Αποτελέσματα αναζήτησης

H πόλη που κοιμόταν

H πόλη που κοιμόταν

Αθήνα, 25/11/2018, Εργαστήριο, Δήμητρα Νικολοπούλου, Σοφία Κανλή

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/11/2018 9:30 πμ - 12:00 μμ Export event

  • Συμμετέχουν: 9
  • Θέσεις: 15
  • Υπολειπόμενες θέσεις: 6
Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.

H πόλη που κοιμόταν

Αθήνα, 25/11/2018

Δήμητρα  Νικολοπούλου, θεατροπαιδαγωγός, ιστορικός τέχνης, σκηνοθέτης
Σοφία Κανλή, παιδιατρική νοσηλεύτρια, εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας

Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Γλώσσα: ελληνικά

Ένα διαδραστικό εργαστήριο με στοιχεία θεατρικού παιχνίδιού, σωματικού θεάτρου, performance, θέατρο πλατφόρμα, personal storytelling, δημιουργία σεναρίου και ερεθίσματα από την ψηφιακή φωτογραφία. «Η πόλη που κοιμόταν» αντλεί υλικό- ερεθίσματα από το παραμύθι «Το δάσος που κοιμόταν» της Ρ. Ντοτρεμέρ και βασίζεται στο μύθο της Ωραίας Κοιμωμένης. Τόπο και σημείο αναφοράς μας θα αποτελέσει η Αθήνα. Αλήθεια, τι έχει αποκοιμίσει την πόλη μας; Κοινωνικοπολιτικά ερεθίσματα και βαθύτεροι προβληματισμοί καλλιεργούν την κριτική μας στάση και την ενσυναίσθηση απέναντι στο σύγχρονο μοντέλο της αστικής κουλτούρας της αποξένωσης και της απομόνωσης. Δύο ήρωες που θυμίζουν πολύ χαρακτήρες του  Beckett περιπλανιούνται σε κοιμισμένες γωνιές της πόλης, σε κοιμισμένες μπουλβάρ, σε κοιμισμένα λούνα παρκ. Μέσα από στοιχεία σωματικού θεάτρου θα δημιουργήσουμε εικόνες- tableaux vivants της πόλης μας, ενώ θα μεταπηδήσουμε σε θεατρικές τεχνικές μεταδραματικού θεάτρου. Κατόπιν, θα διερευνήσουμε όλα όσα μας ζωογονούν και ξυπνούν το άτομο από τον καθημερινό λήθαργο, τη ρουτίνα της καθημερινότητας κ.α. Η ποίηση, η ζωγραφική, η μουσική θ’ αποτελέσουν αφετηρία για αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων, σκηνικές δράσεις. Στο πλαίσιο της δημιουργίας σκηνικού χώρου θα αξιοποιήσουμε πολυμέσα-βιντεοπροβολές, ενώ θα συν-δημιουργήσουμε installations- εικαστικές εγκαταστάσεις για διάδραση. Στόχος μας είναι να κατανοήσουμε πώς το εφαρμοσμένο θέατρο και η μεταδραματική σκηνική προσέγγιση δύναται να καλλιεργήσει συναισθηματικά, πνευματικά και κριτικά τους συμμετέχοντες, να τους χαρίσει δεσμούς αλληλεγγύης, συγκίνησης, αισιοδοξίας, να δημιουργήσει συνθήκες ενεργητικής ακρόασης, κοινωνικού προβληματισμού, ενσυναίσθησης αλλά και κοινωνικοπολιτικού προβληματισμού. Σε αυτό το βιωματικό εργαστήριο θα ενεργοποιήσουμε τα εκφραστικά μας μέσα, θα καλλιεργήσουμε τον αυθορμητισμό, την ενσυναίσθηση, την αισιοδοξία, τις κοινωνικές μας δεξιότητες, θα παρατηρήσουμε την πόλη μας, θα γνωρίσουμε τις σκέψεις άλλων ανθρώπων, θα έρθουμε σε επαφή με σύγχρονες εκφάνσεις της θεατρικής τέχνης, όπως τα viewpoints και η performance art. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες θα αντλήσουν υλικό για αυτοσχέδια σκηνικά εγχειρήματα σε μια devised θεατρική προσέγγιση, μαθαίνοντας πώς να δημιουργούν μια αυτοσχέδια παράσταση με ποίηση, μουσική, εικαστικές τέχνες κ.ά. βασισμένη στα ενδιαφέροντα και στις ιδέες παιδιών, εφήβων, ενηλίκων. To εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, ηθοποιούς, θεατρολόγους, περφόρμερ, καλλιτέχνες, επαγγελματίες από τον χώρο των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών, φοιτητές κ.α. 
Οι συμμετέχοντες  καλούνται να έχουν μαζί τους:
- Ψηφιακές εικόνες από την Αθήνα που θυμίζουν μια κοιμισμένη (αλληγορικά/ συμβολικά) πόλη
- ένα στοιχείο που τους αφυπνίζει (λογοτεχνικά κείμενα, ποιήματα, μουσικές, αντικείμενα, βίντεο, ήχους)


Image

Η Δήμητρα Νικολοπούλου σπούδασε στο τμήμα Επικοινωνίας & Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών και στο τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας. Έχει αποφοιτήσει από το τριετές τμήμα Παιδαγωγικής Θεάτρου και Θεατρικού Παιχνιδιού του «Θεάτρου της Ημέρας» και έχει ολοκληρώσει το πανεπιστημιακό πρόγραμμα «Θεατρική Αγωγή» στο Κ.Ε.Κ. του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σήμερα πραγματοποιεί μεταπτυχιακές σπουδές Υποκριτικής-Σκηνοθεσίας στο Open University of Cyprus, ενώ παρακολουθεί το πανεπιστημιακό πρόγραμμα της Performance στο Ε.Κ.Π.Α. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα θεάτρου στο Μethod Acting Center-Paris, LaFabrique,  London International School of Performing Arts (London/Berlin), σωματικό θέατρο/physical theatre στο Duende School of Ensemble Physical Theatre, σεμινάρια αρχαίου δράματος, εργαστήρια κιναισθητικής, μουσικοκινητικής, δραματοθεραπείας. Έχει λάβει μαθήματα σκηνογραφίας, δημιουργίας μαριονέτας, κατασκευής κούκλας, δημιουργίας θεατρικής μάσκας. Το 2014 άρχισε να διερευνά το πεδίο της site-specific performance. Στο παρελθόν εργαζόταν σε ομάδες ντοκιμαντέρ (Μέση Ανατολή κ.ά.). Από το 2015 διδάσκει στο Εθνικό Θέατρο στα θεατρικά εργαστήρια για παιδιά, εφήβους και ενήλικες, ενώ από το 2010 είναι σταθερή συνεργάτης του Θεάτρου της Ημέρας. 


Image

Η Σοφία Κανλή γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι παιδιατρική νοσηλεύτρια και εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το 2006-2007 συμμετείχε στο ετήσιο σεμινάριο θεάτρου του παιδαγωγικού τμήματος του ΕΚΠΑ. Από το 2016 έως σήμερα, συμμετείχε στην ομάδα θεατρικού παιχνιδιού  «Κουτί». Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Έχει επίσης διοργανώσει και συμμετάσχει σε πολλές εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δράσεις. Είναι μέλος στους παρακάτω φορείς: ibby, wwf, greenpeace και στις Διαδρομές στην Μάρπησσα (εθελοντική ομάδα). Πρόσφατα  βραβεύτηκε με το βραβείο εθελοντή για τη  φιλαναγνωσία (2018).
 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2018
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Νικολοπούλου Δήμητρα
  • Κανλή Σοφία
Print

Number of views (3552)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
«Εγώ κι ο άλλος…»

«Εγώ κι ο άλλος…»

Πάτρα 12/12/2024,Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (α΄μέρος)
1314
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Ιεράπετρα Λασιθίου 14/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη
15
161718
«Παγκόσμιος Πολίτης & Παγκόσμια Εκπαίδευση»

«Παγκόσμιος Πολίτης & Παγκόσμια Εκπαίδευση»

Διαδικτυακά, 18/12/2024 παρουσίαση-συζήτηση, Γλυκερία Αράπη
19
«Εγώ κι ο άλλος…»

«Εγώ κι ο άλλος…»

Πάτρα 19/12/2024,Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β΄μέρος)
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά