Εκπαίδευση στελεχών
εκπαίδευση στελεχών (3β)
«Τεχνικές κινηματογράφου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και θέματα προσφύγων - «Νουρ»
Παρουσίαση σεμιναρίου & Ανατροφοδότηση
Διαδικτυακά, Παρασκευή 4/9/2020
Επιμορφωτής: Ιωάννης Πούλιος, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών.
Πήραν μέρος: 17 άτομα
Συντονισμός: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Σύντομη περιγραφή: Με αφορμή τους περιορισμούς στη λειτουργία των σχολείων το τελευταίο τρίμηνο του σχολικού έτους 2019-2020, σχεδιάστηκε ένα διαθεματικό σενάριο που μπορεί να υλοποιηθεί δια ζώσης στη σχολική αίθουσα ή εξ αποστάσεως στην περίπτωση αντίστοιχων περιορισμών στη διάρκεια του νέου σχολικού έτους. Στόχοι του επικείμενου εργαστηρίου είναι η ευαισθητοποίηση σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα και δικαιωμάτων των προσφύγων ειδικότερα, η ενημέρωση για την περίπτωση των ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων, η εξοικείωση με τη γλώσσα της κινηματογραφικής αφήγησης και η καλλιέργεια του οπτικοακουστικού αλφαβητισμού των συμμετεχόντων μέσω της κριτικής ανάγνωσης των πηγών ενημέρωσης. Θα χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση η 7η τέχνη ώστε οι συμμετέχοντες να κατανοήσουν τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά πρόσφυγες και ιδιαίτερα αυτά που αποχωρίζονται από τις οικογένειές τους. Θα αξιοποιηθεί ένα ιδιαίτερο κινηματογραφικό είδος (οι ταινίες μικρού μήκους) και μία ακόμη πιο ιδιαίτερη κατηγορία (οι μαθητικές κινηματογραφικές ταινίες μικρού μήκους). Στο συγκεκριμένο εργαστήριο θα χρησιμοποιηθεί η ταινία μικρού μήκους «Nour σημαίνει φως», που δημιουργήθηκε από το 1ο Δημ. Σχολείο Καλλιθέας & το 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά, το σχολικό έτος 2017-18 στο πλαίσιο του Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού Ταινιών Μικρού Μήκους. Στο εργαστήριο οι συμμετέχοντες θα εργαστούν σε ομάδες τόσο στο πλαίσιο της κριτικής επεξεργασίας της προτεινόμενης ταινίας, όσο και στο πλαίσιο διαθεματικών δράσεων που προτείνονται για διάφορα γνωστικά αντικείμενα (Γλώσσα, Ιστορία, Γεωγραφία).
Ο Ιωάννης Πούλιος είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και του Διδασκαλείου «Δημ. Γληνός» διετούς μετεκπαίδευσης του ΑΠΘ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στις επιστήμες της Αγωγής από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Το 2019 έλαβε τον διδακτορικό του τίτλο στις επιστήμες της αγωγής (Οπτικοακουστική Αγωγή και Κινηματογραφική Παιδεία). Είναι συγγραφέας 26 επιστημονικών βιβλίων σχετικών με τις επιστήμες της αγωγής. Παράλληλα, έχει δημοσιεύσει ποικίλα άρθρα σε ελληνικά και αγγλόφωνα περιοδικά, ενώ έχει συμμετάσχει σε εγχώρια και διεθνή συνέδρια. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην οπτικοακουστική αγωγή και τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα. Είναι ιδρυτής του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Σχολείων «Αγωγής Τηλεόρασης» συνιδρυτής του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Παιδεία στα Μέσα» (2019-2021). Ακόμη σχεδίασε και συντονίζει πανελλήνια και διεθνή προγράμματα όπως: «Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες», «Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους» και «Ποντιακός Ελληνισμός». Έχει μεγάλο επιμορφωτικό έργο σε θέματα οπτικοακουστικής αγωγής και καινοτόμων προγραμμάτων.
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.
Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr
Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.