Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/3/2008 9:30 πμ - 6:00 μμ Export event
«Ο μανδύας του ειδικού: συνδετικός κρίκος στη μαθησιακή διαδικασία;»
Dorothy Heathcote, Ηνωμένο Βασίλειο
Σάββατο 29/3/2008, 09.30-12.00 & 15.30-18.00
Εργαστήριο 5 ωρών - Γλώσσα: αγγλικά (με μετάφραση στα ελληνικά)
Στο εργαστήριο θα ασχοληθούμε με τα παρακάτω στοιχεία του συστήματος ο μανδύας του ειδικού, τα οποία πρέπει να τα κατανοήσει ο εκπαιδευτικός για να μπορέσει να το χρησιμοποιήσει με επιτυχία στην τάξη. 1. Πώς θα κάνουμε τους μαθητές να πιστέψουν στην επιχείρηση, έτσι ώστε να αντιληφθούν πως η ύπαρξη και η λειτουργία της εξαρτάται από αυτούς τους ίδιους. Δεν υποκρινόμαστε. Στη θεατρική διαδικασία υπάρχει πάντα ένας «φανταστικός πελάτης», πράγμα που καλλιεργεί στους μαθητές το αίσθημα της ευθύνης για τις επιλογές εκείνες που θα διασφαλίσουν την καλή λειτουργία της επιχείρησης. 2. Ποια είναι η κατάλληλη γλώσσα που πρέπει να χρησιμοποιήσει ο εκπαιδευτικός, για να αποφύγει τη δασκαλίστικη γλώσσα της αυθεντίας, που χρησιμοποιείται συστηματικά στη μεταβιβαστική διδασκαλία. 3. Πώς θα χρησιμοποιήσουμε τις θεατρικές συμβάσεις. Οι συμβάσεις αυτές δημιουργούν τα διαφορετικά είδη σκέψης, γραπτού και προφορικού λόγου και αποτελούν βασική πλευρά του συστήματος του μανδύα του ειδικού. Εισάγουν τη φαντασία και τα συναίσθημα και συνδυάζουν ακαδημαϊκή και συναισθηματική μάθηση. 4. Πώς θα καταφέρει ο εκπαιδευτικός να σχεδιάσει το μάθημα με βάση την ιδέα της επιχείρησης. Αυτό συχνά αποθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς, γιατί τους φαίνεται πολύ λεπτομερές συγκριτικά με το μεταβιβαστικό μοντέλο διδασκαλίας, όπου ο δάσκαλος λέει στα παιδιά τι να σκεφτούν. Ο μανδύας του ειδικού ενθαρρύνει τα παιδιά στο πώς να σκέφτονται. Στο εργαστήριο οι εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν την εμπειρία του δικού τους μανδύα του ειδικού, με στόχο να ανακαλύψουν οι ίδιοι τα τέσσερα στοιχεία του συστήματος, που αποτελούν τα κλειδιά για την επιτυχημένη εφαρμογή του.
Πάμε θέατρο ‘Εχθρός του λαού’
Αθήνα 7-9/11/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Ολγα Ορφανίδου, Αρετή Τζελέπη
Διαδικτυακά 7/11/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αττική Βοιωτία, Εύβοια)
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»
Αθήνα, 9/11/2025 παιδαγωγική-συντονιστική συνάντηση Γραφείου Αττικής
"“Θεατρική Διάδραση & Βιωματική Μάθηση - Από το Σχολείο στη Σκηνή"
Πάμε θέατρο ‘Φάουστ’ (σκην. Άρη Μπινιάρη)