Όλες οι δράσεις στην Αττική

Επενδύοντας μουσικά ιστορίες, μύθους και παραμύθια

Επενδύοντας μουσικά ιστορίες, μύθους και παραμύθια

Αθήνα, 29/3/2008, Εργαστήριο, Σοφία Αγγελίδου, Ζωή Διονυσίου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/3/2008 3:30 μμ - 6:00 μμ Export event


«Επενδύοντας μουσικά ιστορίες, μύθους και παραμύθια»

Σοφία Αγγελίδου, εκπαιδευτικός μουσικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, υποψ. διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Ζωή Διονυσίου, λέκτορας Μουσικής Παιδαγωγικής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Σάββατο 29/3/2008, 15.30-18.00

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: ελληνικά

Οι ιστορίες, οι μύθοι και τα παραμύθια είναι πάντα ελκυστικά για τα παιδιά, γιατί τους εισάγουν σε έναν κόσμο γεμάτο φαντασία, μαγεία και δράση. Μεταφέρουν τον ακροατή σε έναν κόσμο διαφορετικό, όπου οι πρωταγωνιστές είναι άλλοτε υπεράνθρωποι, όπως θεοί, ημίθεοι και ήρωες, άλλοτε άνθρωποι που συναναστρέφονται φανταστικά πλάσματα, χρησιμοποιούν μαγικά αντικείμενα και ταξιδεύουν σε τόπους μυθικούς. Ο κόσμος των αφηγήσεων, που τα παιδιά έχουν τόσο ανάγκη, είναι πολύ μακριά από την καθημερινή τους ζωή. Γι' αυτό άλλωστε παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι' αυτά και τα συγκινεί, ενώ τους προσφέρει ένα παράθυρο σε διαφορετικούς κόσμους. Στην εύπλαστη αυτή ηλικία, οι μύθοι και τα παραμύθια εμπλέκουν το αληθινό με το φαντασιακό, δίνοντας άλλη διάσταση στην καθημερινότητά τους. Οι ιστορίες, οι μύθοι και τα παραμύθια μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέσα στην τάξη τόσο για να ευχαριστήσουν τα παιδιά όσο και για να τα διδάξουν και να τα διαπαιδαγωγήσουν. Ο διδακτικός ρόλος των αφηγηματικών έργων γίνεται ακόμη ισχυρότερος όταν τα παιδιά από την απλή ακρόαση των έργων περάσουν στη βιωματική προσέγγισή τους. Πώς όμως μπορούμε να ζωντανέψουμε ιστορίες, μύθους και παραμύθια στη σχολική τάξη; Η δραματοποίηση αφηγήσεων είναι μια τακτική που χρησιμοποιείται συχνά στη σχολική τάξη, σε αντίθεση με τη μουσική επένδυση αφηγηματικών έργων, που συναντιέται σπανιότερα. Η μουσική, ως συμβολική μορφή επικοινωνίας, εμπλουτίζει σημαντικά το μύθο και τα μηνύματά του. Στο εργαστήριο αυτό θα διερευνήσουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να επενδύσουμε μουσικά στην τάξη λογοτεχνικές ιστορίες, μύθους από την ελληνική μυθολογία και λαϊκά παραμύθια με απλά όργανα. Η μουσική, με ή χωρίς δραματοποίηση, συμβάλλει στη μαγική αυτή διάθεση μεταφέροντας τα παιδιά στο φανταστικό χώρο και χρόνο του μύθου και της ιστορίας. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και όλων των βαθμίδων. Δεν είναι απαραίτητη η εξοικείωσή τους με τη μουσική και δεν υπάρχει κανένας κινητικός περιορισμός για τη συμμετοχή στο εργαστήριο.

Print

Number of views (883)/Σχόλια (0)

Αττική - Ημερολόγιο δράσεων

«Μάιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
293012345
6789
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 9/5/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτωρια Κοεμτζοπούλου
101112
1314
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά, 14/5/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση "κι αν ήσουν εσύ;", Κατερίνα Αλεξιάδη, Δήμητρα Σκέμπη
151617
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Αττικής (Γυμνάσια-Λύκεια)

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Αττικής (Γυμνάσια-Λύκεια)

Αθήνα 17/5/2024 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 σχολείων Αττικής
1819
202122232425
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Αττικής (Νηπιαγωγεία-Δημοτικά)

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Αττικής (Νηπιαγωγεία-Δημοτικά)

Αθήνα 25/5/2024 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 σχολείων Αττικής
26
272829303112
3456789

Αναζήτηση