνας, βίντεο, κειμένου και εισαγωγής επεξηγηματικού κειμένου / αφήγησης. Τα μέλη των ΟΠΙ επιμορφώνονται συνεχώς, όχι τόσο για την καλύτερη διεξαγωγή των συνεντεύξεων, όσο για την ανάλυση και την παρουσίασής τους. Δείτε περισσότερα για τη δουλειά της ΟΠΙΝΙ εδώ. https://uploads.knightlab.com/storymapjs/26538104cac071e47fa6070b6f3bb0b1/mia-suntome-periegese-sta-megala-klostouphantourgia-tes-eleutheroupoles-tes-dekaetias-tou-80/index.html     

Και της ομάδας Επταπυργίου εδώ. http://oralhistorygroups.gr/opi-eptapyrgiou/

Το εργαστήριο της ιστορικής χαρτογράφησης, στοχεύει στη σύνδεση του χώρου και του τόπου με τα ιστορικά γεγονότα. Η νέα τεχνολογία, με την οποία οι μαθητές είναι εξοικειωμένοι, καθώς και η ύπαρξη διαδραστικών πινάκων στα σχολεία, που συνήθως χρησιμοποιούνται μόνο ως οθόνες προβολής, θεωρούμε ότι αποτελούν πρόσφορα μέσα για μια δημιουργική χαρτογράφηση της μνήμης (memory mapping): την τοποθέτηση των προφορικών μαρτυριών πάνω στο χάρτη της γειτονιάς, της πόλης, του νομού, της χώρας μας ή τον παγκόσμιο χάρτη.

Η χρήση ψηφιακών εργαλείων έχει συντελέσει στην αποτελεσματικότερη τεκμηρίωση των προφορικών μαρτυριών, επιτρέποντας την οπτική, αλλά κυρίως εννοιολογική, διασύνδεσή τους με τον χώρο και τον ιστορικό χρόνο. Η αξιοποίηση της τεχνολογίας από την προφορική ιστορία αναδεικνύει αφανείς έως τώρα πτυχές των ιστορικών γεγονότων, αποτυπώνοντας εμφατικά τις κοινωνικές διαστάσεις του χώρου και τις πολλαπλές ιδιότητες που αυτός αποκτά στις αφηγήσεις και τη μνήμη των κατοίκων του. Ως στοιχείο της μνήμης, ο χώρος αποκτά ιδιαίτερες -άλλοτε συμπληρωματικές και άλλοτε αντικρουόμενες-  ταυτότητες και ανάγεται από αφηρημένη διάσταση σε ιστορικό/αφηγηματικό τόπο όπου διαμορφώνονται και χωροθετούνται νοηματικά οι ατομικές ταυτότητες και οι κοινωνικές σχέσεις.

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας στους συμμετέχοντες του συνεδρίου.


ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του εργαστηρίου οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ..εδώ!!

 


Ο Ηράκλειτος Σουγιουλτζόγλου είναι Κοινωνικός Ανθρωπολόγος. Η έρευνά του εστιάζει στη σχέση της μνήμης με τον κοινωνικό χώρο/χρόνο και τις συλλογικές ταυτότητες των φορέων της. Είναι επιστημονικός συνεργάτης στο Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, όπου συμμετέχει σε δράσεις σχετικά με την εισαγωγή ψηφιακών πρακτικών στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες και την εννοιολογική αναπαράσταση της πληροφορίας στο ψηφιακό οικοσύστημα έρευνας. Μέλος της ΟΠΙΝΙ, είχε οργανώσει σεμινάριο ιστορικής χαρτογράφησης για τα μέλη των ΟΠΙ στις 28/5/2017. Δείτε: http://oralhistorygroups.gr/seminario-chartografisis/

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ: Ομάδα Συντονιστικού ΟΠΙ (Ομάδες Προφορικής Ιστορίας)

Συνδιοργανωτές:

Ένωση Προφορικής Ιστορίας

Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (AHEG)

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Ιόνιο Πανεπιστήμιο, ΠΜΣ «Ιστορική Έρευνα -Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες»

Print

Number of views (1737)/Σχόλια (0)