Ένα βράδυ που ο Καρυωτάκης συνάντησε τον Βαν Γκογκ
Αθήνα, 25/11/2018
Μαρία Καλδή, εκπαιδευτικός, φιλόλογος
Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Γλώσσα: ελληνικά
Οι συμμετέχοντες καλούνται σ’ ένα φανταστικό ταξίδι, όπου ο ποιητής Κώστας Καρυωτάκης θα «συναντηθεί» με τον ζωγράφο Βίνσεντ Βαν Γκογκ. Πρόκειται για μια συνομιλία ανάμεσα στο «Βράδυ» του Καρυωτάκη και δύο έργα-σταθμούς του Βαν Γκογκ, «Το υπνοδωμάτιο» και «Έναστρη νύχτα». Στόχος είναι μέσω θεατρικών τεχνικών οι συμμετέχοντες να μπουν τη θέση των δύο καλλιτεχνών, να συναισθανθούν πώς βλέπουν τον κόσμο και να εμπνευστούν δημιουργώντας συνειρμικά τα δικά τους έργα. Το μελοποιημένο ποίημα «Βράδυ» (Μουσική: Λένα Πλάτωνος, Τραγούδι: Σαββίνα Γιαννάτου) θα αποτελέσει το σημείο εκκίνησης για μια δημιουργική επαφή μεταξύ λογοτεχνίας, μουσικής, ζωγραφικής και θεάτρου. Σταδιακά οι συμμετέχοντες διερευνούν τα χρώματα, τα τοπία, την ατμόσφαιρα, τα συναισθήματα που τους δημιουργούν δύο έργα του Βαν Γκογκ και γράφουν κείμενα δικά τους, που τα ζωντανεύουν θεατρικά. Η ομάδα ξεκινάει καθισμένη στο πάτωμα και σταδιακά ξεδιπλώνεται προς τα έξω, σηκώνεται και σχηματίζει παγωμένες εικόνες που μεταμορφώνονται σε θεατρικούς διαλόγους. Τα εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, θεατρολόγους, θεατροπαιδαγωγούς, καλλιτέχνες που εργάζονται στην τυπική και τη μη τυπική εκπαίδευση, φοιτητές/τριες καθηγητικών, παιδαγωγικών, θεατρικών, μουσικών και εικαστικών τμημάτων και σχολών, εμψυχωτές/τριες ομάδων.
H Μαρία (Μαίρη) Καλδή είναι φιλόλογος. Σπούδασε Παιδαγωγικά στη Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και εργάζεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Μελέτησε μουσική στο Ελληνικό Ωδείο μέχρι την Ανωτέρα Σχολή του Πιάνου. Έπαιξε πιάνο σε συναυλίες με τον Νικόλα Άσιμο (1983-1986). Εμψυχώνει θεατρικά και κινηματογραφικά εργαστήρια με μαθητές και έχει λάβει μέρος σε Διεθνείς Συνδιασκέψεις, ημερίδες και σεμινάρια επιμόρφωσης για το θέατρο στην εκπαίδευση ως μέλος Οργανωτικής Επιτροπής. Έχει διατελέσει αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Εκπαίδευση & Θέατρο και επιμελείται το Ενημερωτικό Δελτίο του Δικτύου. Από το 2004 βιντεοσκοπεί και επεξεργάζεται ψηφιακά οπτικοακουστικό υλικό από δράσεις του Δικτύου. Συμμετείχε στα προγράμματα «Λογοτεχνικό Εργαστήριο», «ΒιντεοΜουσεία» (2009-2015) και “Youthdocs”(2014-2106) της ΔΔΕ Ανατ. Αττικής – Πολιτιστικά Θέματα. Δημιούργησε μαζί με την Κ. Αλεξιάδη δύο tutorials με θέμα «Πώς να κάνεις θέατρο – ντοκουμέντο» ( HowtodoitforstudentsHowtodoitforteachers).