Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Σώμα - ηχογόνο σώμα»: ρυθμοκινητική αγωγή και μουσικότητα, με επίκεντρο την κρούση

Σώμα - ηχογόνο σώμα»: ρυθμοκινητική αγωγή και μουσικότητα, με επίκεντρο την κρούση

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Δημήτρης Σαρρής

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/3/2006 11:00 πμ - 1:30 μμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Δημήτρης Σαρρής, Εργαστήριο Τεχνολογίας και Πολιτισμού, Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής, ΤΕΙ Ηπείρου

«Σώμα - ηχογόνο σώμα»: ρυθμοκινητική αγωγή και μουσικότητα, με επίκεντρο την κρούση»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Μια «ρυθμολογική αγωγή» συναρτάται με την κίνηση του σώματος τόσο στη μουσική πράξη όσο και στην καθημερινή εκφορά. Το ιδιαίτερο κομμάτι της μουσικοκινητικής αγωγής που αφορά στο ρυθμό, ό,τι εδώ αποκαλούμε «ρυθμοκινητική», αφορά στην κίνηση του σώματος και την επαφή του με τα ηχογόνα σώματα του περιβάλλοντος, κυρίως με τα χέρια και τις μπαγκέτες. Κατανοώντας κανείς την έννοια της ρυθμικότητας, κρούοντας τα κατάλληλα σώματα με τον κατάλληλο τρόπο, απελευθερώνει ένα ανάλογο κομμάτι της δημιουργικότητάς του και αποκτά μια κριτική σχέση με το φαινόμενο του ρυθμού. Είναι μια πράξη που ανακαλεί την ολική συμμετοχή του σώματος στη ρυθμική εκφορά, συνεπώς μια πράξη βαθιά «φυσιολογική». Παράλληλα, οι ποιοτικές διακρίσεις στον ήχο από κρούση, η οργανογνωστική δεξιότητα, ώστε να αναδυθούν οι κατάλληλοι ήχοι από καθημερινά ηχογόνα σώματα, της δίνουν και αισθητική, διανοητική υπόσταση.  Οι συμμετέχοντες του εργαστηρίου μπορούν να είναι παιδαγωγοί ή μελετητές των τεχνών που έχουν σχετικό ενδιαφέρον και δεν χρειάζεται να έχουν καμιά ειδική δεξιότητα. Θα κληθούν χρησιμοποιώντας κουτιά, δοχεία, σωλήνες, αντικείμενα που βρίσκει κανείς ακόμη και πεταμένα και θα τους δοθούν επί τόπου, να αναπτύξουν ρυθμική τεχνική, να ασκηθούν κινητικά και να ερμηνεύσουν μικρές «οπτικοποιητικές» παρτιτούρες, άμεσα καταληπτά δηλαδή σχήματα. Τελειώνοντας το εργαστήριο, θα μπορούν να οδηγηθούν σε δημιουργικές ιδέες με βάση το ρυθμό, την κρούση και την ηχητικότητα των αντικειμένων του καθημερινού μας περιβάλλοντος.

 

Ο Δημήτρης Σαρρής είναι καθηγητής μουσικής με διδακτικό έργο στην πρωτοβάθμια (μουσική γενικής παιδείας), τριτοβάθμια (μουσική, ήχος, πολιτισμός, τεχνολογία) και ωδειακή (λαϊκή, παραδοσιακή μουσική, ανώτερα θεωρητικά) εκπαίδευση καθώς και σε προγράμματα πολιτισμικής αγωγής και σεμιναριακής επιμόρφωσης σε μουσικούς και πολιτισμικούς φορείς. Πραγματοποίησε σπουδές ανωτέρων θεωρητικών μουσικής, παρακολούθησε μαθήματα λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής (έγχορδα και κρουστά), ρυθμολογίας και κρουστών, ηλεκτρικής και τζαζ κιθάρας, βυζαντινής μουσικής, κλασσικού και παραδοσιακού βιολιού, από δασκάλους με σημαντικό καλλιτεχνικό και ερευνητικό έργο. Σπούδασε στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Αθήνας και στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου (πρώτο πτυχίο και μεταπτυχιακός τίτλος). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα, στα πλαίσια του Εργαστηρίου Τεχνολογίας και Πολιτισμού του Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής στο ΤΕΙ Ηπείρου (tlpm.teiep.gr), όπου είναι υπεύθυνος ανάπτυξης, στρέφονται στα ιδιόφωνα ηχογόνα σώματα και τις εφαρμογές τους στην εκπαιδευτική τεχνολογία μέσα από τη διαμόρφωση μιας «ηχητικής αγωγής». Συμμετέχει στην Παιδαγωγική Ομάδα της Ένωσης Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (www.primarymusic.gr)

 

 

Print

Number of views (1030)/Σχόλια (0)