Αποτελέσματα αναζήτησης

(ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΚΛΕΙΣΑΝ) Φύλακας ή Πιάστης; Η θέση του εκπαιδευτικού στην ομάδα

(ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΚΛΕΙΣΑΝ) Φύλακας ή Πιάστης; Η θέση του εκπαιδευτικού στην ομάδα

Αθήνα, 25/11/2018, Εργαστήριο, Δημήτρης Μαυρέας, Σόνια Μολογούση, Ηρώ Ποταμούση

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/11/2018 9:30 πμ - 12:00 μμ Export event

  • Συμμετέχουν: 15
  • Θέσεις: 15
  • Υπολειπόμενες θέσεις: 0
Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.

Φύλακας ή Πιάστης; Η θέση του εκπαιδευτικού στην ομάδα

Αθήνα, 25/11/2018

Δημήτρης Μαυρέας, φιλόλογος
Σόνια Μολογούση, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Ηρώ Ποταμούση, κοινωνιολόγος, θεατροπαιδαγωγός

Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Γλώσσα: ελληνικά

Στο μυθιστόρημα του J. D. Salinger «Στη σίκαλη, στα στάχια, ο πιάστης» (“The Catcher in the Rye”) ο βασικός ήρωας Χόλντεν Κόλφιλντ αισθάνεται παγιδευμένος, αποξενωμένος, φοβάται την ενηλικίωση και τον ‘ψεύτικο’ κόσμο των ενηλίκων και βρίσκεται αντιμέτωπος με μία κακοποιό εκπαίδευση, ενώ ταυτόχρονα δεν μπορεί να βρει καταφύγιο στην υπό προϋποθέσεις αγάπη που του παρέχει η οικογένειά του. Το εργαστήριο επιχειρεί να εξετάσει βιωματικά το ρόλο του ενήλικα εκπαιδευτικού απέναντι στην ομάδα του που αποτελείται από εφήβους διερευνώντας πώς διαχειρίζεται το ρόλο του φύλακα ή του πιάστη στα εμπόδια/γκρεμούς που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι μαθήτριές του, όπως και ο έφηβος ήρωας του μυθιστορήματος. Λαμβάνοντας υπόψη τα βασικά χαρακτηριστικά της Μέσης Εφηβείας (14 – 17 ετών), όπως έχουν οριστεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, βασικός στόχος του εργαστηρίου είναι η διερεύνηση της θέσης του εκπαιδευτικού ως συντονιστή μιας ομάδας (τάξη, θεατρική ομάδα ή άλλο) και η τοποθέτησή του κάθε φορά στο συνεχές της εκπαιδευτικής πράξης με όρια την ουτοπία και την αναγκαιότητα. Αξιοποιώντας ως εργαλείο το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα και ποικίλες άλλες θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές, το εργαστήριο θα προσεγγίσει τα παρακάτω ερωτήματα που αφορούν τη θέση και το ρόλο του εκπαιδευτικού στην ομάδα.
Νιώθω επαρκής ως συντονιστής της ομάδας μου;
Ποια επικοινωνιακή πρακτική αξιοποιώ; Είναι λειτουργική και αποτελεσματική; Μιλάμε την ίδια γλώσσα; Επικοινωνούμε;
Κατά πόσο αντιλαμβάνομαι και αποδέχομαι  την προοπτική του άλλου;
Είμαι σε θέση να αναγνωρίσω να ανιχνεύσω και να εντοπίσω τις αληθινές ανάγκες της ομάδας μου καθώς και τις παραδοχές, αξίες, στάσεις και συμπεριφορές, που πιθανόν επιδρούν στην εκπαιδευτική μου πρακτική; 
Είναι εφικτή η αλλαγή που προσδοκώ; Είναι αναγκαία; Από ποιόν τροφοδοτείται και ποιοι παράγοντες την επηρεάζουν;
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, εμψυχωτές ομάδων τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης με συμμετέχοντες εφήβους.


Image

Ο Δημήτρης Μαυρέας εργάζεται ως φιλόλογος στη μέση εκπαίδευση και τον ενδιαφέρει ιδιαίτερα η αξιοποίηση του θεάτρου/ εκπαιδευτικού δράματος στη διδασκαλία του, καθώς και άλλων καινοτόμων μαθησιακών τεχνικών, όπως η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας. Έχει διδάξει σε Κωφούς και Βαρήκοους μαθητές και είναι επίσης διερμηνέας της ελληνικής νοηματικής γλώσσας (ΕΝΓ). Σπούδασε Ελληνική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών από όπου πήρε και Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με ειδίκευση στη Γλωσσολογία. Στο ίδιο τμήμα εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή με θέμα το γλωσσικό σχεδιασμό της ΕΝΓ. Έχει παρουσιάσει μελέτες του σε διάφορα συνέδρια στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Από το 2014 έως το 2017 διετέλεσε Γενικός Γραμματέας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


Image

Η Σόνια Μολογούση είναι θεατρολόγος και θεατροπαιδαγωγός, απόφοιτη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών και του University of Warwick της Μ. Βρετανίας, όπου ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές πάνω στο Θέατρο στην Εκπαίδευση. Έχει εργαστεί εθελοντικά με ομάδες παιδιών και νέων στην Ελλάδα (Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, Δρόμοι Ζωής) και το εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει, επίσης, σεμινάρια πάνω σε διάφορες δραματικές τεχνικές, τo κουκλοθέατρο και τo θέατρο στην εκπαίδευση. Υπήρξε μέλος του Δ.Σ. του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (2011-2014). Ως θεατροπαιδαγωγός εργάζεται σε δήμους και σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από το 2008 έως σήμερα, ενώ έχει επίσης εμψυχώσει εργαστήρια παιδιών, εφήβων, ενηλίκων και εκπαιδευτικών σε συνεργασία με το ΚΠΕ Καστρίου, το ΚΠΕ Μεσολογγίου-Θέρμου, τη Δ/νση Β/θμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας, τη Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, το British Council, το ΣΔΕ Φυλάκων Κορυδαλλού καθώς επίσης και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στα πλαίσια του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ; Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες».


Image

Η Ηρώ Ποταμούση είναι απόφοιτη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και του Κέντρου Καλλιτεχνικής και του Εργαστηρίου Δημιουργικής Εκπαίδευσης «ΑΝΙΜΑ». Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Θέατρο στην Εκπαίδευση στο UniversityofWarwick της Μ. Βρετανίας, όπου και ασχολήθηκε ερευνητικά με τα θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα (TiEprogrammes). Είναι υποψήφια διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Έχει παρακολουθήσει και έχει εκπαιδευτεί σε εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό σε θεματικές ενότητες Δυναμικής και Λειτουργίας Ομάδας, Επικοινωνία, Ηγεσία και Παρακίνηση. Υπήρξε μέλος του Δ.Σ. του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (2008-2011). Εργάζεται ως Κοινωνιολόγος σε σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το 2015. Από το 2008 ασχολείται με τη δημιουργία και την εμψύχωση εκπαιδευτικού συνοδευτικού υλικού σε παιδικές και εφηβικές παραστάσεις (ΔΗΠΕΘΕ Βορείου Αιγαίου/Δ. Αβδελιώδης, Θέατρο Επί Κολωνώ/Μ.Παπαδημητρίου, Θέατρο του Νέου Κόσμου/Τζ. Κακουδάκη κα.) Ως επιμορφώτρια και θεατροπαιδαγωγός έχει σχεδιάσει και εμψυχώσει εργαστήρια παιδιών, εφήβων και εκπαιδευτικών καθώς και θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα που προσεγγίζουν κοινωνικά ζητήματα σε συνεργασία με οργανισμούς στην Ελλάδα (ΕΚΠΑ, ΜΚΟ Ance, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Council of Europe κ.α.) και το εξωτερικό (Liverpool Institute of the Performing Arts, University of Warwick).

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2018
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Μολογούση Σόνια
  • Ποταμούση Ηρώ
  • Μαυρέας Δημήτρης
Print

Number of views (2642)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Μάιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
29301
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 1/5/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
2345
6789
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 9/5/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτωρια Κοεμτζοπούλου
101112
1314
15
16
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Αρκαδία

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Αρκαδία

Τρίπολη 16/5/2024 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 σχολείων Αρκαδίας
17
1819
202122
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Ιωαννίνων

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Ιωαννίνων

Ιωάννινα 22/5/2024 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 σχολείων Ιωαννίνων (Δημοτικά-Νηπιαγωγεία)
232425
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Αττικής (Νηπιαγωγεία-Δημοτικά)

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Αττικής (Νηπιαγωγεία-Δημοτικά)

Αθήνα 25/5/2024 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 σχολείων Αττικής
26
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Ζάκυνθος

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Ζάκυνθος

Ζάκυνθος 26/5/2024 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 σχολείων Ζακύνθου
27282930
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Αμφιλοχία

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Αμφιλοχία

Αμφιλοχία 30/5/2024 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 σχολείων Αμφιλοχίας
3112
3456789

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά