Όλες οι δράσεις στην Αττική

Προς ένα σχολείο βασισμένο στην τέχνη: Προκλήσεις και εμπειρίες για τη συμπερίληψη των παιδιών Ρομά

Προς ένα σχολείο βασισμένο στην τέχνη: Προκλήσεις και εμπειρίες για τη συμπερίληψη των παιδιών Ρομά

Αθήνα, 23/03/2025, Ομάδα Εργασίας συνεδρίου, συντονίζει η Κατερίνα Κωστή

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 23/3/2025 9:30 πμ - 11:30 πμ Export event


Προς ένα σχολείο βασισμένο στην τέχνη:
Προκλήσεις και εμπειρίες για τη συμπερίληψη των παιδιών Ρομά

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ / ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ

Διεθνές Συνέδριο “Θέατρο και Συμπεριληπτική εκπαίδευση”,

Αθήνα 23 Μαρτίου 2025

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ)

Γλώσσα: ελληνικά

Συντονίζει:

Κατερίνα Κωστή, Φιλόλογος, Θεατροπαιδαγωγός, Μέλος Ε.ΔΙ.Π., Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Καλεσμένες/οι:

Ματίνα Βαβούλη, Διευθύντρια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ασπροπύργου (Νέας Ζωής)

Αναστασία Χατζηστεφάνου–Βαφέα, Διευθύντρια του Κέντρου Παιδαγωγικής και Καλλιτεχνικής Επιμόρφωσης «Σχεδία»

Κωνσταντίνος Παϊτέρης, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Ρομά Διαμεσολαβητών και Συνεργατών τους.

Ελένη Κ. Παπαδοπούλου, ΜΑ Φιλόλογος-Θεολόγος, Διευθύντρια 3ου Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Μενεμένης –«Κωστής Παλαμάς»

Κριτικός σχολιασμός:
Άβρα Αυδή, Φιλόλογος, Θεατροπαιδαγωγός
Πόπη Κύρδη, εκπαιδευτικός μέλος ΔΣ Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού

 

Μία ίσως από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα είναι η συμπερίληψη των παιδιών Ρομά η οποία συχνά προσκρούει τόσο σε αντιλήψεις περί ασυμβατότητας της μετανομαδικής κουλτούρας με τη σχολική εκπαίδευση όσο και στις κεντρικά σχεδιασμένες εκπαιδευτικές πολιτικές.

Η συζήτηση κινείται γύρω από ερωτήματα που αφορούν στην κατάσταση αυτή.

  • Εμπιστεύονται, άραγε, οι Ρομά το σχολείο; Πιστεύουν στην αξία της εκπαίδευσης;

  • Είναι το ελληνικό σχολείο ένα περιβάλλον ελκυστικό για τα παιδιά Ρομά; Εμπεριέχει, επίσης, τις δικές τους πρακτικές προσέγγισης και αξιοποίησης της γνώσης;

  • Βρίσκουν τα παιδιά Ρομά, όταν έρχονται στο σχολείο, έναν χώρο συμβατό με την ταυτότητά τους, τη γλώσσα και την ιστορία τους;

  • Πώς μπορεί να εδραιωθεί μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ σχολείου και οικογένειας; Ποιος είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών;

  • Μπορεί ένα σχολείο που βασίζει τις πρακτικές του στην τέχνη να αποτελέσει έναν γόνιμο χώρο όπου όλα τα παιδιά θα συνυπάρχουν βρίσκοντας νόημα και στήριξη για τη ζωή;

Αττική - Ημερολόγιο δράσεων

«Απρίλιος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
311234
Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Αθήνα, 4-6 Απριλίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς & γονείς. πρόγραμμα DISC
5
Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Αθήνα, 4-6 Απριλίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς & γονείς. πρόγραμμα DISC
6
Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Αθήνα, 4-6 Απριλίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς & γονείς. πρόγραμμα DISC
789
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 9/4/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αττική Βοιωτία, Εύβοια)
1011

"κι αν ήσουν εσύ;" ενα πρόγραμμα για τα ανθρώπινα δικαιώματα, το ρατισμό, τη ξενοφοβία, τους πρόσφυγες

Αθήνα 11/4/2025 εκδήλωση ενημέρωσης στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Ηρώ Ποταμούση
1213
14151617181920
21222324252627
2829301234
567891011

Αναζήτηση