H ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ,
TA ΓΡΑΦΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΤΩΝ Δ/ΝΣΕΩΝ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε.
(λεωφορείο αρ. 14, στάση Άγ. Χριστόφορος)
τηλ. 2310 926 304
Το Σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Α/θμιας και της Β/θμιας Εκπ/σης της Περιφερειακής Δ/νσης Κεντρικής Μακεδονίας. Το σεμινάριο μπορούν να παρακολουθήσουν 200 εκπαιδευτικοί, 100 εκπαιδευτικοί από την Πρωτοβάθμια και 100 από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η επιλογή θα γίνει με κλήρωση.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακούω μουσική, εκφράζομαι και δημιουργώ. Η μουσική αφορμή δημιουργίας για εικόνες, κινήσεις, ιστορίες και δρώμενα
Γεωργία Γκανά, μουσικός, μουσικοπαιδαγωγός και εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού
Στο εργαστήριο αυτό, μέσα από την ενεργητική ακρόαση και το παιχνίδι, θα απαντηθούν ερωτήματα όπως:
· Πώς μπορώ να κατανοήσω τη δομή, τη φόρμα ενός μουσικού έργου ή ενός μουσικού κομματιού;
· Ποια μουσικά έργα ή κομμάτια είναι κατάλληλα για κινητικά και θεατρικά δρώμενα με παιδιά;
· Με τι κριτήρια θα γίνει η μουσική επιμέλεια μιας σχολικής θεατρικής παράστασης;
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν τη μουσική μέσα από δρώμενα, «απαντώντας» στις παρακάτω ερωτήσεις:
· Πώς επηρεάζει η φόρμα ενός μουσικού έργου;
· Τι συναισθήματα προκαλεί;
· Τι εικόνες δημιουργεί;
· Ποιους χαρακτήρες αποδίδει;
Η ζωή σου, η ζωή μου…. Η ζωή μας
Ιωάννα Κατσαρού, εκπαιδευτικός, εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού
Ετοιμάζοντας ένα σχέδιο εργασίας για τα δικαιώματα του παιδιού, ταξιδεύω στη ζωή σου, στη ζωή μου… στη ζωή μας. Βιώνουμε, κατανοούμε και επεμβαίνουμε, οδηγώντας τα παιδιά στη γνώση των δικαιωμάτων τους. Χωρίζοντας το θέμα σε επιβίωση και ανάπτυξη, θα περάσουμε σταδιακά από το ένα στο άλλο, με τελικό στόχο την ανάδειξη των βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Ρίξτε τα όπλα στο βυθό της θάλασσας
Ιωάννου Αφροδίτη, εκπαιδευτικός, εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού
Σε ένα κόσμο που κατακερματίζεται από πολέμους, ας φτιάξουμε τις προϋποθέσεις μέσα από ήχους, σωματικές δράσεις και κίνηση για να … ρίξουμε τα όπλα στο βυθό της θάλασσας! Γνωρίζοντας τα πρόσωπα του πολέμου, επιχειρούμε να τα αποδυναμώσουμε συνθέτοντας το δικό μας τραγούδι για την Ειρήνη.
Θεατρικό πρόγραμμα για παιδιά στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
«Πηλός, Κοχύλια κι Όνειρα…»
Περσεφόνη Σέξτου, παιδαγωγός, θεατρολόγος (Phd)
Ειρήνη Μαρνά, θεατροπαιδαγωγός
Γρηγόρης Παπαδόπουλος, ηθοποιός
Το «Πηλός, Κοχύλια κι Όνειρα…» είναι ένα θεατρικό πρόγραμμα μουσειακής αγωγής για την προϊστορία στη Μακεδονία σχεδιασμένο για παιδιά δημοτικού σχολείου. Δημιουργήθηκε βασισμένο σε πληροφορίες αρχαιολογικών ευρημάτων του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης και παρουσιάζεται στην πτέρυγα της προϊστορίας του μουσείου. Περιλαμβάνει μια σύντομη θεατρική παράσταση κι ένα εργαστήριο θεατρικής αγωγής. Οι εκπαιδευτικοί θα μπουν στη θέση των μαθητών και θα συμμετέχουν βιωματικά ως θεατές και ως συμπαίκτες.
H θεατρική αγωγή στο δημοτικό σχολείο
Χαρίκλεια Τερζητάνου, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων της Δ/νσης Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Η εισαγωγή των δυο νέων σχολικών εγχειριδίων Θεατρικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο, το βιβλίο του δασκάλου και το βιβλίο του μαθητή για την Ε' και ΣΤ' τάξη, απαιτεί πλέον έναν εκπαιδευτικό εξοικειωμένο με την εξέλιξη της θεατρικής δημιουργίας. Στο εργαστήριο θα προσεγγίσουμε βιωματικά τις περιοχές-κατηγορίες δραστηριοτήτων του βιβλίου, εξερευνώντας τους επικοινωνιακούς κώδικες της Θεατρικής Αγωγής, και θα δούμε πώς μπορεί να αποτελέσει εκπαιδευτικό υλικό για δραστηριότητες σε μικρότερες τάξεις.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κατάδυση στη λίμνη της ομορφιάς. Αξιοποιώντας το Εκπαιδευτικό Δράμα στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης
Άβρα Αυδή, φιλόλογος, εκπαιδευτικός δράματος/θεάτρου
Μελίνα Χατζηγεωργίου, δασκάλα, εκπαιδευτικός δράματος/θεάτρου
Στο εργαστήριο αξιοποιείται το Εκπαιδευτικό Δράμα (Ε.Δ.), για να διερευνηθεί, μέσω της διαθεματικής προσέγγισης, το θέμα της ομορφιάς. Οι συμμετέχοντες καλούνται να κάνουν «μια κατάδυση στη λίμνη της ομορφιάς» διερευνώντας, μέσα από ποικίλες θεατρικές τεχνικές, διάφορα ερωτήματα: Πώς αντιλαμβανόμαστε τη γυναικεία ομορφιά; Ποιοι παράγοντες συντελούν στη διαμόρφωση των προτύπων της ομορφιάς; Πώς συνδέεται η ομορφιά με τη γυναικεία υπόσταση; Πώς επηρεάζει η ομορφιά τη σχέση των ανθρώπων; Ποια είναι η σχέση της ομορφιάς με τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου; Γιατί δεν υπάρχει συμφωνία όσο αφορά την εκτίμηση της ομορφιάς ενός προσώπου; Τι μπορεί να μας βοηθήσει στην αποδοχή της εξωτερικής μας εμφάνισης; Υπάρχουν τρόποι για να αναδυθεί η ομορφιά του κάθε ανθρώπου; Κατά τη διερεύνηση των παραπάνω ερωτημάτων δίνεται η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να προσεγγίσουν βιωματικά, μέσω του Ε.Δ., διάφορα γνωστικά αντικείμενα, όπως π.χ. τη Γλωσσική Διδασκαλία, τη Λογοτεχνία, τα Εικαστικά, την Ιστορία της Τέχνης, την Κοινωνιολογία, την Πληροφορική κ.ά. Το Δράμα μπορεί, εξάλλου, να συνδεθεί με την εκπόνηση ενός σχετικού Πολιτιστικού προγράμματος ή ενός Προγράμματος Αγωγής Υγείας.
«Όταν δεν πάει ο μαθητής στο Σοφοκλή», θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα με αφορμή χορικά από την Αντιγόνη του Σοφοκλή
Σμαρώ Γρηγοριάδου, μουσικός
Σκοπός του θεατροπαιδαγωγικού αυτού σεμιναρίου είναι η βιωματική επαφή, ευαισθητοποίηση και εξοικείωση των μαθητών, καθηγητών και καλλιτεχνών με τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας, της τέχνης και του πολιτισμού με αφορμή επιλεγμένα χορικά και διαλογικά μέρη από την Αντιγόνη του Σοφοκλή. Παράλληλος στόχος είναι η εισαγωγή των συμμετεχόντων σε στοιχειώδεις θεατρικές τεχνικές παιδαγωγικού θεάτρου καθώς και σε αρχές ομαδικότητας, συνεργασίας, συμμετοχικότητας, δημιουργικής εμπλοκής, εμπιστοσύνης, κοινωνικής ανεκτικότητας και συνειδητοποίησης της ετερότητας και του σεβασμού στη γνώμη του άλλου. Με βιωματικό τρόπο και ευχάριστες μουσικές, κινητικές και θεατρικές ασκήσεις προσωπικής έκφρασης, που στηρίζονται σε μεθοδολογία διεθνούς επιστημονικής έρευνας αλλά και πολύχρονης ελληνικής εμπειρίας στο ελληνικό σχολείο, θα διερευνηθούν: οι γέφυρες επικοινωνίας μεταξύ του αρχαίου ελληνικού λόγου και της σύγχρονης εκφοράς και ακρόασής του στα νέα ελληνικά ως προς τη μουσικότητα, το μέτρο και το ρυθμό του τραγικού λόγου, η σπουδαιότητα της αρχαίας μετρικής τέχνης, καθώς και τα θέματα που θέτει το αρχαίο δράμα και οι αναφορές τους στο σύγχρονο κόσμο. Παράλληλα θα εξεταστεί η απήχηση του δράματος στο δημοτικό τραγούδι και θα δοκιμαστεί η δραματοποίηση και σκηνική ανάγνωση χορικού και διαλογικού μέρους από την «Αντιγόνη». Το εργαστήριο θα ολοκληρωθεί με μία θεατρική σύνθεση των ίδιων των συμμετεχόντων πάνω στο θέμα.
Εφαρμογές του Εκπαιδευτικού Δράματος σε προγράμματα Καινοτόμων Δράσεων
Λία Δαμιανάκη, φιλόλογος, δασκάλα Εκπαιδευτικού Δράματος
Στόχος του εργαστηρίου είναι η προσέγγιση και η επεξεργασία σχολικών προγραμμάτων μέσα από τη φιλοσοφία και μεθοδολογία του Δράματος. Συγκεκριμένα, θα παρουσιαστούν η μεθοδολογία και τρόποι: α) δημιουργίας ομάδας (δυναμική ομάδας συμμετεχόντων μαθητών), β) καθορισμού θέματος και εύρεσης υλικού, γ) διερεύνησης και επεξεργασίας υλικού (εφαρμογή τεχνικών και στρατηγικών του Δράματος), δ) σύνθεσης και παρουσίασης του προγράμματος. Τα παραπάνω θα εφαρμοστούν και σε θέματα που δουλεύουν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους, κάνοντας, επίσης, και τις απαραίτητες συνδέσεις, προεκτάσεις σε γενικότερα σχέδια μαθημάτων (project) που απαιτούν διαθεματική προσέγγιση. Το εργαστήριο έχει βιωματικό-ενεργητικό χαρακτήρα σε συνδυασμό με την απαιτούμενη θεωρητική υποστήριξη.
Η σκηνοθεσία στο αρχαίο δράμα και την κωμωδία
Αριάν Κότση, σκηνοθέτης, Υπεύθυνη για τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Το εργαστήρι αυτό επικεντρώνεται στις ιδιαίτερες δυσκολίες σε σχέση με τη σκηνοθεσία του αρχαίου ελληνικού θεάτρου και τις πρακτικές λύσεις που πηγάζουν μέσα από τη βαθύτερη κατανόηση του ρόλου του θεάτρου ως εργαλείο εκπαιδευτικό και ως κοινωνικό φόρουμ ιδεών και πολιτικής συνοχής των θεατών. Ιδιαίτερα θα σταθεί στη χρήση του σώματος και της φωνής, στη χρήση της μάσκας και του κουστουμιού, στην κίνηση και τοποθέτηση στο χώρο και στη λειτουργία του χορού.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΟΙΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αυτοσχεδιασμός και βασικές αρχές του συστήματος Στανισλάβσκι, με αφορμή μικρά θεατρικά κείμενα
Παύλος Δανελάτος, σκηνοθέτης
Το σύστημα Στανισλάβσκι είναι πολλές φορές δυσπρόσιτο για τους ανθρώπους που δεν το γνωρίζουν και για πρώτη φορά έρχονται σε επαφή μαζί του. Μέσα από το συγκεκριμένο εργαστήρι, θα γίνει κατανοητό πώς η μέθοδος βοηθά στην ανάπτυξη ενός ρόλου και την ανάλυσή του.
Η γλώσσα του σώματος. Δράση μέσα από την κίνηση και το χορό
Όλγα Κυριακοπούλου, χορογράφος, καθηγήτρια χορού
Μέσα από το βιωματικό εργαστήριο, θα ανακαλύψουμε τρόπους για τη δημιουργία κίνησης και χορευτικών μοτίβων που μπορούν να πλαισιώσουν ένα θεατρικό έργο. Θα ξεκινήσουμε από τον τρόπο που στήνουμε το σώμα πάνω στη σκηνή, για να υποστηρίξουμε ένα ρόλο, να παρουσιάσουμε εικόνες και να δώσουμε συναισθηματικές κατευθύνσεις. Θα δούμε την κίνηση στη σιωπή, τον ήχο και τη μουσική. Επίσης, θα αναλύσουμε το στήσιμο ενός και πολλών σωμάτων στη σκηνή και τη δυνατότητα δημιουργίας σχέσεων μεταξύ τους για τη δραματική εξέλιξη ενός έργου. Η αναφορά θα γίνει πάνω σε έργα παραδείγματα, όπου μπορούμε να κάνουμε χρήση της κίνησης που έχουμε αναλύσει και βιώσει. Τέλος, το εργαστήριο θα συνεχίσει με την εκμάθηση ενός χορευτικού μοτίβου και τη δημιουργία ενός άλλου από όσους το παρακολουθήσουν. Η άνετη ενδυμασία είναι απαραίτητη για την κίνηση.
Σώμα και κίνηση στην υπηρεσία του εκπαιδευτικού.
Ευάγγελος Μανιτάκης, ηθοποιός, θεατρολόγος
Ο σκοπός του εργαστηρίου είναι η απόκτηση δεξιοτήτων και συμπεριφορών που οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί δε συναντούν στη συνηθισμένη ζωή της τάξης. Με σημείο εκκίνησης, αλλά και εργαλείο, την κίνηση και το σώμα οι συμμετέχοντες θα πάρουν μια γεύση από τους τρόπους (δρόμους) που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας εκπαιδευτικός, για να εμφυσήσει στους μαθητές του αυτοπειθαρχία, ομαδικό πνεύμα, αυτοδιαχείριση, έκφραση και αυτοέκφραση, σεβασμό στους κανόνες που θεσπίζει η τάξη–ομάδα, και τέλος, παιγνιώδη διάθεση μεν, αυτοπειθαρχία δε. Η διαδικασία δουλειάς είναι τέτοια, που επιτρέπει στον εκπαιδευτικό και της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να γνωρίσει εργαλεία τα οποία μπορεί είτε να τα χρησιμοποιήσει στην τάξη είτε να τoν βοηθήσουν να αναπτύξει τις επικοινωνιακές του δεξιότητες. Ο τρόπος δουλειάς του εργαστηρίου θα είναι μέσα από τις τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού και του αυτοσχεδιασμού. Δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία στο θέατρο ή το χορό, αν και οποιαδήποτε σωματική δεξιότητα είναι ευπρόσδεκτη. Η καλή διάθεση, το χαμόγελο και η επικοινωνία είναι υποχρεωτικά στο εργαστήρι αυτό και τα άνετα ρούχα θα κάνουν τη ζωή όλων πιο εύκολη.
Ενδυματολογικές εφαρμογές στα πλαίσια της αισθητικής και θεατρικής αγωγής στο σχολείο
Χρυσάνθη Μάντακα, σκηνογράφος- ενδυματολόγος, Λέκτορας στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ.
Το εργαστήριο παρέχει στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με βασικές ενδυματολογικές τεχνικές, μέσα από την εκτέλεση ειδικών ασκήσεων. Επιπλέον, προτείνει και διερευνά τις δυνατότητες αξιοποίησης του ενδυματολογικού υλικού όχι μόνο στη σχολική θεατρική πρακτική αλλά παράλληλα σε ένα ευρύτερο φάσμα μαθησιακών δραστηριοτήτων.
Οδυσσέας, ένας ναύτης του κόσμου
Αλεξάνδρα Μυλωνά, φιλόλογος, σκηνοθέτρια, ηθοποιός
Ενδεικτικές δραματοποιήσεις χαρακτηριστικών σκηνών της Ομήρου Οδύσσειας (οι περισσότερες από τις οποίες εντάσσονται στη διδακτέα ύλη της Α' Γυμνασίου με βάση το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών). Μια θεατροκεντρική προσέγγιση του έπους -μέσα στην τάξη- με σκοπό τη βιωματική επίτευξη των προκαθορισμένων γνωστικών και συναισθηματικών στόχων της διδασκαλίας του, αλλά και την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών, την κατάκτηση της μεταξύ τους εμπιστοσύνης, την ενθάρρυνση δημιουργικών πρωτοβουλιών, την ανάπτυξη συνεργασίας και, εντέλει, τη διευκόλυνση της προσαρμογής τους στο Γυμνάσιο. Άξονας των συγκεκριμένων θεατρικών δράσεων (που ενδεχομένως και να αποτελέσουν το υλικό για ένα θεατρικό δρώμενο στο τέλος της χρονιάς) η αξιοποίηση και η ανάδειξη της δυναμικής της πολυγλωσσικής / πολυπολιτισμικής πραγματικότητας της σύγχρονης κοινωνίας, επομένως και του σχολείου της.
Από τον αυτοσχεδιασμό στο Θέατρο Forum του A. Boal
Γιάννης Πουταχίδης, θεατροπαιδαγωγός
Θέατρο Forum, ένα μέσο επίλυσης δυσβάσταχτων προβλημάτων της καθημερινής ζωής. Η συνήθης διαδικασία περιλαμβάνει ασκήσεις και παιχνίδια που στοχεύουν στην ενεργοποίηση και σύνδεση των πέντε αισθήσεων δημιουργώντας μια ευχάριστη και δημιουργική ατμόσφαιρα. Ο στόχος είναι να δραματοποιηθούν οι εμπειρίες των συμμετεχόντων με επίκεντρο ένα «πρόβλημα» - θέμα που απασχολεί την ομάδα. Αξιοποιούμε το υλικό της εμπειρίας και της φαντασίας των παιδιών και νέων, δουλεύουμε με αυτοσχεδιασμούς ατομικούς και ομαδικούς. Προσπαθούμε να βάλουμε τον αυτοσχεδιασμό σε μια φόρμα.
Ο σκοπός του εργαστηρίου είναι:
Να γνωρίσουμε στους εκπαιδευτικούς κι όχι μόνο, μεμονωμένες τεχνικές και μεθόδους του Θεάτρου Forum: παιχνίδι ρόλων, αυτοσχεδιασμός, «καυτή καρέκλα» (ανάκριση), «παγωμένη εικόνα».
Να δοκιμάσουμε νέες ασκήσεις και παιχνίδια τα οποία θα μπορούσαν οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν στην τάξη τους.
Να υποστηρίξουμε τους συμμετέχοντες – εκπαιδευτικούς, ώστε να αναπτύξουν τις υποκριτικές ικανότητες των παιδιών και να οδηγηθούν από τον αυτοσχεδιασμό και το παιχνίδι στη σκηνική παρουσίαση.
Πρακτικοί τρόποι προσέγγισης της σκηνογραφίας στις σχολικές παραστάσεις
Νικόλαος Πολίτης, σκηνογράφος, ενδυματολόγος
Στο εργαστήριο θα παρουσιαστούν πρακτικές και ευφάνταστες λύσεις σκηνογραφίας που απελευθερώνουν τη δημιουργικότητα των μαθητών.
Παίζοντας μ’ ένα ελληνικό λαϊκό παραμύθι
Τάσος Ράτζος, σκηνοθέτης, καθηγητής υποκριτικής, Διευθυντής Σπουδών της Δραματικής Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε.
Το ελληνικό λαϊκό παραμύθι μας ξανακαλεί. Κι αν το πλησιάσουμε με τα μάτια της ψυχής και με τη διάθεση να μοιραστούμε με γενναιοδωρία τον κόσμο του, θα μας αποκαλύψει όλα τα πλούτη που είναι κρυμμένα στις 40 κάμαρες και που για πάνω από 4000 χρόνια τροφοδοτούσαν τους ανθρώπους με τροφή πνευματική, τροφή που σήμερα χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ.
Όλα είναι λόγος … και όλα γίνονται θεατρικός λόγος
Γιώργος Φράγκογλου, φιλόλογος
Μπορούμε να “γράψουμε” μια θεατρική παράσταση με οποιοδήποτε γραπτό κείμενο; Από τις μικρές αγγελίες και τον τηλεφωνικό κατάλογο, ως τα σχολικά εγχειρίδια, και από θεωρητικά κείμενα ως το χρονογράφημα, το υλικό είναι άφθονο. Αρκεί να υπάρχει φαντασία, κέφι και μεράκι… Α! και κάτι άλλο: ο στόχος της παράστασης να είναι ενδιαφέρων.
Εργαστήριο θεάτρου σκιών (κατασκευή διακοσμητικής φιγούρας σε χαρτόνι)
Μιχάλης Χατζάκης, διδάσκων στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ
Άννα Αρβανίτη, θεατρολόγος και καλλιτέχνης του έντεχνου θεάτρου σκιών
Στο εργαστήριο θα γίνουν οι παρακάτω εργασίες:
Θα αποτυπωθεί το χνάρι της φιγούρας με καρμπόν στο χαρτόνι.
Θα κοπούν με ψαλίδι τα κομμάτια της φιγούρας.
Θα περαστούν όλες οι γραμμές με μαύρο μαρκαδόρο.
Θα βαφούν τα κομμάτια της φιγούρας με παστέλ.
Θα ζυγιστεί η φιγούρα και θα ανοίξουν οι τρύπες.
Θα περαστούν τα τρουκς στη φιγούρα.
Σκοπός της εργασίας: Αποτελεί μια μορφή χειροτεχνίας ενδιαφέρουσα, ακίνδυνη, ανέξοδη, χωρίς απαίτηση ιδιαιτέρων εργαστηριακών χώρων που εισάγει τον εκπαιδευόμενο στη μαγεία του θεάτρου σκιών.
Αξιοποιώντας το Εκπαιδευτικό Δράμα στη διδακτική της ξένης γλώσσας
Σούζαν Χρυσοβιτσινού, εκπαιδευτικός
Το εργαστήριο θα πραγματευτεί θέματα ισότητας και οικογενειακών σχέσεων. Ως προ-κείμενο θα χρησιμοποιηθεί το βιβλίο του Roddy Doyle, The Woman Who Walked into Doors. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν το Δράμα ως εργαλείο για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών.