Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Ημερίδα «Θέατρο και Ρητορική στην Εκπαίδευση: κοινοί στόχοι και οράματα»

Ημερίδα «Θέατρο και Ρητορική στην Εκπαίδευση: κοινοί στόχοι και οράματα»

Αθήνα, 20/12/2008, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 20/12/2008 3:00 μμ - 6:30 μμ Export event


2008_12_20_ImeridaRitorikis«Θέατρο και Ρητορική στην Εκπαίδευση: κοινοί στόχοι και οράματα»

ΗΜΕΡΙΔΑ Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2008, 


Γραφείο Παιδείας-Νεολαίας-Κοινωνικής Μέριμνας και Πολιτισμού του Δήμου Χολαργού 
με την υποστήριξη της Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση 
και σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
και τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής

Στο Αμφιθέατρο «Μίκης Θεοδωράκης», Δημαρχείο Χολαργού 
Περικλέους 55, Χολαργός τηλ.: 210-6521245.


Παράλληλα βιωματικά εργαστήρια
Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2008

    • Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων σε κάθε εργαστήριο: 8-10 άτομα. Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.
    • Συμμετοχή: 15 ευρώ. Το παραπάνω ποσό καταβάλλεται πριν από την έναρξη της Ημερίδας (09.00-09.30 π.μ.), οπότε και πραγματοποιείται η εγγραφή με την προσκόμιση της παρούσας δήλωσης.

1. Η προετοιμασία μιας ομιλίας. Εισηγήτρια: Ελένη Καλλία. Διάρκεια εργαστηρίου: 1 ώρα.

15.00-16.00 

2. Ρητορική και Επικοινωνιακές Τακτικές ‒ Γλώσσα του σώματος : κερδίστε το κοινό σας από το πρώτο λεπτό! Εμψυχώτριες: Τάνια Πετρουλάκη-Κιουρτίδη, Ειρήνη Θεοδωροπούλου. Διάρκεια εργαστηρίου: 1 ,5 ώρα.

15.00-16.30 

3. Ρητορική και Ψυχολογία: αυτοπεποίθηση, αυτογνωσία, αυτοβελτίωση. Εμψυχωτής: Άγγελος Εμμανουηλίδης. Διάρκεια εργαστηρίου: 1 ώρα. 
Επιλέξτε ώρα:
15.30-16.30 
17.30-18.30 

4. Η δημόσια συζήτηση και το στρογγυλό τραπέζι στη διδακτική διαδικασία. Εμψυχώτριες: Πότα Κοταρίνου, Νούλη Κουτλή. Διάρκεια εργαστηρίου: 1 ώρα. 
Επιλέξτε ώρα:
15.30-16.30 
16.30-17.30

5. Ρητορικά αγωνίσματα: κανόνες και συμβουλές για αποτελεσματική προετοιμασία. Εμψυχωτές: Βάλια Λουτριανάκη, Αντιγόνη Κουτίνη, Ηλίας Ραυτόπουλος, Αίας Ρετσίνας. Διάρκεια εργαστηρίου: 1,5 ώρα. 

16.00-17.30

6. «Πειθώ, 2 σε 1»: δύο βασικές διαστάσεις της πειστικής ομιλίας. Εμψυχωτές: Μανώλης Πολυχρονίδης, Τάσος Κατέχης. Διάρκεια εργαστηρίου: 1 ώρα. 
Επιλέξτε ώρα:
16.30-17.30
17.30-18.30

7. Δραματοποίηση και καθοδηγούμενος αυτοσχεδιασμός στην τάξη. Πρακτική εφαρμογή στη «Δίκη του Σωκράτη»: Εμψυχωτές: Κωνσταντίνος Μυλώνης, Άγγελος Σταματόπουλος. Διάρκεια εργαστηρίου: 1,5 ώρα. 

16.30-18.00

8. Η δημιουργία ενός ρητορικού ομίλου: ο ρόλος του εκπαιδευτή, το περιεχόμενο των συναντήσεων. Εμψυχώτριες: Βάλια Λουτριανάκη, Αντιγόνη Κουτίνη. Διάρκεια εργαστηρίου: 1 ώρα. 

17.30-18.30
Περιλήψεις Εργαστηρίων – Βιογραφικά εμψυχωτών

 

Α. Περιλήψεις

1. Η προετοιμασία μιας ομιλίας
Η συγκέντρωση του υλικού, η διάρθρωση της ομιλίας (πρόλογος, κυρίως μέρος, επίλογος), η εξάσκηση της μνήμης, η ορθοφωνία και η ψυχολογική προετοιμασία.
Ο ρητορικός λόγος που θα διδαχθεί στα σχολεία πρέπει να είναι πρώτα από όλα ο αποτελεσματικός και ειλικρινής λόγος που εκφέρεται με σκοπό να επικοινωνήσει και όχι μόνο να νικήσει. Πώς πρέπει να είναι όμως διαρθρωμένος ένας λόγος για να μπορεί να διεκδικεί, να συγκινεί, να πείθει; Το εργαστήριο θα παρουσιάσει τη μεθοδολογία που καλλιεργεί τους συγκεκριμένους τρόπους σκέψης και δράσης. 

2. Ρητορική και Επικοινωνιακές Τακτικές ‒ Γλώσσα του σώματος : κερδίστε το κοινό σας από το πρώτο λεπτό!   
Το εργαστήριο απευθύνεται σε κάθε ομιλητή που προσπαθεί να ξεπεράσει τις δυσκολίες της πρώτης φοράς ή να βελτιώσει τις τεχνικές του και να αποβάλει το άγχος του ακροατηρίου. Αφορά εκπαιδευτές κάθε βαθμίδας ή άτομα που θέλουν να κάνουν μια παρουσίαση ή να διδάξουν σε μια αίθουσα, να κάνουν μια εισήγηση ενώπιον τρίτων ή να μιλήσουν σε πάνελ ή αναλόγιο μπροστά σε μεγάλο ακροατήριο. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να αντιληφθούν μέσα από μελέτες περιπτώσεων και ρόλων την ανάγκη να επιστρατεύσουν τα ιδιαίτερα χαρίσματά τους και τη φαντασία τους, αλλά και να δουλέψουν δημιουργικά στα σημεία που τους δυσκολεύουν περισσότερο. 
Στόχος του εργαστηρίου είναι η κατανόηση των επικοινωνιακών μεθόδων και τεχνικών που αξιοποιούνται στις μέρες μας για να προσεγγίσουμε το κοινό και να προσελκύσουμε δημιουργικά το ενδιαφέρον του ακροατηρίου, αντλώντας από ένα συγκεκριμένο ερέθισμα το θέμα, με απώτερο σκοπό τη μετατροπή μιας (πολλές φορές) ανιαρής διδασκαλίας ή ομιλίας σε ομαδική δραστηριότητα και διαδραστική δημιουργία.
Οι συμμετέχοντες θα εμψυχωθούν κατάλληλα, ώστε να προσπαθήσουν να ενεργοποιήσουν τα κρυμμένα ή κρυφά τους ταλέντα ή να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο να μπορούν οι ίδιοι να λειτουργήσουν περισσότερο επικοινωνιακά.

3. Ρητορική και Ψυχολογία: αυτοπεποίθηση, αυτογνωσία, αυτοβελτίωση
Το εργαστήριο θα επιχειρήσει να προσεγγίσει τη Ρητορική μέσα από το πρίσμα της επιστήμης της Ψυχολογίας. Ο τρόπος με τον οποίο μιλάμε, το πώς στεκόμαστε, οι λέξεις που χρησιμοποιούμε είναι λίγα από τα εργαλεία που έχει στα χέρια του όποιος ασχολείται με τη Ρητορική. Πώς μπορεί κάποιος να αποκτήσει αυτές τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες σε έναν καλό ρήτορα; 
Ακόμη, θα συζητηθεί το πώς η Ρητορική μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στο εκπαιδευτικό πλαίσιο - και όχι μόνο. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στο πώς μπορεί να οδηγηθεί κάποιος στην αυτογνωσία και την αυτοβελτίωση μέσα από την ενασχόλησή του με τη Ρητορική. Θα εξετάσουμε επιπλέον και την επιρροή που έχει η Ρητορική στην κοινωνικότητα και πώς μπορεί να βοηθήσει σε αυτό το επίπεδο άτομα από 5 μέχρι… 95 ετών. Θα γίνει επιπροσθέτως συσχέτιση των ρητορικών αγωνισμάτων με τα ψυχολογικά στοιχεία και τις δεξιότητες που απαιτεί αλλά και το τι μπορεί να προσφέρει το καθένα. Τέλος, θα αναλυθεί το πώς μπορούμε μέσα από τα ρητορικά αγωνίσματα να εξαγάγουμε συμπεράσματα για τη συμπεριφορά, τις θέσεις και τις αντιλήψεις των ομιλητών - ιδιαίτερα μικρότερης ηλικίας. Με τη βιωματική επαφή των συμμετεχόντων σε ρητορικές δραστηριότητες θα προσπαθήσουμε να επιβεβαιώσουμε τις υποθέσεις μας.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτές ρητορικής, φοιτητές και μαθητές που ασχολούνται με τη ρητορική, καθώς και σε γονείς. 

4. Η δημόσια συζήτηση και το στρογγυλό τραπέζι στη διδακτική διαδικασία
Στο εργαστήριο αυτό θα παρουσιάσουμε ένα debate σε συνδυασμό με παιχνίδι ρόλων, όπως πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, το 2ο Γενικό Λύκειο Ιλίου, με μαθητές της Β΄ Λυκείου, στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ιστορίας, της Φυσικής και των Αγγλικών. Ο βασικός θεματικός άξονας του debate αφορά στην καθιέρωση του μέτρου (της γνωστής μονάδας μέτρησης μήκους) από τη Γαλλική Εθνοσυνέλευση κατά την περίοδο της Γαλλικής Επανάστασης. Στη συνέχεια θα οργανώσουμε με τους συμμετέχοντες ένα στρογγυλό τραπέζι-παιχνίδι ρόλων, που μπορεί να πραγματοποιηθεί στη διδακτική πράξη (σύμφωνα και με προτάσεις που υπάρχουν στα νέα σχολικά βιβλία). 
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Β΄/θμιας Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων που επιθυμούν να εισαγάγουν καινοτόμες διδακτικές τεχνικές στο μάθημά τους.


5. Ρητορικά αγωνίσματα: κανόνες και συμβουλές για αποτελεσματική προετοιμασία
Η ένταξη της ρητορικής σε όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος αποτελεί πρακτική που με διάφορες μορφές εφαρμόζεται ως διδακτική μέθοδος στις ΗΠΑ και στη Μ. Βρετανία πάνω από πέντε δεκαετίες. Στην Ελλάδα παρουσιάζεται σταδιακά έντονο ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια με τη διοργάνωση των Αγώνων Επιχειρηματολογίας του Υπουργείου Παιδείας (για μαθητές Λυκείου) και Αγώνων Ρητορικής Τέχνης από ιδιωτικά σχολεία. Μάλιστα, τον Φεβρουάριο του 2009 η Ελλάδα θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μαθητικού Debate. Ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται, ακόμη, η ανακοίνωση της πρόθεσης του Υπουργού Παιδείας να εντάξει στους εφετινούς Καλλιτεχνικούς Αγώνες τη Ρητορική (για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου). Τέλος, πολλοί είναι οι μαθητές και απόφοιτοι-μέλη ρητορικών ομίλων που έχουν διακριθεί στη Βουλή των Εφήβων αλλά και σε διοργανώσεις που πραγματοποιούνται στην Αγγλική, όπως το Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών, τα Forensics και διεθνείς φοιτητικοί αγώνες ρητορικής τέχνης (λειτουργούν ρητορικοί όμιλοι στην ΑΣΟΕΕ, στο Α.Π.Θ. κ.α.).
Στο εργαστήριο, που έχει εισαγωγικό χαρακτήρα, θα παρουσιαστούν με συντομία τα ρητορικά αγωνίσματα που απευθύνονται σε μαθητές και φοιτητές και αποτελούν αντικείμενο προετοιμασίας για τις διοργανώσεις που προαναφέρθηκαν. Θα δοθούν οι κανόνες και βασικές συμβουλές για προετοιμασία και θα αναλυθεί ο βαθμός δυσκολίας κάθε αγωνίσματος και οι ιδιαίτερες δεξιότητες που ενδείκνυνται να προϋπάρχουν ή να καλλιεργηθούν. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ή να συμμετάσχουν σε επιλεγμένες δραστηριότητες. 
Το σεμινάριο απευθύνεται: α) σε φοιτητές και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων, β) σε όσους επιθυμούν να οργανώσουν έναν όμιλο ρητορικής τέχνης σε σχολείο ή πολιτιστικό κέντρο, γ) σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

6. «Πειθώ, 2 σε 1»: δύο βασικές διαστάσεις της πειστικής ομιλίας. 
Η πειστικότητα στην προφορική επικοινωνία μπορεί να αναλυθεί σε πολλές διαστάσεις που δεν είναι δυνατόν να παρουσιαστούν πλήρως μέσα σε μία μόνο ώρα. Δύο βασικές διαστάσεις όμως, που βελτιώνουν δραματικά την αποτελεσματικότητα κάθε επικοινωνίας που επιδιώκει να είναι πειστική, αφορούν στο τί θα πεις και στο πώς θα το πεις, δηλαδή το περιεχόμενο και το ύφος.  Η πειστικότητα του περιεχομένου μιας ομιλίας μπορεί να γίνει κατανοητή και ως θέμα δομής από την άποψη της λογικής δομής και της ορθής στήριξης των συμπερασμάτων. Η αποτελεσματικότητα του ύφους έχει να κάνει με τη μη λεκτική επικοινωνία και τη διευκόλυνση της ενεργητικής ακοής μέσα από την αντιστάθμιση των ανταγωνιστών επικοινωνίας.
Στο εργαστήριο, που είναι απαραίτητα ελλειπτικό (αλλά όχι ελλειμματικό), θα παρουσιαστούν στοιχεία από τη θεωρία του επιχειρήματος και ευρήματα της νευροψυχολογίας πάνω στην κατανόηση, θα γίνουν ασκήσεις στήριξης συμπερασμάτων και αποφυγής παραλογισμών, βιωματικές δραστηριότητες βελτίωσης της ενεργητικής ακοής και της κατανόησης της κατανόησης (όχι, αυτή η επανάληψη δεν έγινε από λάθος). 
Θα καλυφθούν οι διαφορές μεταξύ απόψεων και περιγραφών, μεταξύ ακοής και κατανόησης και, τέλος, μεταξύ επιχειρημάτων και αστήρικτων ισχυρισμών/ παραλογισμών. Το σεμινάριο θα ολοκληρωθεί με τη μελωδία της ομιλίας.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους εκείνους που επιθυμούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της προφορικής τους επικοινωνίας. 

7. Δραματοποίηση και καθοδηγούμενος αυτοσχεδιασμός στην τάξη. Πρακτική εφαρμογή στη «Δίκη του Σωκράτη»
Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο θα έχουν την ευκαιρία μέσω του Θεατρικού Παιχνιδιού και του Καθοδηγούμενου Αυτοσχεδιασμού να πειραματιστούν  δημιουργικά με αφορμή ένα συγκεκριμένο θέμα επιστρατεύοντας τη φαντασία τους.
Στόχος του εργαστηρίου είναι η κατανόηση μιας «μεθόδου» μέσω της οποίας μπορούμε να εργαστούμε βιωματικά και δημιουργικά με την ομάδα, αντλώντας το θέμα από ένα συγκεκριμένο ερέθισμα, με απώτερο σκοπό τη μετατροπή της μετωπικής διδασκαλίας σε ομαδική δημιουργία.
Στη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες χρησιμοποιώντας ως ερέθισμα τη «Δίκη του Σωκράτη», μέσω των βιωματικών ασκήσεων, των παιχνιδιών, του αυτοσχεδιασμού και της κριτικής σκέψης θα κληθούν να διαπλάσσουν τους χαρακτήρες, να λάβουν αποφάσεις, να δημιουργήσουν τις συνθήκες και να αντιληφθούν την ατμόσφαιρα που απορρέει από τη συνθήκη της υπόθεσης χρησιμοποιώντας το λόγο, το σώμα και τις αισθήσεις τους. 
Οι συμμετέχοντες θα  εμψυχωθούν κατάλληλα ώστε να οδηγηθούν στη δημιουργική και τη θεατρική έκφρασή των επιλογών τους ατομικά και ομαδικά. Μέσω της Δραματικής Τέχνης οι συμμετέχοντες θα βιώσουν δημιουργικά το θέμα του ερεθίσματος και θα έχουν την ευκαιρία μέσω του θεατρικού κώδικα να μετασχηματίσουν τα ήδη υπάρχοντα διανοητικά και αισθητικά σχήματα, να αποκτήσουν νέες εμπειρίες και να τις μοιραστούν με τους άλλους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία καλλιεργείται ένας νέος τρόπος προσέγγισης της διδακτικής διαδικασίας ο οποίος καθιστά τους μαθητές στο κέντρο της και ανατροφοδοτεί τις διαπροσωπικές σχέσεις. 
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα διότι υπάρχει σωματική δραστηριότητα. Δεν είναι απαραίτητη η προϋπάρχουσα εμπειρία αλλά είναι απαραίτητη η διάθεση για παιχνίδι και για να νιώσουμε πάλι παιδιά...   

8. Η δημιουργία ενός ρητορικού ομίλου: ο ρόλος του εκπαιδευτή, το περιεχόμενο των συναντήσεων
Η ρητορική στην τάξη έχει καθαρά παιδαγωγική διάσταση και δεν σχετίζεται με το είδος της ρητορικής που αξιοποιεί ο δικηγόρος, ο πολιτικός, ο διαφημιστής – αν και οι μαθητές σταδιακά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τις διανοητικές «παγίδες» (π.χ. της ρητορικής της εικόνας). Επιτυγχάνει κατεξοχήν, λόγω της καθ’ όλα ενεργητικής συμμετοχής, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Παράλληλα, καλλιεργεί τη δημιουργική σκέψη, ωθώντας συνεχώς τους μαθητές να αναζητούν πολλές, καλές και πρωτότυπες ιδέες, ώστε να λύσουν προβλήματα, και να λάβουν, αντιμετωπίζοντας διλήμματα, αποφάσεις.
Στο εργαστήριο, που έχει εισαγωγικό χαρακτήρα, θα παρουσιαστούν με συντομία οι προϋποθέσεις, τυπικές και ουσιαστικές, που απαιτούνται για την οργάνωση και τη λειτουργία ενός ομίλου ρητορικής τέχνης στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος ή ενός πολιτιστικού κέντρου. Ο ρόλος του εκπαιδευτή, ως συντονιστή των δραστηριοτήτων, η επιμόρφωση και οι προσωπικές δεξιότητες που ενδείκνυται να διαθέτει και οι τρόποι εμψύχωσης της ομάδας που είναι σημαντικό να αξιοποιεί θα περιγραφούν στο πρώτο μέρος της θεωρητικής παρουσίασης. Στο δεύτερο μέρος θα παρουσιαστεί μια πρόταση για την οργάνωση του περιεχομένου των συναντήσεων: ρητορικές δραστηριότητες και τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος, οι περισσότερες εκ των οποίων μπορούν να βρουν εφαρμογή και σε σχολικά μαθήματα, ασκήσεις που αφορούν στην εκφορά του λόγου, ρητορικά αγωνίσματα και προετοιμασία για αγώνες ρητορικής τέχνης, θέματα για εξάσκηση και πηγές αναζήτησης πληροφοριών, μέθοδοι αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης κ.λπ. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ή να συμμετάσχουν σε επιλεγμένες δραστηριότητες. 
Το σεμινάριο απευθύνεται: α) σε φοιτητές και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων, β) σε όσους επιθυμούν να οργανώσουν έναν όμιλο ρητορικής τέχνης σε σχολείο ή πολιτιστικό κέντρο, γ) σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιθυμούν να λάβουν μέρος σε αγώνες ρητορικής ή απλώς να καλλιεργήσουν τον προφορικό λόγο τους.


Β. Σύντομα βιογραφικά 

Ο Άγγελος Εμμανουηλίδης γεννήθηκε το 1986 στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτος των Αρσακείων Θεσσαλονίκης (2004) και τελειόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας του ΑΠΘ με εθελοντική ενασχόληση σε δομές σχετικές με το αντικείμενο της Ψυχολογίας. Ασχολήθηκε με τη Ρητορική από τα πρώτα χρόνια που αυτή εμφανίστηκε στη χώρα μας (στην ελληνική γλώσσα) με πολλές συμμετοχές αλλά και διακρίσεις σε αγώνες ρητορικής, τόσο σε σχολικό όσο και πανεπιστημιακό επίπεδο. Είναι μέλος της επιτροπής Ρητορικής του Συλλόγου Αποφοίτων Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης (Σ.Α.Α.Λ.Θ.) και συμμετέχει υποστηρικτικά στους απογευματινούς ομίλους Ρητορικής των Αρσακείων Θεσσαλονίκης τα τελευταία 5 χρόνια. Από το 2004 συμμετέχει στην οργανωτική επιτροπή των ρητορικών αγώνων που διοργανώνουν ετησίως τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης όντας παράλληλα και κριτής των εν λόγω αγώνων. Είναι μέλος του Ομίλου Ρητορικής και Επιχειρηματολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και ιδρυτικό μέλος της Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει σε Μοντέλα Ηνωμένων Εθνών και είναι μέλος του ελληνικού παραρτήματος Συλλόγου Νέων για τα Ηνωμένα Έθνη. 

Η Ειρήνη Θεοδωροπούλου γεννήθηκε το 1981 στην Αθήνα. Είναι υποψήφια διδάκτωρ Κοινωνιογλωσσολογίας στο King’s College London με θέμα τις κοινωνιογλωσσικές διαφορές των βορείων και των δυτικών προαστίων της Αθήνaς, έρευνα χρηματοδοτoύμενη από το ΙΚΥ, το Ωνάσειο και το Ίδρυμα Παιδείας και Ευρωπαϊκού Πολιτισμού. Κατέχει πτυχίο Ελληνικής Φιλολογίας (κατεύθυνση Γλωσσολογίας) από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και MPhil. στην Αγγλική και Εφηρμοσμένη Γλωσσολογία από το Cambridge. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης και έχει συμμετάσχει στα θερινά ινστιτούτα της Linguistic Society of America το 2005 (Harvard/MIT) και 2007 (Stanford). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν εκτός της Κοινωνιογλωσσολογίας την Ανάλυση Ομιλίας και τη Ρητορική. Υπήρξε εκπαιδεύτρια ρητορικής στα Αρσάκεια σχολεία από το 2003 μέχρι το 2005 και εξακολουθεί να ασχολείται ενεργά με το debate στο King’s. Έχει παρουσιάσει το έργο της σε συνέδρια στην Ευρώπη και την Αμερική, ενώ οι δημοσιεύσεις της περιλαμβάνουν ένα κεφάλαιο για τη θριαμβολογία στον τόμο The Linguistics of Football (επιμ. Lavric, Eva et al., Narr 2008) και την (συν)επιμέλεια των πρακτικών του συνεδρίου CamLing 2006. Είναι ιδρυτικό μέλος της Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση.

Η Ελένη Καλλία γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Θέατρο στη Δραματική Σχολή Πέλου Κατσέλη. Εργάζεται ως ηθοποιός, δημοσιογράφος και δασκάλα θεατρικής και ρητορικής τέχνης. Ως ηθοποιός έχει συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις (στο Εθνικό, στους θιάσους Μάνου Κατράκη, Άννας Συνοδινού, Μίμη Φωτόπουλου, Πέτρου Φυσούν κ.α.) και σε τηλεοπτικές σειρές (Singles, Εξαφάνιση, Μετράω στιγμές, Μαργαρίτα, Λίστα γάμου, Steps [Ιανουάριος 2009] κ.α.). Ως δημοσιογράφος έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 200 άρθρα και έχει επιμεληθεί και παρουσιάσει ισάριθμες ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές παραγωγές. Διδάσκει από το 1997 τη ρητορική τέχνη στην καθημερινή ζωή ακολουθώντας δικό της σύστημα, το οποίο παρουσιάζει και στο βιβλίο της Η ρητορική τέχνη στην καθημερινή ζωή, εκδ. Παπαζήση. Κυκλοφορούν τέσσερα ακόμη βιβλία της γνώσεων για παιδιά και όχι μόνο: Τα φωτισμένα παράθυρα διηγούνται ιστορίες (Κρατικό βραβείο 1999), εκδ. Καστανιώτη, Η ζωή ενός θεάτρου είναι σαν παραμύθι, εκδ. Άμμος, Οι δέκα λέξεις που θεμελίωσαν τον δυτικό πολιτισμό, εκδ. Παπαζήση.

Ο Τάσος Κατέχης γεννήθηκε το 1977 στην Βοστόνη της Μασαχουσέτης των ΗΠΑ. Είναι πτυχιούχος Business Administration in Computer Information Systems του Αμερικανικού Κολεγίου Ελλάδος Deree (2003). Από το 2002 εργάζεται ως σύμβουλος πληροφορικής στο Γραφείου του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στη Ελλάδα. 
Ασχολείται με τη διδασκαλία της ρητορικής από το 1998. Από το 2003 συνεργάζεται με το Υπουργείο Παιδείας και το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών για τη διεξαγωγή των Αγώνων Επιχειρηματολογίας. Έχει συνεργαστεί και με τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία για τη διοργάνωση των Διασχολικών Αγώνων Ρητορικής Τέχνης. Τα τελευταία 5 χρόνια είναι υπεύθυνος των ρητορικών ομίλων του σχολείου της Βρετανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα Saint Catherine’s. Οι μαθητές του έχουν κατακτήσει τιμητικές διακρίσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. 
Το 2005 ανέπτυξε ένα επικοινωνιακό βιωματικό παιχνίδι ρητορικής μέσου του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Socrates - Grundtvig3 με την επωνυμία «Play2Speak» και με σκοπό την εκπαίδευση ενήλικων, μη προνομιακών κοινωνικών ομάδων, σε θέματα τεχνικής παρουσιάσεων που μπορούν να τους βοηθήσουν στην εξεύρεση εργασίας. Οι χώρες που πήραν μέρος ήταν η Ολλανδία, η Ελλάδα, η Κύπρος και η Ιρλανδία. To 2006 ανέπτυξε ένα επικοινωνιακό βιωματικό παιχνίδι ρητορικής με την επωνυμία «Play2Speak Executive» με σκοπό την εκπαίδευση στελεχών επιχειρήσεων σε θέματα διαπραγματεύσεων, ενεργητικής ακρόασης, ομαδικότητας και διαχείρισης κρίσεων. Εργάστηκε ως εκπαιδευτής του προγράμματος «Play2Speak Executive» στην EXELIA LEARNING. 
Διετέλεσε πρόεδρος του ρητορικού ομίλου του Αμερικάνικου Κολεγίου Ελλάδος Deree, ο οποίος το 2000 τιμήθηκε με το βραβείο «Καλύτερου ομίλου της χρονιάς» από τη διοίκηση του Κολεγίου και από την Ένωση Φοιτητών. Ορίστηκε επίτιμος πρόεδρος του ρητορικού ομίλου του Αμερικάνικου Κολεγίου Ελλάδος Deree το 2001. 
Είναι ιδρυτικό μέλος της Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση και της Ελληνικής Ένωσης Διττών Λόγων. Ακόμη, είναι ενεργό μέλος του Ρητορικού Ομίλου Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει λάβει μέρος ως ομιλητής σε 12 πρωταθλήματα ρητορικών αγώνων στην Ελλάδα, σε 3 παγκόσμια (Σκωτία 2001, Καναδάς 2002, Ιρλανδία 2005) και σε 2 ευρωπαϊκά (Σκωτία 2000, Γερμανία 2006). Το 2005 κατέκτησε τον τίτλο «Grand Master Debater Award». 

Η Τάνια Πετρουλάκη-Κιουρτίδη γεννήθηκε το 1961 στην Αθήνα. Έχει βασικές σπουδές Οικονομικού περιεχομένου και  Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΠΑ πρ. ΑΣΟΕΕ) και Μεταπτυχιακό τίτλο (MSc) στη Διοίκηση Υπηρεσιών με εξειδίκευση στην Επικοινωνία και τις Δημόσιες Σχέσεις. Είναι στέλεχος σε μεγάλο Τραπεζικό Οργανισμό με 25ετή εμπειρία, εκ των οποίων τα τελευταία 19 χρόνια στον τομέα της Εκπαίδευσης, με πολλαπλές δράσεις σε ποικίλα Εκπαιδευτικά προγράμματα και Παιδαγωγικές Δραστηριότητες, χρησιμοποιώντας προσωπική αλλά και εξ αποστάσεως εκπαίδευση . 
Έχει διδάξει επί σειρά ετών σε μεγάλο Εκπαιδευτικό Κέντρο (Κ.Ε.Κ.) θέματα συναφή με Επικοινωνία αλλά και γενικότερα θέματα Ηγεσίας-Διοίκησης, Management και Marketing. Υπήρξε συνεργάτης σε θέματα εκπαίδευσης σε οργανισμούς Πανελλαδικής εμβέλειας (ΕΛ.ΚΕ.ΠΑ., Ο.Π.Ε. Ι.Τ.Ε.- ΕΛΚΕΠΑ κ.λπ.), συμμετέχοντας παράλληλα και η ίδια σε καινοτομικά προγράμματα, όπως το Ενεργειακό Management και οι Νέες τεχνολογίες στην εξ αποστάσεως  εκπαίδευση.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν κυρίως τομείς Συναλλακτικής Ανάλυσης και αλλαγών συμπεριφοράς, αλλά και θέματα δράσης Εταιρικής Κουλτούρας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Έχει παρουσιάσει έργο της σε συνέδρια στην Ευρώπη και έχει συμμετάσχει σε πρόγραμμα διακρατικής συνεργασίας (Leonardo da Vinci) Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Κέντρων για τη μεταφορά της γνώσης και την εδραίωση της «διά βίου εκπαίδευσης». Είναι μέλος σε Οργανώσεις Ανθρωπιστικού Χαρακτήρα (μη Κερδοσκοπικές) για την αφύπνιση της περιβαλλοντικής συνείδησης και των κλιματολογικών αλλαγών, την υποστήριξη και προβολή των ατόμων με «ιδιαίτερα χαρίσματα» και την προστασία του παιδιού.

Η Παναγιώτα Κοταρίνου είναι καθηγήτρια μαθηματικών στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Γέρακα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στη Διδακτική των Μαθηματικών και υποψηφία διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με θέμα τη διδασκαλία των μαθηματικών μέσα από τη χρήση τεχνικών της «Δραματικής τέχνης στην εκπαίδευση» (Drama in Education). Έχει παρακολουθήσει επιμορφώσεις, σεμινάρια, ημερίδες με θέμα τις εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας (Εκπαίδευση σε Μουσεία, Οι παραστατικές τέχνες στη διδασκαλία των θετικών επιστημών, Ο Μανδύας του ειδικού και ο Κυλιόμενος ρόλος). Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια με εισηγήσεις της που αφορούν στην αξιοποίηση της Λογοτεχνίας, του Θεάτρου, της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση και της Ρητορικής στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Έχει επίσης συμμετάσχει ως επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής –δημιουργικής σκέψης» του ΟΕΠΕΚ, καθώς και στις ημερίδες με θέμα «Λέσχες ανάγνωσης Μαθηματικής Λογοτεχνίας: μια συνάντηση μαθηματικών και λογοτεχνίας με διδακτικές προεκτάσεις», που διοργάνωσαν Σύμβουλοι των μαθηματικών με την ομάδα «Θαλής + Φίλοι». Υπήρξε επίσης συντονίστρια στα Εργαστήρια Λεσχών Μαθηματικής Λογοτεχνίας που διοργάνωσαν οι «Θαλής + Φίλοι».

Η Αντιγόνη Κουτίνη γεννήθηκε το 1969 στη Λάρισα. Είναι κλασική φιλόλογος, απόφοιτος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Από το 1994 υπηρετεί ως καθηγήτρια στην ιδιωτική μέση εκπαίδευση. Τα τελευταία έξι χρόνια εργάζεται ως μόνιμη καθηγήτρια στη Σύγχρονη Σχολή Αυγουλέα-Λιναρδάτου. Είναι προπονήτρια της ομάδας Ρητορικής του σχολείου, η οποία διακρίθηκε τόσο στους Διασχολικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, όσο και στους Αγώνες Επιχειρηματολογίας-Αντιλογίας που διοργανώνει το ΥΠΕΠΘ σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, στους οποίους υπήρξε κριτής τα τελευταία πέντε χρόνια. Κατά το σχολικό έτος 2008-9 οργάνωσε τους ενδοσχολικούς Αγώνες Επιχειρηματολογίας της Σύγχρονης Σχολής Αυγουλέα-Λιναρδάτου. 
Έχει προετοιμάσει μαθητές για τη συμμετοχή τους σε Μοντέλα Ηνωμένων Εθνών, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων και σε ευρωπαϊκά προγράμματα Comenius. Έχει ασχοληθεί με τη συγγραφή σχολικών βοηθημάτων. Είναι ιδρυτικό μέλος της Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση.

Η Νούλη Κουτλή σπούδασε Φυσική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Επί σειρά ετών εργάστηκε ως καθηγήτρια στη Β΄/θμια Εκπαίδευση και από το 2000 είναι υπεύθυνη λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης του 2ου Γενικού Λυκείου Ιλίου. Από τη θέση αυτή συμμετείχε στην εκπόνηση διαφόρων projects που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο. Οι εργασίες αυτές περιελάμβαναν την αξιοποίηση διαφόρων μορφών debate και τεχνικών του εκπαιδευτικού δράματος στη διδακτική διαδικασία και παρουσιάστηκαν σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια. Τα τελευταία τρία χρόνια συμμετείχε στην εκπαίδευση της Ομάδας Επιχειρηματολογίας του 2ου Γενικού Λυκείου Ιλίου και ήταν κριτής στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Επιχειρηματολογίας και Αντιλογίας που διοργανώνει το ΥΠΕΠΘ σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών. Συμμετείχε επίσης στους Στ΄ Διασχολικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας με την ιδιότητα του κριτή. Υπήρξε επιμορφώτρια σε σεμινάρια του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης με θέμα «Σχολικές Βιβλιοθήκες και Εκπαιδευτικό Έργο» και για τρεις συνεχείς χρονιές συντονίστρια-επιμορφώτρια στο Εργαστήρι Λεσχών Ανάγνωσης Μαθηματικής Λογοτεχνίας «Ιστορίες Αγνώστων», που διοργανώθηκαν από την ομάδα ΘΑΛΗΣ+ΦΙΛΟΙ.

Η Βάλια Λουτριανάκη γεννήθηκε το 1975 στην Αθήνα. Είναι κλασική φιλόλογος, κάτοχος DEA του πανεπιστήμιου Paris IV της Σορβόννης (με επόπτη τον Ακαδημαϊκό J. Jouanna) και υποψήφια Διδάκτορας του Τομέα Παιδαγωγικής του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας με πεδίο έρευνας τη «Ρητορική ως μέθοδο και ως αντικείμενο διδασκαλίας». Τα τελευταία οκτώ χρόνια εργάζεται ως φιλόλογος στο Αρσάκειο Ψυχικού και ως εκπαιδεύτρια ρητορικής στους ομίλους ρητορικής τέχνης των Αρσακείων Γυμνασίων και Λυκείων Ψυχικού και στο ρητορικό όμιλο ενηλίκων του Δήμου Χολαργού. Έχει παρουσιάσει ομιλίες και βιωματικά εργαστήρια (και μαζί με μαθητές) για το μάθημα της ρητορικής σε επιστημονικά συνέδρια και ως προσκεκλημένη συνδέσμων φιλολόγων και άλλων φορέων εντός και εκτός Αθηνών. Έχει διατελέσει, τα τελευταία επτά χρόνια, μέλος της οργανωτικής επιτροπής και κριτής στους Διασχολικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης και Διαρσακειακούς Αγώνες Δημιουργικού Προφορικού λόγου της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και κριτής στους Αγώνες Επιχειρηματολογίας του ΥΠΕΠΘ. Έχει συγγράψει και εφαρμόζει το εγχειρίδιο «Η Ρητορική στην Τάξη: πρόγραμμα Τεισίας» (υπό έκδοση από τις εκδόσεις Παπαζήση). Έχει συμμετάσχει σε ντοκιμαντέρ της εκπομπής «Παρασκήνιο» (μαζί με μαθητές-μέλη ρητορικού ομίλου) και ως κριτής στις «Λογομαχίες» της ΕΤ1. Είναι ιδρυτικό μέλος της Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση. Στα επιστημονικά-εκπαιδευτικά ενδιαφέροντά της περιλαμβάνονται οι εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας, όπως η ρητορική, το εκπαιδευτικό δράμα, η δημιουργική σκέψη και οι νέες τεχνολογίες, καθώς και η δημιουργία βίντεο από μαθητές ως βιωματική μέθοδος στην ιστορία. Έχει παρακολουθήσει πολυάριθμες επιμορφώσεις φιλολογικού και παιδαγωγικού περιεχομένου. Έχει συμμετάσχει στην ομάδα σύνταξης λεξικών της Νέας Ελληνικής του καθ. Γ. Μπαμπινιώτη. Ακόμη, ως μέλος της συγγραφικής ομάδας των νέων εγχειριδίων Αρχαίων Ελληνικών από το Πρωτότυπο για την Α΄, Β΄, Γ΄, Γυμνασίου έχει πραγματοποιήσει επιμορφώσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος. Ασχολείται, επίσης, συστηματικά με την επιμέλεια εκδόσεων και έχει συνεργαστεί με εκδοτικούς οίκους, ιδρύματα και φορείς (Ακαδημία Αθηνών, Βουλή των Εφήβων, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Σύνδεσμος Υποτρόφων Ιδρύματος Ωνάση κ.ά.). Είναι μέλος της ομάδας σύνταξης του περιοδικού «Επικοινωνία» της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και του επιστημονικού περιοδικού του Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση «Εκπαίδευση και Θέατρο». Συμμετέχει ενεργά στη δράση της Ελληνικής Ανθρωπιστικής Εταιρείας και του Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Ο Κωνσταντίνος Μυλώνης είναι πτυχιούχος Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Υπουργείου Πολιτισμού, κάτοχος Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.). Έχει σπουδάσει χορό στη Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και ISTD (tap dance). Το 2006 έλαβε υποτροφία από το Ελληνικό Φεστιβάλ για να παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων με θέμα «Το τραγικό ακουστικό προσωπείο», κατά τη διάρκεια του οποίου διδάχθηκε από διακεκριμένες προσωπικότητες του Θεάτρου.
Έχει εργαστεί ως ηθοποιός στο Εθνικό Θέατρο και στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, καθώς επίσης και στα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πατρών και Ιωαννίνων. Συνεργάστηκε με το Θέατρο Ventidio basso (Ascoli Picceno, Ιταλία), τους Θεατρικούς Οργανισμούς «Αριστοφάνης» και «Θεατρικοί Διάλογοι». Έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή, με τις μεγαλύτερες σκηνές του ελευθέρου θεάτρου συμμετέχοντας σε παραστάσεις που καλύπτουν όλα σχεδόν τα είδη θεάτρου (κλασικό ρεπερτόριο, αρχαίο δράμα, μιούζικαλ, θέατρο για παιδία, σύγχρονο και πειραματικό θέατρο, λογοτεχνικά αναλόγια). Εκτός από το θέατρο έχει επίσης εμφανισθεί  και στον κινηματογράφο. 
Δίδαξε θεατρικό παιχνίδι, αυτοσχεδιασμό, σχολικό θέατρο, αγωγή του λόγου σε επιμορφώσεις και ημερίδες εκπαιδευτικών σε συνεργασία  με τους υπεύθυνους πολιτιστικών θεμάτων της Α΄\θμιας και Β΄\θμιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας αλλά και σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, του οποίου και είναι μέλος. Έχει διδάξει στο Θεατρικό Εργαστήριο «Μικρό Θέατρο» (τμήματα ενήλικων), ενώ από το 2003 έως και σήμερα διδάσκει Θεατρική Αγωγή στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία. Είναι μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (Σ.Ε.Η.).

Ο Μανώλης Πολυχρονίδης γεννήθηκε το 1976 στα Χανιά της Κρήτης. Είναι πολιτικός επιστήμονας και εκπαιδευτής ρητορικής, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Αθηνών (πτυχίο Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης) και του Αμερικάνικου Κολλεγίου Ελλάδος – Deree College (πτυχίο Οικονομικής Επιστήμης), κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στην Πολιτική Επιστήμη και Κοινωνιολογία του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και υποψήφιος Διδάκτορας του ίδιου τμήματος με θέμα διατριβής «Δημοκρατία και Αντιλογία: διδασκαλία της ρητορικής και πολιτική αγωγή». Έχει εργαστεί ως εκπαιδευτής ρητορικής στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία και σύμβουλος διοργάνωσης και κριτής των Διασχολικών Αγώνων Ρητορικής Τέχνης της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας για έξι χρόνια, και ως εκπαιδευτής ρητορικής στα αγγλικά και στα ελληνικά στη Σχολή Μωραΐτη τα τελευταία 4 χρόνια. Τα τελευταία 7 χρόνια ήταν κριτής και μέλος της οργανωτικής επιτροπής των Πανελλήνιων Μαθητικών Αγώνων Επιχειρηματολογίας – Αντιλογίας, που διοργανώνει το ΥΠΕΠΘ σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών. Ήταν επιστημονικός σύμβουλος και μέλος της κριτικής επιτροπής στην τηλεοπτική εκπομπή της ΕΤ1 «Λογομαχίες». 
Έχει παρουσιάσει εργασίες σχετικά με τους αγώνες αντιλογίας και τη ρητορική σε επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει συμμετάσχει σε πολλές πανεπιστημιακές και σχολικές διοργανώσεις αγώνων αντιλογίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ως ομιλητής, ως κριτής και ως διοργανωτής, διακρίθηκε ως καλύτερος μη-γηγενής ομιλητής στο Πανευρωπαϊκό Πανεπιστημιακό Πρωτάθλημα Αντιλογίας (Debating) το 1999 στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας και έχει εκπροσωπήσει αρκετές φορές την Ελλάδα στο Πανευρωπαϊκό και στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Πανεπιστημιακής Αντιλογίας. Στο παρελθόν έχει συμβάλει στην ίδρυση και λειτουργία Ομίλων Αντιλογίας σε Ελληνικά Πανεπιστήμια. Εργάζεται ως ερευνητής και υπεύθυνος της Δράσης ΙΙ: Πρόσβαση σε Μορφωτικό Περιεχόμενο στην «Αναπτυξιακή και Μορφωτική Πρωτοβουλία» (http://www.protovoulia.org/). Είναι ιδρυτικό μέλος της Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση.

Ο Ηλίας Ραυτόπουλος γεννήθηκε το 1987 στην Αθήνα και είναι τεταρτοετής φοιτητής της Ιατρικής Σχολής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ασχολείται ενεργά με τη ρητορική τα τελευταία 7 χρόνια. Ως μαθητής έχει συμμετάσχει στους Αγώνες Επιχειρηματολογίας του Υπουργείου Παιδείας δύο συνεχείς χρονιές. Το 2003 διακρίθηκε με την ομάδα του σχολείου του μεταξύ των σχολείων της Αττικής και το 2004 ήταν ο βασικός ομιλητής της ομάδας του σχολείου του. Το 2004 συμμετείχε στους Διασχολικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, όπου διακρίθηκε ατομικά στον προτρεπτικό λόγο και ως καλύτερος ομιλητής της ομάδας του στο ομαδικό αγώνισμα των διττών λόγων. Το 2005 συμμετείχε στην επανίδρυση του Ρητορικού Ομίλου του Πανεπιστημίου Αθηνών και διετέλεσε ως ο υπεύθυνος λειτουργίας του για δύο συναπτά έτη. Το 2006 συμμετείχε σε φοιτητικό τουρνουά debate που διοργάνωσε η ΑΣΟΕΕ καθώς και σε τουρνουά στην αγγλική γλώσσα που φιλοξένησε το Deree College, με αξιοπρόσεκτη τελική κατάταξη. Το 2007 συμμετείχε στο Πανευρωπαϊκό Διαπανεπιστημιακό Πρωτάθλημα debate στην Κωνσταντινούπολη. Τα τελευταία 3 χρόνια  είναι ο προπονητής των σχολικών ομάδων Ρητορικής του 2ου Λυκείου Χαϊδαρίου και του Λυκείου της Γερμανικής Σχολής. Από το 2008 είναι ένας από τους προπονητές του Ομίλου Επιχειρηματολογίας της ΑΣΟΕΕ. Έχει συμμετάσχει σε εκπομπές σχετικές με την επιχειρηματολογία στην ΕΤ1 και στη ΝΕΤ. Είναι ιδρυτικό μέλος της Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση.

Ο Αίας Ρετσίνας είναι απόφοιτος του Αρσακείου Λυκείου Πατρών (2003) και τελειόφοιτος του τμήματος Νομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών (υπότροφος του Πανεπιστημίου Αθηνών ‒ κληροδότημα Ι. Βαρύκα).
Η ομάδα αντιλογίας στην οποία μετείχε το 2002 αναδείχτηκε νικήτρια στο 2ο πανελλήνιο πρωτάθλημα ρητορικής και επιχειρηματολογίας και ο ίδιος ανεδείχθη ως ο δεύτερος καλύτερος ομιλητής της διοργάνωσης. Το 2003 η διμελής ομάδα στην οποία συμμετείχε ανεδείχθη πρώτη στο Α΄ Διασχολικό Πρωτάθλημα Ρητορικής Τέχνης Πατρών και ο ίδιος ανεδείχθη ως ο καλύτερος ομιλητής της διοργάνωσης. Μετέσχε στο 1ο Πανελλήνιο Φοιτητικό Πρωτάθλημα Ρητορικής στην Θεσσαλονίκη και η ομάδα του έφτασε ώς την ημιτελική φάση (2004), καθώς και στο Πρωτάθλημα ρητορικής της ΑΣΟΕΕ (2006). Έχει συμμετάσχει, ως κριτής, στο 2ο Διαπανεπιστημιακό Πρωτάθλημα Επιχειρηματολογίας (Θεσσαλονίκη, Απρίλιος 2005), στους Διασχολικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων (Θεσσαλονίκη, Φεβρουάριος 2005, Αθήνα, Μάρτιος 2005) και στους μαθητικούς αγώνες Αντιλογίας της Βουλής των Ελλήνων (Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2004 και Δεκέμβριος 2006). Επίσης ήταν μέλος της ομάδας που εκπροσώπησε το Τμήμα Νομικής στη διεθνή διοργάνωση Model United Nations (MUN) της Γενεύης τον Μάρτιο του 2007.
Έχει λάβει έπαινο από τον τ. Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κων/νο Στεφανόπουλο για ποίημα του με θέμα το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων (1999).
Έχει συμμετάσχει στο πρόγραμμα «Euroscola» (προσομοίωση της λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου) κατόπιν διακρίσεως σε διαγωνισμό έκθεσης (Φεβρουάριος 2003) και στο Σεμινάριο Διαμεσολάβησης, 8-12 Οκτωβρίου 2007, Ξενοδοχείο Royal Olympic, GEMME, όπου είχε ενεργό συμμετοχή σε εικονική διαμεσολάβηση ναυτικής υπόθεσης, 
Υπήρξε επιστημονικός συνεργάτης στην εκπομπή «Λογομαχίες» της ΕΤ 1 (2005-2006).
Έχει εκπονήσει πλήθος εργασιών σχετικών με τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα με προεξάρχουσα την κριτική μελέτη με τίτλο «Η πολιτική επικοινωνία στον Ηγεμόνα του Μακιαβέλι» (2004).
Υπήρξε μέλος του Ρητορικού Ομίλου Πανεπιστημίου Αθηνών(2003) και είναι ιδρυτικό μέλος του ιδίου ομίλου (που επανιδρύθηκε το 2005), του Ρητορικού Ομίλου Αθήνας (2008) και της Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση.

Ο Άγγελος Σταματάκης είναι πτυχιούχος Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Υπουργείου Πολιτισμού, και αριστούχος απόφοιτος της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. - Κάτοχος Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας). Σπούδασε μουσική και τραγούδι. Έχει παρακολουθήσει σειρά επιμορφωτικών προγραμμάτων που αφορούν στο Αρχαίο Δράμα και στο Θέατρο στην Εκπαίδευση. 
Έχει εργαστεί ως ηθοποιός στο Εθνικό Θέατρο και στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, καθώς και στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης.
Συνεργάστηκε με το Αμφί-Θέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου, τους Θεατρικούς Οργανισμούς «Θεατρικοί Διάλογοι» και «Θέατρο κάτω από τη Γέφυρα». Έχει συνεργαστεί με σημαντικούς Έλληνες και Βρετανούς σκηνοθέτες στις μεγαλύτερες σκηνές του ελεύθερου θεάτρου συμμετέχοντας σε παραστάσεις που καλύπτουν όλα σχεδόν τα είδη θεάτρου (αρχαίο δράμα, μιούζικαλ, κλασσικό ρεπερτόριο, σύγχρονο και πειραματικό θέατρο, θέατρο για παιδιά). Εκτός από τη θέατρο έχει επίσης εμφανισθεί στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο. Έχει συμμετάσχει σε συναυλίες και μουσικο-θεατρικές παραστάσεις ως τραγουδιστής.
Έχει διδάξει Θεατρική Αγωγή στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία και έχει σκηνοθετήσει σχολικές παραστάσεις.
Είναι μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (Σ.Ε.Η.).