Όλες οι δράσεις στην Θεσσαλία

Διακρίσεις και ρατσιστικές συμπεριφορές στον χώρο του σχολείου: χρήσιμα εργαλεία για τη διερεύνηση και την αντιμετώπισή τους

Διακρίσεις και ρατσιστικές συμπεριφορές στον χώρο του σχολείου: χρήσιμα εργαλεία για τη διερεύνηση και την αντιμετώπισή τους

Πήλιο 26/8/2019, Συμπληρωματικό εργαστήριο, Γιώργος Μόσχος, Όλγα Ορφανίδου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/8/2019 5:30 μμ - 8:30 μμ Export event


«ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΠΗΛΙΟ 2019»

 Άγιος Ιωάννης Πηλίου, 25-30 Αυγούστου 2019

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Διακρίσεις και ρατσιστικές συμπεριφορές στον χώρο του σχολείου: χρήσιμα εργαλεία για τη διερεύνηση και την αντιμετώπισή τους

Γιώργος Μόσχος, νομικός,
Όλγα Ορφανίδου, εκπαιδευτικός

 

Το εργαστήριο θα συνδυάσει θεωρητική και βιωματική προσέγγιση με στόχο να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να διερευνούν και να αντιμετωπίζουν φαινόμενα εκδήλωσης διακρίσεων και ρατσιστικών συμπεριφορών στον χώρο του σχολείου. Θα δοθεί έμφαση στην αξιοποίηση θεσμών της σχολικής κοινότητας, όπως ο σχολικός κανονισμός και τα συμβούλια/συνελεύσεις τάξης για την καλλιέργεια και την εμπέδωση δημοκρατικής συνείδησης στα μέλη της.

Αναλυτικότερα, στο θεωρητικό μέρος θα γίνει αναφορά στη θεωρία και στη νομοθεσία σχετικά με τις διακρίσεις και τις ρατσιστικές συμπεριφορές. Στο βιωματικό μέρος, θα αξιοποιηθούν τεχνικές θεάτρου και θα γίνουν ασκήσεις προσομοίωσης σχετικά με την εκδήλωση, την αντιμετώπιση και την πρόληψη σχετικών στάσεων στον χώρο του σχολείου.

Το εργαστήριο εντάσσεται στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες


Ο Γιώργος Μόσχος σπούδασε νομικά στην Αθήνα και εγκληματολογία (Μ.Phil) στο Λονδίνο. Επιμορφώθηκε σε θέματα αυτογνωσίας και σχετίζεσθαι (ΑΚΜΑ), εκπαίδευσης ενηλίκων (ΕΑΠ), διοργάνωσης κέντρων νεότητας (ΓΓΝΓ) και θεατροπαιδαγωγικής για παιδιά (Δήμος του Λονδίνου). Εργάστηκε στους τομείς της εμψύχωσης και της υποστήριξης παιδιών και εφήβων που απειλούνται από κοινωνικό αποκλεισμό, της προάσπισης των νεανικών δικαιωμάτων και της επιμόρφωσης επαγγελματιών και εθελοντών στα πεδία εξειδίκευσης του. Το 2003 διορίστηκε ως ο πρώτος Συνήγορος του Παιδιού (Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού) και υπηρέτησε σε αυτή τη θέση μέχρι και τον Ιανουάριο του 2018. Στο πλαίσιο της αποστολής του, επισκέφτηκε μεγάλο αριθμό σχολείων και ιδρυμάτων σε όλη τη χώρα, συναντήθηκε και συζήτησε με χιλιάδες παιδιά και με επαγγελματίες που εργάζονται μαζί τους, υποστηρίζοντας τη συστηματική ακρόαση των απόψεων των παιδιών και υπερασπιζόμενος τα δικαιώματά τους. Εμψυχώνει θεατρικά εργαστήρια για παιδιά από το 1985 μέχρι σήμερα διαρκώς. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12), που αποσκοπεί στην ενίσχυση και διάδοση του δικαιώματος των παιδιών να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.


Η Όλγα Ορφανίδου έχει σπουδάσει Πολιτική Επιστήμη, Παιδαγωγικά, Κοινωνική Ανθρωπολογία και Θέατρο. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Φύλο και τις Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε πολλά βιωματικά σεμινάρια, εργαστήρια, συνέδρια, και ομάδες εργασίας και είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το άρθρο 12
(ΠΡΩΤΑ.12) της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Ως εκπαιδευτικός έχει εργαστεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων καθώς και στη θεραπευτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ Έξοδος. Στην εκπαίδευση έχει σχεδιάσει και πραγματοποιήσει πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα αγωγής υγείας και καλλιτεχνικών και έχει συντονίσει πολυμερή σχολική σύμπραξη σχολείων στο
πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius.

Τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην πρωτογενή πρόληψη των εξαρτήσεων και της βίας καθώς και στον ενταξιακό ρόλο του σχολείου και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Τηλ 2106541600 / www.TheatroEdu.gr/ info@theatroedu.gr

Print

Number of views (3480)/Σχόλια (0)

Θεσσαλία - Ημερολόγιο δράσεων

«Απρίλιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728293031
123
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 3/4/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Ειρήνη Γκότση (Λάρισα, Πιερία, Μαγνησία)
4567
8910
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Τρίκαλα

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Τρίκαλα

Τρίκαλα 10/4/2024 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 σχολείων Τρικάλων
11121314
1516
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Λάρισας

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Λάρισας

Λάρισα 16/4/2024 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 σχολείων Λάρισας
1718192021
22232425262728
293012345

Αναζήτηση