Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Το αρχαίο δράμα με την τριπλή του μορφή: τραγωδία, σατυρικό δράμα, κωμωδία

Το αρχαίο δράμα με την τριπλή του μορφή: τραγωδία, σατυρικό δράμα, κωμωδία

Αθήνα, 25/1/2003, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2003, Σπύρος Βραχωρίτης, Αντιγόνη Μώρου, Κώστας Πατσατζόπουλος

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/1/2003 11:30 πμ - 6:00 μμ Export event


3η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

24-25-26 Ιανουαρίου 2003, Αθήνα, Αρσάκειο Ψυχικού

 

Το αρχαίο δράμα με την τριπλή του μορφή: τραγωδία, σατυρικό δράμα, κωμωδία

Σπύρος Βραχωρίτης σκηνοθέτης, Ελλάς
Αντιγόνη Μώρου, εκπαιδευτικός, θεατρολόγος, Ελλάς
Κώστας Πατσατζόπουλος, μουσικός, Ελλάς

Σάββατο 11.30-18.00 Ελληνικά
Στο εργαστήρι αυτό θα επιχειρηθεί, καταρχάς, η διαδρομή από την Τραγωδία στο Σατυρικό Δράμα και στην Κωμωδία μέσα από το πρωτότυπο κείμενο, που παίζει το ρόλο του "οδηγού σκηνής". Δομικά στοιχεία της Τραγωδίας προσεγγίζονται δραματουργικά και σκηνικά. Θα διδαχθούν δείγματα από Προμηθέα - Αντιγόνη - Ορέστεια - Βάκχες. Στο Σατυρικό Δράμα ή Παρωδία θα αναζητηθούν αντιστοιχίες με παρεμφερή είδη στην Ανατολή και Δύση. Θα παρουσιαστούν δείγματα - στίχοι από χαμένα σατυρικά δράματα του Αισχύλου, ο διασωθείς Κύκλωψ του Ευριπίδη, η Άλκηστις (ως Τραγωδία ή / και ως Σατυρικόν δράμα), η περίπτωση των Σατύρων Ιχνευτών του Σοφοκλή. Στην Αττική Κωμωδία θα αναζητηθούν αναλογίες με τα σκωπτικά βυζαντινού ιπποδρόμου, τις ποιητικές βωμολοχίες,, το πολιτικό θέατρο του 20ου αιώνα. Δείγματα από τους Όρνιθες του Αριστοφάνη. Στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στη μείξη των ειδών, σε μια προσπάθεια συνδυασμού Αισχύλου, Ευριπίδη και Αριστοφάνη, σανσκριτικού δράματος (σε ελληνική απόδοση), γιαπωνεζικο kyogen, commedia del' arte, Καραγκιόζη και Σαίξπηρ. Χρησιμοποιώντας την εξέλιξη των δραματικών στοιχείων κάνουμε "γέφυρα" από το ένα είδος στο άλλο (ο αποχρωματισμός του πένθους, τα νεκρόδειπνα, η διολίσθησις του τραγικού προς το σατυρικόν, το κωμικόν ως επινόησις, ο "ομηρικός γέλως", η προϊστορία του happy-end). Στο εργαστήρι θα πραγματοποιηθεί παράλληλη δραματουργική, μουσική και σκηνική διδασκαλία. Ο ρόλος της μουσικής θα είναι πρωταρχικός. Όλη η αναπτυχθείσα θεματολογία έχει προσαρμοστεί στην "λογική" μιας σειράς ασκήσεων και παραδειγμάτων, ειδικά για την εκπαίδευση.