Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Σμιλεύοντας το Μαζί αντί για το Χώρια: Ρατσισμός – Μισαλλοδοξία - Εθνικισμός στο σχολείο. Ποια είναι η απάντηση;

Σμιλεύοντας το Μαζί αντί για το Χώρια: Ρατσισμός – Μισαλλοδοξία - Εθνικισμός στο σχολείο. Ποια είναι η απάντηση;

Πάτρα, 5/4/2019, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς (Σ4), Γιώργος Μόσχος, Όλγα Ορφανίδου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 5/4/2019 5:00 μμ - 9:00 μμ Export event


Σμιλεύοντας το Μαζί αντί για το Χώρια:  Ρατσισμός – Μισαλλοδοξία - Εθνικισμός στο σχολείο. Ποια είναι η απάντηση;

Πάτρα,Παρασκευή 5 Απριλίου 2019, 17:00 – 21.00

Τόπος: 5οΓυμνάσιο Πατρών(Μαραγκοπούλου 1, Πάτρα)

Δωρεάν για εκπαιδευτικούς

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) στο πλαίσιο του προγράμματός τους "Κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος” διοργανώνουν 4ωρο επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο υποστήριξης εκπαιδευτικών που υλοποιούν ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

Το σεμινάριοπραγματοποιείται σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Τμήματα Αγωγής Υγείας.

Συμμετέχοντες: 30 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 10 συμμετέχοντες, όπως Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων, Συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, εμψυχωτές νεανικών ομάδων, φοιτητές.Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, οι συμμετέχοντες στα ήδη υλοποιημένα σεμινάρια του καθώς και οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ανάλογα προγράμματα και δεν έχουν μεγάλη εμπειρία σε τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.

Επιμορφωτές/Εμψυχωτές: Γιώργος Μόσχος, νομικός, Όλγα Ορφανίδου, εκπαιδευτικός, ιδρυτικά μέλη της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12) 

Σύντομη περιγραφή: 

Το σεμινάριο θα συνδυάσει θεωρητική και βιωματική προσέγγιση στα ζητήματα:

α) της εκδήλωσης και της αντιμετώπισης ρατσιστικών, μισαλλόδοξων και εθνικιστικών συμπεριφορών στο χώρο του σχολείου και

β) στη θωράκιση του σχολείου, δίνοντας έμφαση στο σχολικό κανονισμό, τα συμβούλια/συνελεύσεις τάξης και τις συναντήσεις με τους γονείς των μαθητών/μαθητριών.

Στο θεωρητικό μέρος θα γίνει αναφορά στη νομοθεσία και στη θεωρία σχετικά με την εκδήλωση και την αντιμετώπιση συναφών συμπεριφορών. Στο βιωματικό μέρος, θα γίνει αξιοποίηση τεχνικών θεάτρου και θα γίνουν ασκήσεις προσομοίωσης επίλυσης συγκρούσεων και διεξαγωγής συνελεύσεων.

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα γίνει κλήρωση.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση στη ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ εδώ μέχρι την Τετάρτη 3/4/2019και θα ειδοποιηθούν την Πέμπτη4/4/2019 στο προσωπικό email τους  για το αποτέλεσμα της κλήρωσης.

 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Συνεργασία Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Τμήματα Αγωγής Υγείας.

Γραμματεία/Πληρ.: Γιάννα Παπαδοπούλου/humanrights@theatroedu.gr/ 2106541600 www.humanrights.theatroedu.gr

Ο Γιώργος Μόσχος σπούδασε νομικά στην Αθήνα και εγκληματολογία (Μ.Phil) στο Λονδίνο. Παρακολούθησε σεμινάρια σε θέματα αυτογνωσίας και σχετίζεσθαι (ΑΚΜΑ), εκπαίδευσης ενηλίκων (ΕΑΠ), διοργάνωσης κέντρων νεότητας (ΓΓΝΓ) και θεατροπαιδαγωγικής για παιδιά (Δήμος του Λονδίνου). Εργάστηκε στους τομείς της εμψύχωσης και της υποστήριξης παιδιών και εφήβων που απειλούνται από κοινωνικό αποκλεισμό, της προάσπισης των νεανικών δικαιωμάτων και της επιμόρφωσης επαγγελματιών και εθελοντών στα πεδία εξειδίκευσης του. Ανέλαβε τα καθήκοντα του Βοηθού Συνηγόρου του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού μόλις δημιουργήθηκε ο Συνήγορος του Παιδιού (2003) και υπηρέτησε σε αυτή τη θέση μέχρι και τον Ιανουάριο του 2018. Στο πλαίσιο της αποστολής του, επισκέφτηκε μεγάλο αριθμό σχολείων και ιδρυμάτων, συναντήθηκε και συζήτησε με χιλιάδες παιδιά σε όλη τη χώρα και με επαγγελματίες που εργάζονται μαζί τους, υποστηρίζοντας τη συστηματική ακρόαση των απόψεων των παιδιών και τον σεβασμό των δικαιωμάτων τους. Εμψυχώνει θεατρικά εργαστήρια για παιδιά από το 1985 μέχρι σήμερα διαρκώς. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12), ένωσης προσώπων που αποσκοπεί στην ενίσχυση και διάδοση του δικαιώματος των παιδιών να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους, όπως κατοχυρώνεται από τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού. 

Η Όλγα Ορφανίδου έχει σπουδάσει Πολιτική Επιστήμη, Παιδαγωγικά, Κοινωνική Ανθρωπολογία και Θέατρο. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Φύλο και τις Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε πολλά βιωματικά σεμινάρια, εργαστήρια, συνέδρια, και ομάδες εργασίας και είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12) της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Ως εκπαιδευτικός έχει εργαστεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων καθώς και στη θεραπευτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ Έξοδος. Στην εκπαίδευση έχει σχεδιάσει και πραγματοποιήσει πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα αγωγής υγείας και καλλιτεχνικών και έχει συντονίσει πολυμερή σχολική σύμπραξη σχολείων στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius. Τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην πρωτογενή πρόληψη των εξαρτήσεων και της βίας καθώς και στον ενταξιακό ρόλο του σχολείου και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.