Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Εκπαίδευση στελεχών

Εκπαίδευση στελεχών

Θεσσαλονίκη, 25-27/9/2020, Εκπαίδευση στελεχών «Κι αν ήσουν εσύ;», Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Νίκος Γκόβας, Αφροδίτη Ρίζου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/9/2020 7:00 μμ - 27/9/2020 3:00 μμ Export event


Εκπαίδευση στελεχών

 

Θεσσαλονίκη, 25-27/9/2020

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Παρασκευή 25/9/2020
19.00 – 20.00 Αφίξεις – τακτοποίηση – ανεπίσημες συζητήσεις
20:00 – 23:00 Συνάντηση τοπικών συντονιστών
Ενημέρωση για τις πόλεις του προγράμματος από τοπικούς συντονιστές – επιμορφωτικές ανάγκες

Σάββατο 26/9/2020
09:30 – 10:00 Καλωσόρισμα- Ενημέρωση για το πρόγραμμα και για το βιβλίο «Μονόλογοι σε Καραντίνα»
Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Νίκος Γκόβας
10:00 – 12:00 Εργαστήριο: Μονόλογοι σε καραντίνα – δημιουργικές δραστηριότητες
Άβρα Αυδή,Τζένη Καραβίτη
12:00 – 12:15 Διάλειμμα
12:15 – 13:15 Συζήτηση για αξιοποίηση των τεχνικών που παρουσιάστηκαν στα τοπικά φεστιβάλ του Νοεμβρίου
13:15 – 13:45 Φαγητό
13:45 – 18:45 Εργαστήριο: Δημιουργώντας καταφύγιο στις καταιγίδες
Αλεξάνδρα Βασιλείου, Βέρα Λάρδη
19:00 – 20:00 Φαγητό
20:00 – 23:00 Συνάντηση τοπικών συντονιστών
Ενημέρωση για τις πόλεις του προγράμματος από τοπικούς συντονιστές – επιμορφωτικές ανάγκες

Κυριακή 27/9/2020
09:30 – 10:00 Προγραμματισμός και διαδικαστικά θέματα
Αφροδίτη Ρίζου
10:00 – 14:00 Εργαστήριο: Η αξιοποίηση της τηλεοπτικής και κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικότερα τα θέματα προσφύγων
Ιωάννης Πούλιος
14:00 – 14:30 Συζήτηση για αξιοποίηση των τεχνικών που παρουσιάστηκαν στα τοπικά φεστιβάλ του Νοεμβρίου
14:30 – 15:00 Φαγητό

 

Περιγραφές εργαστηρίων

Σάββατο 26/9/2020
10:00 – 12:00 Εργαστήριο: Μονόλογοι σε καραντίνα – δημιουργικές δραστηριότητες

Σύντομη περιγραφή: Το εργαστήριο περιλαμβάνει προτάσεις για δημιουργικές δραστηριότητες που αξιοποιούν το υλικό του βιβλίου «Μονόλογοι σε καραντίνα». Οι μαθητικές δημιουργίες μπορούν να αποτελέσουν υλικό για παρουσίαση στην Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση, στις 27 Νοεμβρίου 2020. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και το λύκειο.

Επιμορφώτριες: Άβρα Αυδή, Τζένη Καραβίτη


Σάββατο 26/9/2020
13:45 – 18:45 Εργαστήριο: Δημιουργώντας καταφύγια στις καταιγίδες
Αλεξάνδρα Βασιλείου, Βέρα Λάρδη

Η σχολική χρονιά ξεκινάει μέσα σε δύσκολες συνθήκες, που προσθέτουν στις ήδη επιβαρυμένες ανάγκες της εκπαίδευσης. Η πανδημία του COVID-19 απαιτεί αντοχή στην αβεβαιότητα και προσαρμοστικότητα. Με τον νου μας στην ένταξη των προσφύγων -μέσα σε μία ατμόσφαιρα που εύκολα οδηγεί στη ματαίωση- και τον καθοριστικό ρόλο των εκπαιδευτικών σε αυτό, το εργαστήριο θα εξερευνήσει τους ρόλους: πρόσφυγας – αλληλέγγυος – ξενοφοβικός (όπως εκφράζονται μέσα από στάσεις και συμπεριφορές) σε παράλληλη εξερεύνηση των ρόλων θύμα – θύτης – σωτήρας.
Σε αυτό το βιωματικό εργαστήριο θα αξιοποιήσουμε τεχνικές Ψυχοδράματος, Θεάτρου Playback και Processwork.

Συντονίστριες εργαστηρίου: Βέρα Λάρδη (www.art-in-perspective.gr) και Αλεξάνδρα Βασιλείου (www.processworkhub.gr)

Η Βέρα Λάρδη είναι ψυχοθεραπεύτρια ψυχοδράματος και ηθοποιός. Εργάζεται ως ψυχοθεραπεύτρια, εκπαιδεύτρια ενηλίκων και ηθοποιός. Είναι δημιουργός του Art in Perspective και ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας Εφαρμοσμένου Θεάτρου Playback Ψ. Παράλληλα, ασχολείται με την εμψύχωση ομάδων που βιώνουν κοινωνικό στιγματισμό σε καλλιτεχνικές δράσεις θεάτρου κοινότητας και συνεργάζεται με φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό στην υλοποίηση βιωματικών εργαστήριων για επαγγελματίες που εργάζονται στο θέατρο, την υγεία και την εκπαίδευση με θέμα την περιθωριοποίηση, την επικοινωνία και το εργασιακό burn out.

Η Αλεξάνδρα Βασιλείου, Δρ. Κοινωνικής Ψυχολογίας, είναι επαγγελματίας του Processwork και εκπαιδεύτρια ενηλίκων. Δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ως ψυχοθεραπεύτρια, εκπαιδεύτρια ενηλίκων, σύμβουλος οργανισμών, καθώς και συντονίστρια σε δράσεις στην κοινότητα (community work). Ως εκπαιδεύτρια ενηλίκων έχει συνεργαστεί με πολυάριθμους φορείς, πανεπιστήμια, ΜΚΟ και οργανισμούς, με εστίαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στην επικοινωνία, επίλυση συγκρούσεων, διαπολιτισμικότητα, δυναμική ομάδας, στην περιθωριοποίηση και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Το ενδιαφέρον της βρίσκεται στην ανθρώπινη εμπειρία, έτσι όπως αυτή εκφράζεται στο σώμα, στα όνειρα, στις ανθρώπινες σχέσεις και στις ομάδες.


Κυριακή 27/9/2020
10:00 – 14:00 Εργαστήριο: Η αξιοποίηση της τηλεοπτικής και κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικότερα τα θέματα προσφύγων
Ιωάννης Πούλιος, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

«Η αξιοποίηση της τηλεοπτικής και κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικότερα τα θέματα προσφύγων»
Συντονιστές: Ιωάννης Πούλιος (serreschools@gmail.com), Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

Σύντομη περιγραφή: Στόχοι του εργαστηρίου είναι η ευαισθητοποίηση σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα και δικαιωμάτων των προσφύγων ειδικότερα, η ενημέρωση για την περίπτωση των ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων, η εξοικείωση με τη γλώσσα της τηλεοπτικής ενημέρωσης και της κινηματογραφικής αφήγησης και η καλλιέργεια του οπτικοακουστικού αλφαβητισμού των συμμετεχόντων μέσω της κριτικής ανάγνωσης των πηγών ενημέρωσης. Θα χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση η τηλεοπτική ενημέρωση ώστε οι συμμετέχοντες να προσεγγίσουν τους τρόπους αναπαράστασης των προσφύγων στην τηλεοπτική οθόνη. Στη συνέχεια, μέσα από την 7 η τέχνη, θα κατανοήσουν τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά πρόσφυγες και ιδιαίτερα αυτά που αποχωρίζονται από τις οικογένειές τους. Στο συγκεκριμένο εργαστήριο θα χρησιμοποιηθεί η ταινία μικρού μήκους «Nour σημαίνει φως», που δημιουργήθηκε από το 1ο Δημ. Σχολείο Καλλιθέας & το 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά, το σχολικό έτος 2017-18 στο πλαίσιο του Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού Ταινιών Μικρού Μήκους. Στο εργαστήριο οι συμμετέχοντες θα εργαστούν σε ομάδες τόσο στο πλαίσιο της κριτικής επεξεργασίας της προτεινόμενης ταινίας, όσο και στο πλαίσιο διαθεματικών δράσεων που προτείνονται στο πλαίσιο διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.

Ο Πούλιος Ιωάννης είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και του Διδασκαλείου «Δημ. Γληνός» διετούς μετεκπαίδευσης του ΑΠΘ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στις επιστήμες της Αγωγής από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Το 2019 έλαβε τον διδακτορικό του τίτλο στις επιστήμες της αγωγής (Οπτικοακουστική Αγωγή και Κινηματογραφική Παιδεία). Είναι συγγραφέας 26 επιστημονικών βιβλίων σχετικών με τις επιστήμες της αγωγής. Παράλληλα, έχει δημοσιεύσει ποικίλα άρθρα σε ελληνικά και αγγλόφωνα περιοδικά, ενώ έχει συμμετάσχει σε εγχώρια και διεθνή συνέδρια. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην οπτικοακουστική αγωγή και τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα. Είναι ιδρυτής του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Σχολείων «Αγωγής Τηλεόρασης» συνιδρυτής του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Παιδεία στα Μέσα» (2019-2021). Ακόμη σχεδίασε και συντονίζει πανελλήνια και διεθνή προγράμματα όπως: «Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες», «Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους» και «Ποντιακός Ελληνισμός». Έχει μεγάλο επιμορφωτικό έργο σε θέματα οπτικοακουστικής αγωγής και καινοτόμων προγραμμάτων. Εδώ και 9 χρόνια υπηρετεί ως Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών. Είναι μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής για την Καλλιτεχνική Παιδεία του ΥΠΑΙΘ και εκπονητής (ΙΕΠ) των νέων προγραμμάτων σπουδών των καλλιτεχνικών μαθημάτων για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.