5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα»
Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας
Hala al-Yamani, Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικού Δράματος, Πανεπιστήμιο της Βηθλεέμ, Παλαιστίνη
«Διερευνώντας τον κόσμο του Άλλου μέσα από τη διαδικασία του Θεάτρου/Δράματος»
Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Αγγλικά
Αυτό το εργαστήριο έχει ως στόχο να διερευνήσει τον κόσμο του ‘άλλου’ μέσω του θεάτρου/δράματος με τη δημιουργία σκηνών μιας ιστορίας από τη λογοτεχνική παράδοση της Παλαιστίνης. Οι δραστηριότητες του εργαστηρίου: α) ασκήσεις προθέρμανσης του σώματος και της φωνής, β) ταξίδι με τη φαντασία με συνοδεία μουσικής από την Παλαιστίνη, γ) ομαδική ανάγνωση μέρους της ιστορίας, διευκρινιστικές ερωτήσεις για τους χαρακτήρες, το χρόνο, τον τόπο, την πλοκή κ.τ.λ. δ) δουλειά σε ομάδες, για να διερευνηθεί η ζωή ενός από τους χαρακτήρες στο παρελθόν ή πριν από τα γεγονότα που αναφέρονται στο απόσπασμα που διαβάστηκε, ε) οι συμμετέχοντες δημιουργούν σκηνές στηριζόμενοι στα λόγια του βασικού χαρακτήρα της ιστορίας και λαμβάνοντας υπόψη την κατάστασή του, τους άλλους ανθρώπους που είναι μαζί του/της, τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις τους, στ) εργασία σε μικρές ομάδες, ώστε να παρουσιαστεί μια ολόκληρη σκηνή από την ιστορία και να δοθεί ένα τέλος, ζ) παρουσίαση των σκηνών και σχόλια, θ) συζήτηση- αξιολόγηση.
Η Hala al-Yamani είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στην Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου της Βηθλεέμ στην Παλαιστίνη. Διδάσκει θέατρο και αφήγηση σε εκπαιδευόμενους δάσκαλους προσχολικής αγωγής στο Πανεπιστήμιο. Τα ενδιαφέροντά της είναι η έρευνα της διδασκαλίας του θεάτρου στην εισαγωγική και ενδο-υπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Συνεργάζεται με το Υπ. Παιδείας της Παλαιστίνης στη συγγραφή αναλυτικών προγραμμάτων.