Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Μπορούμε και μόνοι μας!

Μπορούμε και μόνοι μας!

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Αθανασία Χολέβα

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/3/2006 6:00 μμ - 8:30 μμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Αθανασία Χολέβα, θεατρολόγος, εμψυχώτρια εκπαιδευτικού/εφαρμοσμένου δράματος

«Μπορούμε και μόνοι μας!»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Το θεατρικό κείμενο μπορεί να είναι πηγή έμπνευσης για μια θεατρική ομάδα και αφετηρία για ένα ταξίδι μέσα στη γνώση, τη θεατρική εμπειρία, τη φαντασία και τη δημιουργία. Αρκετά συχνά, όμως, και κυρίως στην περίπτωση του θεάτρου με μαθητές, μπορεί να αποτελέσει ένα τυραννικό κείμενο στα χέρια του εκπαιδευτικού/ εμψυχωτή, που περιορίζει, χρήζει ριζικών μετατροπών ή δημιουργεί προβλήματα στη διανομή ρόλων και την προσέγγιση χαρακτήρων που είναι απομακρυσμένοι από τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Το σύντομο αυτό εργαστήρι επιχειρεί να δώσει μια εναλλακτική πρόταση για τη σύλληψη, δημιουργία και προετοιμασία μιας θεατρικής παράστασης, η οποία δεν ξεκινάει από ένα δεδομένο θεατρικό έργο. Αντίθετα, χρησιμοποιεί τις ιδιαίτερες ικανότητες όλων των μελών της ομάδας και αποτελεί συνισταμένη των δυνάμεων και των μεταξύ τους δυναμικών. Με ένα αρχικό ερέθισμα, το οποίο μπορεί να είναι αρκετά συγκεκριμένο ή και εντελώς αόριστο, επιστρατεύονται τεχνικές Εκπαιδευτικού Δράματος αλλά και τεχνικές από το χώρο του Θεάτρου του Καταπιεσμένου (Θέατρο των Εικόνων, Forum, κτλ), προκειμένου όλοι οι συμμετέχοντες του εργαστηρίου να καταθέσουν τα δικά τους στοιχεία σε ένα μοντέλο θεατρικού έργου που θα επινοηθεί ομαδικά. Με το πείραμα αυτό, που προφανώς δε θα φτάσει στο επίπεδο της πλήρους σκηνικής παρουσίασης, θα διερευνηθεί ο βαθμός στον οποίο κάθε μέλος μπορεί αλλά και οφείλει να συνεισφέρει, στα πλαίσια ενός επινοημένου θεατρικού προϊόντος. Θα παίξουμε με φόρμες και περιεχόμενα, θα δοκιμάσουμε και θα απορρίψουμε, σε μια προσπάθεια να εντοπίσουμε και να επινοήσουμε ένα έργο που θα είναι δημιούργημα της συγκεκριμένης ομάδας, μοναδικό και ανεπανάληπτο, και γι’ αυτό συναρπαστικό!

Το εργαστήρι απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς ή εμψυχωτές θεατρικών ομάδων που ενδιαφέρονται να δοκιμάσουν μια διαφορετική προσέγγιση, απομακρυσμένη από το στεγανό ενός θεατρικού κειμένου. Οι συμμετέχοντες προσκαλούνται να φέρουν ένα προσωπικό ή αγαπημένο αντικείμενο για το οποίο μπορούν/ θέλουν να μιλήσουν. Δεκτά μουσικά όργανα ή άλλα αντικείμενα που μπορούν να συνεισφέρουν σε ένα σύντομο αυτοσχεδιαστικό θεατρικό δημιούργημα.

 

 

Η Νάσια Χολέβα είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π. Θεσσαλονίκης, με ειδίκευση στην υποκριτική και τη θεατρολογία, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο Εκπαιδευτικό Θέατρο, το θέατρο για παιδιά και τη δυναμική των ομάδων. Πτυχιακή διάλεξη με θέμα το παρεμβατικό θέατρο του Augusto Boal. Μεταπτυχιακές σπουδές στο Exeter University, School of Performance Arts, Drama Department πάνω στο Εφαρμοσμένο Δράμα (το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση, το Θέατρο/Δράμα ως εργαλείο Κοινωνικής Παρέμβασης). Μεταπτυχιακή εργασία με θέμα ‘Ηθικά ζητήματα στην εμψύχωση Δράματος – προς έναν κώδικα σωστής πρακτικής’. Έχει μια ολιγοετή εμπειρία εμψύχωσης ομάδων παιδιών και ενηλίκων με διάφορες κοινωνικές, μαθησιακές και σωματικές ιδιαιτερότητες. Το 2004-05 εργάστηκε στο Θεατρικό Εργαστήρι Αμαλιάδας ως εμψυχώτρια, συνεργάστηκε με το Σχολείο 2ης Ευκαιρίας του Πύργου στα θεατρικά του δρώμενα και με την Υπεύθυνη Πολιτιστικών Προγραμμάτων Ν. Ηλείας σε εργαστήρια θεατρικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι μέλος του Δ.Σ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (Δημόσιες και Διεθνείς Σχέσεις) και ενθουσιώδες μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού ‘Εκπαίδευση & Θέατρο’.

 

 

Print

Number of views (1178)/Σχόλια (0)