Αποτελέσματα αναζήτησης

Ταυτίσεις και ταυτότητες: Διαφορετικότητα και δημιουργία

Ταυτίσεις και ταυτότητες: Διαφορετικότητα και δημιουργία

Αθήνα, 24/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, Θάλεια Καλλιαντά, Μαρία Μαραγκοπούλου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/11/2012 9:00 πμ - 12:00 μμ Export event

7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Ταυτίσεις και ταυτότητες: Διαφορετικότητα και δημιουργία

Συνέργεια των τεχνών στην πράξη: μια πρόταση για την διερεύνηση των ταυτίσεων και των ταυτοτήτων μέσα από την συνεργασία τριών ειδικοτήτων που εργάζονται με παιδιά

σχεδιασμός εργαστηρίου:

 

Καλλιαντά Θάλεια Δασκάλα, Δασκάλα Δράματος/ Θεάτρου, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικού Τμήματος Θεάτρου Νέων

Μαραγκοπούλου Μαρία Ψυχοθεραπεύτρια, Οικογενειακή θεραπεύτρια, MSc Κοινωνική Ψυχιατρική, Παιδοψυχιατρική Ιατρικής Σχολής Ιωαννίνων

Υλοποίηση σεμιναρίου: Καλλιαντά Θάλεια, δασκάλα, δασκάλα δράματος/θεάτρου,
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικού Τμήματος Θεάτρου Νέων &
Ψιμούλη Ιωάννα, Ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια, σύμβουλος ψυχικής υγείας

Συμμετέχουν οι ηθοποιοί Παναγιώτης Αλεξανδράκης, Μαγδαληνή Παλιούρα 

Εργαστήριο 3 ωρών

Τι συμβαίνει όταν οι διαφορετικοί άνθρωποι που ασχολούνται με τα παιδιά συναντώνται; Τι μπορεί να δημιουργηθεί όταν ο ηθοποιός που παίζει θέατρο για παιδιά συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό της τάξης; Ποια κρυφά ερωτήματα μπορούν να διερευνηθούν όταν εμπλέκεται και ένας ειδικός ψυχικής υγείας;

Συνήθως, οι ηθοποιοί είναι στην σκηνή και το κοινό τους παρακολουθεί. Τι μπορεί όμως να ζήσει κανείς όταν ηθοποιοί και κοινό παγώνουν στιγμές της παράστασης και δουλεύουν μαζί δημιουργώντας νέες σκέψεις  για συζήτηση με αφορμή τα θέματα που έρχονται στο προσκήνιο, στο εδώ και τώρα;

Οι συμμετέχοντες στο πρωτότυπο αυτό βιωματικό εργαστήριο θα προσεγγίσουν μέσα από νέους δρόμους την δυνατότητα να εμπλουτίζεται κανείς μέσα τόσο από την ταύτιση, όσο και από την διαφορετικότητα του με τους άλλους.

Διερευνώντας πτυχές του έργου «Αν εσύ… ήμουν εγώ!» του Δ. Σεϊτάνη με τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και ψυχοθεραπευτικές τεχνικές, θα δουν ότι δεν χρειάζεται να φοβόμαστε τον «άλλο» και  ότι ο καθένας μπορεί να κερδίσει από την διαφορετικότητα του άλλου χωρίς κάτι τέτοιο να ισοδυναμεί με απώλεια της δικής του προσωπικότητας. Αντίθετα, εκεί βρίσκεται η ουσία του αληθινού διαλόγου, που μπορεί να φέρει ελπίδα για το μέλλον.

Η Θάλεια Καλλιαντά είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθήνας και μετεκπαιδευόμενη στο Μαράσλειο Διδασκαλείο. Έχει παρακολουθήσει μεγάλο αριθμό ετήσιων και μικρότερων σεμιναρίων για το Εκπαιδευτικό Δράμα και το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΑ.Σ.Ε.Δ., Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση), το κουκλοθέατρο (με δασκάλα τη Σοφία Ντινιακού κ.α.), τα εικαστικά (Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης), τη δυσλεξία (με δασκάλα τη Δώρα Μαυρομάτη) και τη Συστημική προσέγγιση ως μέθοδο Ψυχοθεραπείας (Θεραπευτικό και Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο ΑΝΤΙΣΤΙΞΗ). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στο Εκπαιδευτικό Δράμα (MA: Drama in Education, U.C.E.), μέλος του Π.Ε.ΣΥ.Θ. και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Από το 2001 εργάζεται ως δασκάλα στο δημόσιο και σ’ αυτό το πλαίσιο έχει διδάξει στα ΠΕΚ, έχει κάνει παρουσιάσεις σε συνέδρια με θέματα σχετικά με τη σύνδεση των τεχνών και της εκπαίδευσης κι έχει λάβει μέρος στην παρουσίαση των νέων διδακτικών πακέτων Α΄θμιας Εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς το 2007. Έχει συνεργαστεί με το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας στην εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ενώ έχει λάβει μέρος στην οργάνωση παιδικών κατασκηνώσεων. Έχει διατελέσει μέλος του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος, στα πλαίσια του οποίου συμμετείχε στη διοργάνωση ετήσιων και μικρότερων κύκλων σεμιναρίων για τη δραματική τέχνη στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει λάβει μέρος σε διεθνή συνέδρια σχετικά με το θέατρο και την εκπαίδευση, έχει γράψει άρθρα σε εκπαιδευτικά περιοδικά και ιστοσελίδες και είναι υπεύθυνη του Εκπαιδευτικού Τμήματος του Θεάτρου Νέων.

Η Μαρία Μαραγκοπούλου είναι Ψυχοθεραπεύτρια – Οικογενειακή Θεραπεύτρια, Κοινωνική Λειτουργός. M.Sc. Κοινωνική Ψυχιατρική – Παιδοψυχιατρική, Ιατρική Σχολή Ιωαννίνων. Έχει εξειδίκευση στην Συστημική Προσέγγιση  ως μεθόδου Ψυχοθεραπείας. Είναι αριστούχος κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Κοινωνική Ψυχιατρική – Παιδοψυχιατρική της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Υπήρξε Εργαστηριακός Συνεργάτης του ΤΕΙ Αθήνας. Έχει πραγματοποιήσει ομιλίες, εργαστήρια, έχει συμμετάσχει σε μεγάλο αριθμό συνεδρίων – σεμιναρίων και ημερίδων και έχει δημοσιεύσει άρθρα – ανακοινώσεις - εργασίες σε σχετικά περιοδικά και Επιστημονικά Συνέδρια. Είναι μέλος της ΕΛΕΣΥΘ (Ελληνικής Εταιρίας Συστημικής Θεραπείας) και του ΣΚΛΕ (Συλλόγου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας). Δουλεύει με μεμονωμένα άτομα – ομάδες – ζευγάρια-οικογένειες στον χώρο της ψυχικής υγείας υλοποιώντας ομάδες θεραπείας, βιωματικά εργαστήρια, ομάδες έκφρασης και δημιουργίας κ.α. Πραγματοποιεί παρεμβάσεις με στόχο την αυτογνωσία, την ψυχοθεραπεία, την συμβουλευτική και υποστηρικτική σε γονείς, εκπαιδευτικούς, νέους, οικογένειες, ζευγάρια, εργαζόμενους που επιθυμούν να κατανοήσουν και να βιώσουν μια ζωή σε αρμονία με τον εαυτό τους και τους άλλους. Από το 2010 συνεργάζεται και με το «Θέατρο Νέων» του Δ. Σεϊτάνη στο Πολιτιστικό Κέντρο «Ακαδήμεια» πραγματοποιώντας σεμινάρια προσωπικής ανάπτυξης και αυτογνωσίας. Από το 2011, πραγματοποιεί και On - line συνεδρίες Συμβουλευτικής – Ψυχοθεραπείας μέσω της ιστοσελίδας τηςhttp://www.maragopoulou.gr 


 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2012
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Καλλιαντά Θάλεια
  • Μαραγκοπούλου Μαρία
Print

Number of views (1228)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Νοέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Dortmund Germany 27-28/10/2024 Partners Meeting
293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2024, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
3
4
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2024 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
567
89
10
11
«Μαθήματα Εφηβείας»

«Μαθήματα Εφηβείας»

Αθήνα 11 Νοεμβρίου 2024, σεμινάριο, Βιργινία Κεχαγιά
121314151617
1819
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 19/11/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
20

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024
2122
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

Παραμυθιά Θεσπρωτίας, 22/11/2024, θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα -Παράσταση θεάτρου φόρουμ
23
«Tα χέρια έχουν φωνή»

«Tα χέρια έχουν φωνή»

Ηγουμενίτσα 23/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
24
252627282930
1
ΚΕΡΚΥΡΑ- Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2024

ΚΕΡΚΥΡΑ- Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2024

Κέρκυρα, 30/11/-1/12/2024, Δι-Ημερίδα, συζητήσεις, εργαστήρια
2345
«Nour: Η αξιοποίηση της κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης»

«Nour: Η αξιοποίηση της κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης»

Διαδικτυακά, 5/12/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Ιωάννης Πούλιος
67
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

ΘΗΒΑ 7/12/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζώνιου, Νίκος Γκόβας
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά