Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

«Ηχητικό θέατρο: παιδαγωγικές διαστάσεις»

Διαδικτυακά, 12/1/2021, Σεμινάρια, Παναγιώτα Κωνσταντινάκου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 12/1/2021 6:00 μμ - 8:00 μμ Export event


«Ηχητικό θέατρο: παιδαγωγικές διαστάσεις»

 

Παρουσίαση και συζήτηση
με την Παναγιώτα Κωνσταντινάκου, Θεατρολόγο και δραματουργό [dramaturg] 
Ε.Ε.Π. στο Τμήμα Θεάτρου ΑΠΘ

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2021, 18:00-20:00, διαδικτυακά

Περιγραφή παρουσίασης
Το ηχητικό θέατρο, το ξεχωριστό αυτό είδος θεάτρου που στηρίζεται αποκλειστικά στον ήχο (φωνή, ήχοι, μουσική αλλά και σιωπή) και αποκλείει την επί σκηνής εικόνα, γεννήθηκε χάρη σε τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της καταγραφής ή/ και αναμετάδοσης του ήχου, που έκαναν την εμφάνισή τους πάνω από εκατό χρόνια πριν, και εξακολουθεί να εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και στη νέα χιλιετία, με ιδιαίτερη άνθιση την περίοδο της πρόσφατης πανδημίας. Το ηχητικό θέατρο στις ποικίλες μορφές του έχει δώσει πολυάριθμα δείγματα υψηλής αισθητικής, ενώ έχει υπάρξει κατά καιρούς ιδιαιτέρως δημοφιλές, πράγμα που υποδεικνύει πως μπορεί να αξιοποιηθεί και σε εκπαιδευτικό πλαίσιο, αν και τουλάχιστον στην Ελλάδα οι σχετικές πρωτοβουλίες σπανίζουν.  
Αξιοποιώντας τη θεωρητική όσο και πρακτική επαφή, σε εκπαιδευτικό πλαίσιο, της εισηγήτριας με το είδος, η συνάντηση/παρουσίαση σκοπό έχει να λειτουργήσει ως εισαγωγή για τους/τις συμμετέχοντες/ουσες στον κόσμο του ηχητικού θεάτρου και στις παιδαγωγικές διαστάσεις του. Συγκεκριμένα, θα πραγματοποιηθεί μια σύντομη παρουσίαση της ιστορικής διαδρομής του είδους και των βασικών αρχών του, και στη συνέχεια θα συζητηθούν προτάσεις για την παιδαγωγική αξιοποίηση του ηχητικού θεάτρου στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση. Έμφαση θα δοθεί στη διαδικασία δημιουργίας ενός τέτοιου έργου, είτε μεταφοράς υπαρκτού κειμένου είτε επινόησης πρωτότυπου έργου ηχητικού θεάτρου.
Σε ποιους απευθύνεται: σε εκπαιδευτικούς, θεατροπαιδαγωγούς και όσους ενδιαφέρονται για την αξιοποίηση του ηχητικού θεάτρου σε ομάδες.
Αριθμός συμμετεχόντων: 40

Δηλώσεις συμμετοχής
Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. 
Προτεραιότητα έχουν τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 
Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα εδώ που θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι το Σάββατο 9 Ιανουαρίου. Η σύνδεση θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας “Zoom” και ο σύνδεσμος θα σταλεί στα προσωπικά μέιλ όσων επιλεγούν στις 11 Ιανουαρίου 2021.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Β. Ελλάδας 
Συνεργασία: Παναγιώτα Κωνσταντινάκου
Επικοινωνία: Ιωάννα Λιούτσια, email: johannali284@gmail.com, τηλ.: 6979192902

Βιογραφικά στοιχεία
Η Παναγιώτα Κωνσταντινάκου είναι θεατρολόγος & δραματουργός [dramaturg] 
Ε.Ε.Π. στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ.  Απόφοιτη του Τμήματος Θεάτρου  Α.Π.Θ. και Διδάκτωρ Θεατρολογίας του ίδιου Τμήματος (υποτροφία Ι.Κ.Υ.). Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στις Θεατρικές Σπουδές από το Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης (MPhil in Theatre Research). Απόφοιτη του Διιδρυματικού Διαπανεπιστημιακού ΠΜΣ «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση», Τ.Ε.Α.Π.Η., ΕΚΠΑ, σε συνεργασία με τα τμήματα: Ε.Μ.Μ.Ε., ΕΚΠΑ, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, σε σύμπραξη με το Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών, ΤΕΙ Πειραιά. 
Επί σειρά ετών υπηρέτησε ως εκπαιδευτικός Θεατρικών Σπουδών στην Α΄ Βάθμια και τη Β΄ Βάθμια εκπαίδευση. Με αυτήν την ιδιότητα, έχει συντονίσει θεατροπαιδαγωγικά εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, έχει συντονίσει πολιτιστικά προγράμματα και έχει υλοποιήσει καινοτόμες δράσεις. Επίσης έχει συνεργαστεί με το πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ για την παραγωγή θεατρολογικού υλικού για εκπαιδευτική χρήση, καθώς και με τις ομάδες εφηβικού θεάτρου Grasshopper Υοuth και Παπαλάνγκι. Ως δραματουργός έχει συνεργαστεί σε περίπου 30 παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών, κρατικών θεάτρων και ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., καθώς και ανεξάρτητων ομάδων. Ειδικεύεται στο κλασικό ρεπερτόριο, το εφηβικό ρεπερτόριο, σε σκηνικές μεταφορές λογοτεχνικών κειμένων, στο ιδιο-τοπικό θέατρο (site-specific), στο θέατρο της επινόησης (devised theatre), καθώς και στο θέατρο-ντοκιμαντέρ.

 

Print

Number of views (967)/Σχόλια (0)