Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Ανάγνωση του ποιητικού λόγου- το πρώτο βήμα για την ερμηνεία

Ανάγνωση του ποιητικού λόγου- το πρώτο βήμα για την ερμηνεία

Αθήνα, 19/3/2006, Εργαστήριο, Γιώργος Κορμανός

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 19/3/2006 9:00 πμ - 11:30 πμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Γιώργος Κορμανός, ηθοποιός, σκηνοθέτης

«Ανάγνωση του ποιητικού λόγου- το πρώτο βήμα για την ερμηνεία»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών – Γλώσσα: Ελληνικά

 

Το ζήτημα της ανάγνωσης του ποιητικού λόγου είναι καθοριστικό για όλους όσοι επιθυμούν να απολαμβάνουν τη λειτουργία της ποίησης. Είναι αυτονόητο πως όλοι ξέρουμε να διαβάζουμε σωστά τα ελληνικά. Γνωρίζουμε γραμματική και σύνταξη και παρ’ όλη τη σύγχυση που προκάλεσε το μονοτονικό σύστημα στους παλαιότερους, διατηρήσαμε μερικά σημεία στίξης ως απολύτως αναγκαία για τη γλώσσα μας. Προσαρμοστήκαμε στη νέα γραφή της γλώσσας και στην αισθητική της, όχι χωρίς δυσκολίες, λόγω της συνήθειας. Αυτό που ενδιαφέρει τη συγκεκριμένη στιγμή είναι να αντιληφθούμε: πότε διαχωρίζεται η μορφή από το περιεχόμενο, η ανάγνωση-απαγγελία από την ανάγνωση-ερμηνεία εξαιτίας της στίξης του γραπτού λόγου; Γιατί ακούγεται αλλιώς αυτός που “διαβάζει” από εκείνον που “μοιάζει να τα λέει επειδή τα σκέφτεται εκείνη τη στιγμή” αφού και οι δύο χρησιμοποιούν το ίδιο κείμενο με τα ίδια σημεία στίξης; Εμείς καταθέτουμε τα μυστικά της δουλειάς μας, για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα μαζί με τους εκπαιδευτικούς, γιατί στο σχολείο γεννιέται η ευχάριστη συνήθεια της αξιολόγησης της Τέχνης. Στο εργαστήριο θα χρησιμοποιήσουμε ως παράδειγμα για την άσκηση «ανάγνωσης ποιητικού λόγου» απόσπασμα από τραγωδία. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που ενδιαφέρονται για την προφορικότητα του λόγου.

 

Ο Γιώργος Κορμανός είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης, απόφοιτος της Σχολής Δραματικής Τέχνης του Κρατικού Θεάτρου Β. Ελλάδος το 1986 και εγκεκριμένος καθηγητής Υποκριτικής Τέχνης από το Ελληνικό Υπ. Πολιτισμού. Διδάσκει στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή “ΙΑΣΜΟΣ” στην Αθήνα. Ιδρυτικό μέλος της  ART SYNDICATE- Καλλιτεχνική Εταιρία. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έχει σκηνοθετήσει τα έργα: “Κάτω από το Γαλατόδασος” του Ντύλαν Τόμας, “Ο μικρός Πρίγκιπας” του Εξιπερύ, “Μήδεια” του Μπεντά, “Σαίξπηρ-Περί Έρωτος”. Ως ηθοποιός εργάστηκε ως σήμερα σε 37 παραγωγές παίζοντας κύριους ρόλους σε θιάσους στη Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Καλαμάτα αλλά και στο εξωτερικό  (Νέα Υόρκη, Βερολίνο, Τυφλίδα, Λισσαβόνα, Βιέννη, Σάλτσμπουργκ, Κάιρο, Πάφο και αλλού) σε έργα των: Αθερίδη, Ανουίγ, Ευριπίδη, Γκολντόνι, Κρομλένγκ, Μπρέχτ, Γκαίτε, Μίσιμα, Γκελντερόντ, Ι. Καλβίνο κ.ά. Συμμετείχε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ θεάτρου και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σχετικά με την κίνηση, τη φωνή και γενικότερα το σώμα του ηθοποιού από ειδικευμένους εισηγητές του παγκόσμιου θεάτρου (Commedia dell’ Arte, Throatsinging, Pontian Dances, Suzuki Method Of Actor Training κλπ.).

Print

Number of views (1286)/Σχόλια (0)