Με μια βαλίτσα...
Αθήνα, 25/11/2018
Γιούλη Αλεξίου, φιλόλογος
Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Γλώσσα: ελληνικά
Πώς μπορούμε να προσεγγίσουμε τη θέση και τη σκέψη του μετανάστη/πρόσφυγα; Πώς γίνεται να προσπαθήσουμε να τον γνωρίσουμε, να ρίξουμε γέφυρες κατανόησης μέσα από το μάθημα της Γλώσσας; Το εργαστήριο περιλαμβάνεται στην ιστοσελίδα Πολύτροπη Γλώσσα όπου προτείνονται διάφορα διδακτικά σενάρια για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έχοντας ως αφετηρία την εικαστική εγκατάσταση Το Κουτσό, από τους Μετανάστες του Βλάση Κανιάρη, το εργαστήριο προσεγγίζει βιωματικά το θέμα του μετανάστη/πρόσφυγα μέσα από διάφορες θεατρικές τεχνικές. Έχει στόχο να παράγουν οι συμμετέχοντες λόγο επικοινωνιακό, υποδυόμενοι ορισμένο ρόλο σε συγκεκριμένη επικοινωνιακή κατάσταση και λόγο στοχαστικό, εκφράζοντας σκέψεις και συναισθήματα. Αξιοποιεί τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος (Drama in Education), όπως π.χ. παγωμένη εικόνα, ανίχνευση σκέψης, ημερολόγιο, αυτοσχεδιασμοί σε ζευγάρια κ.ά., για να χτίσουν οι συμμετέχοντες το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον των ρόλων. Το εργαστήριο ολοκληρώνεται με άσκηση δημιουργικής γραφής. Περιλαμβάνει τα τρία απαραίτητα δομικά στοιχεία ενός μαθήματος θεάτρου/δράματος: δημιουργία, παρουσίαση και αναστοχασμό.
Η Γιούλη Αλεξίου γεννήθηκε το 1959 στα Γιάννενα. Είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Εργάστηκε στη Δημόσια εκπαίδευση επί 32 χρόνια. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και έχει ανεβάσει πάνω από 30 θεατρικές παραστάσεις με μαθητές σχολείων, εφήβους και νέους, πολύ συχνά σε συνεργασία με φορείς και καλλιτέχνες. Είναι μέλος της Ομάδας Δημιουργικής Έκφρασης που δημιούργησε την Πολύτροπη Γλώσσα. Ως εξωτερικός συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας συμμετείχε στη δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων «Πρωτέας». Έχει συμμετάσχει με εισηγήσεις και εργαστήρια σε συνέδρια, ημερίδες και σεμινάρια για τη διδασκαλία της γλώσσας και της ιστορίας, το θέατρο στην εκπαίδευση, τη δημιουργική γραφή. Έχει σχετικές δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και μελέτες. Δημιούργησε τα ιστολόγια Giouliblog (για το μάθημα της γλώσσας), Ιστορία Κατεύθυνσης (για την ιστορία κατεύθυνσης) και Δημιουργούμε (για τη δημιουργική γραφή).