Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Η εφαρμογή του Εκπαιδευτικού Δράματος στη διδασκαλία της Ιστορίας

Η εφαρμογή του Εκπαιδευτικού Δράματος στη διδασκαλία της Ιστορίας

Θεσσαλονίκη, 26/2/2006, Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Λία Δαμιανάκη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 26/2/2006 10:00 πμ - 1:30 μμ Export event

 

4ο ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Θεσσαλονίκη 24, 25, 26 Φεβρουαρίου 2006

Η Περιφερειακή Δ/νση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας, οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων των Διευθύνσεων Π.Ε. και Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Δυτικής Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση συνδιοργανώνουν το τέταρτο επιμορφωτικό σεμινάριο θεατρικής παιδείας με τίτλο

«Το σχολικό θέατρο στη διδακτική πράξη και στη σχολική ζωή»

Το σεμινάριο  θα πραγματοποιηθεί  την Παρασκευή 24, στο Κλειστό Δημοτικό Θέατρο Συκεών, το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2006 στο 3ο Ε. Λ. Θεσ/νίκης, Αποστόλου Παύλου 28 (γωνία με Κασσάνδρου), τηλ. 2310 209987.

Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 

10.00- 11.30 Γ' κύκλος εργαστηρίων

Εργαστήρια για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Η εφαρμογή του Εκπαιδευτικού Δράματος στη διδασκαλία της Ιστορίας,
Λία Δαμιανάκη, φιλόλογος, δασκάλα εκπαιδευτικού δράματος

11.45-13.15 Συνέχεια εργαστηρίων Γ' κύκλου


Το σεμινάριο θα παρακολουθήσουν 180 εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα επιλεγούν με κλήρωση (90 από την Πρωτοβάθμια και 90 από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση).

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

"Η εφαρμογή του Εκπαιδευτικού Δράματος στη διδασκαλία της Ιστορίας"
Λία Δαμιανάκη, φιλόλογος, δασκάλα Εκπαιδευτικού Δράματος
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς β/θμιας εκπ/σης και είναι μία πρόταση χρήσης του Εκπαιδευτικού Δράματος στο αναλυτικό πρόγραμμα. Οι συμμετέχοντες καλούνται να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με τα βασικά στοιχεία της θεατρικής τέχνης, συμβάσεις και τεχνικές και πώς να τα χρησιμοποιήσουν στη διδακτική του γνωστικού τους αντικειμένου. Η θεατρική φόρμα, στην περίπτωσή μας, γίνεται εργαλείο μάθησης έτσι ώστε οι συμμετέχοντες να βιώσουν το ιστορικό γεγονός στο ‘εδώ και τώρα’. Το εκπαιδευτικό δράμα, όμως, δεν περιορίζεται σε μία επιφανειακή δραματοποίηση, αλλά μέσα από μία συστηματικά δομημένη διαδικασία (δράση/ βίωση, αναστοχασμός, επισκόπηση) και της φιλοσοφίας που τη διέπει, επιδιώκει να κινητοποιήσει την ιστορική φαντασία που σε συνάρτηση με την ιστορική αλήθεια οδηγεί σε βαθύτερη κατανόηση του ιστορικού γίγνεσθαι. Επισημαίνεται, κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, η χρήση της τεχνικής των οπτικών γωνιών ώστε να διαφανούν διαφορετικά επίπεδα/οπτικές του ιστορικού γεγονότος. Ειδικά μέσα από την οπτική του ιστορικού-ερευνητή θα εστιάσουμε στη μελέτη τω ιστορικών πηγών. Τέλος με την εφαρμογή των ‘πέντε επιπέδων ερμηνείας’, τεχνική της  D. Heathcote, επιδιώκουμε να ανακαλύψουμε τα βαθύτερα κίνητρα της ανθρώπινης δράσης και να δούμε το συγκεκριμένο γεγονός στην καθολική του διάσταση.


Συνεργαζόμενοι φορείς στη διοργάνωση:
Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Δράματος
Ο Σύλλογος Αποφοίτων Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. «Ο ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ»

 

Print

Number of views (979)/Σχόλια (0)