2η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
7-8-9 Δεκεμβρίου 2001, Αθήνα
"Κλόουν": η αναζήτηση της παιδικότητας
Μαρία Παυλίδη, εκπαιδευτικός, ηθοποιός
2.5 ώρες, Κυριακή, Eλληνικά
Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το κωμικό στοιχείο, το τυχαίο, το "λάθος", ακόμα και σε μία "σοβαρή" παράσταση; Πώς είναι δυνατόν να αγαπάμε έναν τύπο που κάνει απαίσια αστεία, λέει τα χειρότερα ανέκδοτα, τα "ξέρει όλα" και "μπορεί" να κάνει τα πάντα; Σε ένα σεμινάριο κλόουν ΟΛΑ μπορεί να συμβούν, εκτός από αυτό που "θέλουμε". Και αν έχετε προβλήματα, μη στενοχωριέστε, γιατί θα φταίνε οι άλλοι. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και έχει στόχο την απελευθέρωση των συμμετεχόντων μέσα από τη χαρά του παιχνιδιού και τη διάθεση να γίνουν και οι ίδιοι παιδιά, να έρθουν στη θέση των μαθητών τους, να ψάχνουν και να ανακαλύπτουν μαζί τους, να μοιράζονται τις εμπειρίες και να μη "διδάσκουν". Η αφετηρία γι αυτό το ταξίδι θα είναι η χαρά της περιπέτειας.
Η Μαρία Παυλίδη γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Γερμανική Φιλολογία και θέατρο. Είναι απόφοιτος της θεατρικής σχολής Philippe Gaulier στο Λονδίνο, του οποίου υπήρξε και βοηθός. Έχει παρακολουθήσει επίσης, σεμινάρια: κλόουν, σωματικού θεάτρου, κουκλοθεάτρου, αρχαίας τραγωδίας κ.α. με τους: S. Margenat και R. Malbran της σχολής Jacque Lecoc, τον M. Gonzales, τον J.-J. Tesson, τη Ζωή Βαλάση, τη Μ. Κυνηγού, το Ν. Γραικό, την Κ. Σαρροπούλου, τον T. Wethal και την R. Carrerri του θεάτρου Odin, τον S. Abkarian του Theatre du Soleil , την C. Chaub, το M. Magni και την A. Arden του Theatre de Complicite, με τον Tapa Sudana, συνεργάτη του Peter Brooke κ.α. Έχει συνεργαστεί με τους Διον. και Ζωή Βαλάση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Μ' ένα βιβλίο πετάω", με τον J.-J. Tesson στη δημιουργία της παράστασης "Zaza de A a Z". Από το 1992 συνεργάζεται με μαθητικές θεατρικές ομάδες και συμμετέχει σε παραστάσεις με τα θεατρικά σχήματα: " 2 στα Fm " και "Μποτίλια στο πέλαγος", όπως και οργανώνει σεμινάρια, όπου διδάσκει το θεατρικό κλόουν. Έχει συμμετάσχει στα επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς του προγράμματος "εκπαίδευση & θέατρο", όπου έχει διδάξει ασκήσεις και ομαδικά παιχνίδια με στόχο τους θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς.