Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Μουσικοκινητικός αυτοσχεδιασμός με βάση τα προσωδιακά στοιχεία του λόγου: μια πρακτική αλληλεπίδρασης και ανταλλαγής

Μουσικοκινητικός αυτοσχεδιασμός με βάση τα προσωδιακά στοιχεία του λόγου: μια πρακτική αλληλεπίδρασης και ανταλλαγής

Αθήνα, 24/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, Ολυμπία Αγαλιανού

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/11/2012 9:00 πμ - 12:00 μμ Export event


7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Μουσικοκινητικός αυτοσχεδιασμός με βάση τα προσωδιακά στοιχεία του λόγου: 
μια πρακτική αλληλεπίδρασης και ανταλλαγής

Ολυμπία Αγαλιανού

εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης,

καθηγήτρια στην Επαγγελματική Εκπαίδευση στη Μουσικοκινητική αγωγή C. Orff

Eργαστήριο 3ωρών

Γλώσσα Ελληνικά

 

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, καλλιτέχνες και θεραπευτές οι οποίοι εργάζονται με ομάδες όλων των ηλικιών. Δεν απαιτείται κάποια εξειδικευμένη γνώση ή δεξιότητα. Θεωρείται απαραίτητη η εκπαιδευτική ή θεραπευτική εμπειρία τουλάχιστον δύο ετών.

Σκοπός του εργαστηρίου είναι η επαφή των συμμετεχόντων με τη μουσικοκινητική δημιουργία μέσω του καθοδηγούμενου αυτοσχεδιασμού και η συνειδητοποίηση ότι η δημιουργικότητα και η δυνατότητα καλλιτεχνικής έκφρασης μέσω της μουσικής και της κίνησης ενυπάρχει σε κάθε άνθρωπο. Στόχος αυτής της συνειδητοποίησης είναι η προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη καθώς και η αξιοποίησή της στην επίτευξη  επιμέρους παιδαγωγικών και θεραπευτικών στόχων.

Το εργαστήριο βασίζεται, κυρίως, σε τεχνικές της μουσικοκινητικής προσέγγισης του Cal Orff και στις αρχές του δημιουργικού χορού, όπως αυτές εκφράστηκαν από τον Rudolph Laban. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στις τεχνικές εκείνες οι οποίες συνδέουν την ομιλία με την κίνηση και τη μουσική. Η αξιοποίηση των τεχνικών αυτών μπορεί να οδηγήσει άμεσα τους συμμετέχοντες στο μουσικό και κινητικό αυτοσχεδιασμό. Στη συνέχεια, η δημιουργική παραγωγή των συμμετεχόντων μπορεί να αποτελέσει τη βάση μουσικών και κινητικών συνθέσεων. Καθ’ όλη τη διαδικασία δίνεται σημασία στην αλληλεπίδραση και στην ανταλλαγή ιδεών και συναισθημάτων.

 

Οι συμμετέχοντες εργάζονται ως μονάδες, δυάδες, ολιγάριθμες ομάδες και ως μέλη της ευρύτερης ομάδας. Αφού βιώσουν τη διαδικασία, αναλύονται και συζητούνται οι εμπειρίες και τα επιμέρους θέματα στο πλαίσιο μιας δομημένης αναστοχαστικής διαδικασίας.

Η Ολυμπία Αγαλιανού είναι Πτυχιούχος Φυσικής Αγωγής (ΕΚΠΑ) με ειδικότητα σους Ελληνικούς Χορούς. Διδάκτορας του Τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας (ΕΚΠΑ). Απόφοιτος της Διετούς Μεταπτυχιακής Επιμόρφωσης στη Μουσικοκινητική Αγωγή Carl Orff, πτυχιούχος Αρμονίας, τελειόφοιτος χοροθεραπεύτρια. Έχει κάνει ελεύθερη σπουδή χορού και θεάτρου, έχει παρακολουθήσει σεμιναριακά προγράμματα 600 ωρών στο Orff- Institute Universität Mozarteum και βρίσκεται στο 3ο έτος εκπαίδευσης στη συστημική συμβουλευτική (ΑΚΜΑ). Έχει χορογραφήσει τα έργα «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», «Το φιόρο του λεβάντε», «Οι περιπέτεις του Τζιτζιρή», «Πριγκίπισσα Τουραντώ», «Αφιέρωμα στο Χορό» (ΔΗΠΕΘΕ Λαμίας), το μουσικό έργο “RabilaCo” (εταιρία Σπίζα), την «Ασκητική»  (εταιρία Θεατρικές Μορφές του Κόσμου) το musical «Τα παραμύθια του Αλτ Υλί» (Τάσος Καρακατσάνης). Δίδαξε Μουσικοκινητική αγωγή στο Δημοτικού Ωδείου Λαμίας (1995-2002).Έχει διδάξει σε επιμορφωτικά προγράμματα του ΟΕΠΕΚ, των ΠΕΚ και άλλων δημόσιων και ιδιωτικών φορέων και των πανεπιστημίων Dortmund και Bochum . Έχει διδάξει στο ΤΕΦΑΑ Αθήνας δημιουργικό χορό και μουσικοκινητική αγωγή (2004-2007) . Είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας των βιβλίων Φυσικής Αγωγής Α-Δ δημοτικού και του προγράμματος για τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία. Υπηρετεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, διδάσκει στον επαγγελματικό κύκλο μουσικοκινητικής αγωγής C.Orff (Σχολή Μωραΐτη).


 

Print

Number of views (690)/Σχόλια (0)