Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Ημερίδα «Θέατρο, Λογοτεχνία και Γλωσσική Διδασκαλία»

Θεσσαλονίκη, 21/4/2018, Το πρόγραμμα της ημερίδας

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/4/2018 10:00 πμ - 3:00 μμ Export event


Ημερίδα «Θέατρο, Λογοτεχνία και Γλωσσική Διδασκαλία» 
Εισηγήσεις και βιωματικά εργαστήρια

Θεσσαλονίκη, Σάββατο 21 Απριλίου 2018, 10:00 – 15:00
Στο 1ο ΓΕΛ Συκεών, Επταπυργίου 150 
δωρεάν

Το Γραφείο Β. Ελλάδας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ομάδα Δημιουργικής Έκφρασης, διοργανώνει ημερίδα με θέμα  «Θέατρο, Λογοτεχνία και Γλωσσική Διδασκαλία», το Σάββατο 21/4/2018, 10:00 – 15:00

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 

10.00 -12.00 Εισηγήσεις -Συζήτηση

  • «Η κούκλα κουκλοθέατρου στη Διδακτική της Γλώσσας», Αντώνης Λενακάκης, επίκουρος καθηγητής Θεατρικής Τέχνης και Αγωγής, ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ
  • «Θέατρο-Εικαστικά-Δημιουργική γραφή. Φτιάχνοντας μια σχολική γιορτή από το μηδέν»,  δρ. Αλίκη Συμεωνάκη, φιλόλογος, ΕΔΙΠ, Τμήμα Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών  ΑΠΘ
  • «Το θέατρο ως εργαλείο βιωματικής μάθησης στη διδασκαλία της γλώσσας και της λογοτεχνίας. Αξιοποιώντας το ψηφιακό έργο Πολύτροπη Γλώσσα», Ομάδα Δημιουργικής Έκφρασης: Γιούλη Αλεξίου, Άβρα Αυδή, Τζένη Καραβίτη και Πανταζής Μητελούδης, φιλόλογοι

12.00 -12.30 Διάλειμμα – καφές

12.30-15.00 Παράλληλα Βιωματικά εργαστήρια 

  • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1 «Η χώρα της σιωπής. Με αφόρμηση ένα εικαστικό έργο, μέσα από θεατρικές τεχνικές, στη συγγραφή παραμυθιών»,
    Γιούλη Αλεξίου, Άβρα Αυδή 
  • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 «Σιωπές στη ζωή και στο θέατρο. Ανιχνεύοντας ένα μονόπρακτο του Πίντερ γράφουμε και παίζουμε διαλόγους»,
    Τζένη Καραβίτη, Άβρα Αυδή
  • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3 «Το ταξίδι στη λογοτεχνία: Μια θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση»,  
    Μάρθα Κατσαρίδου, δρ θεατροπαιδαγωγός, διδάσκουσα (ΕΕΠ) στο Τμήμα Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών ΑΠΘ 
  • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4 «Το παιχνίδι στη λογοτεχνία: Μια θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση»,
    Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος

Η ημερίδα είναι δωρεάν και απευθύνεται σε 100 συμμετέχοντες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Σε περίπτωση συμπλήρωσης του αριθμού συμμετεχόντων θα δημιουργηθεί λίστα αναμονής.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί που θα παρακολουθήσουν όλη την ημερίδα θα λάβουν βεβαιώσεις συμμετοχής. Οι αιτήσεις συμμετοχής συμπληρώνονται ηλεκτρονικά ως την Τετάρτη 18 Απριλίου 2018. 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ομάδα Δημιουργικής Έκφρασης
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ: Χριστίνα Αμανατιάδου, Μαρία Δουκάκη, Δάφνη Μουστακλίδου, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου 


ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Εργαστήριο 1
«Η χώρα της σιωπής. Με αφόρμηση ένα εικαστικό έργο, μέσα από θεατρικές τεχνικές, στη συγγραφή παραμυθιών»
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Επιμορφώτριες: Άβρα Αυδή, Γιούλη Αλεξίου, φιλόλογοι, μέλη της Ομάδας Δημιουργικής Έκφρασης
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας βασιλιάς και μια βασίλισσα...  Με αφορμή το γλυπτό του Χένρι Μουρ, Βασιλιάς και Βασίλισσα εργαζόμαστε σε ομάδες, αξιοποιούμε θεατρικές τεχνικές και γράφουμε παραμύθια,  ακολουθώντας τη δομή του λαϊκού παραμυθιού. Το θέατρο απελευθερώνει τη φαντασία μας, μας δίνει ιδέες να συνεχίσουμε, να συγκροτήσουμε την ιστορία μας και να την αφηγηθούμε. Το εργαστήριο μπορεί να εφαρμοστεί σε παιδιά δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου.  Περιλαμβάνεται στην ενότητα της Πολύτροπης Γλώσσας Σιωπή, υποενότητα Σιωπή και άλλες τέχνες.

Εργαστήριο 2
«Σιωπές στη ζωή και στο θέατρο: Ανιχνεύοντας ένα μονόπρακτο του Πίντερ γράφουμε και παίζουμε διαλόγους»
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Επιμορφώτριες: Άβρα Αβδή, Τζένη Καραβίτη, φιλόλογοι, μέλη της Ομάδας Δημιουργικής Έκφρασης
Πρόκειται για θεατρικό εργαστήριο δημιουργικής γραφής  που περιλαμβάνεται στην Πολύτροπη Γλώσσα και απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Σε πρώτη φάση,  οι συμμετέχοντες ασκούνται στην ανάγνωση θεατρικού κειμένου, ανιχνεύοντας το περιεχόμενο και τη μορφή ενός μονόπρακτου του Πίντερ, με εστίαση  στις σιωπές των χαρακτήρων και στις παύσεις. Σε δεύτερη φάση, οι συμμετέχοντες,  αξιοποιώντας το μονόπρακτο του Πίντερ ως μήτρα, καθώς και  διάφορες θεατρικές τεχνικές,   προχωρούν στη γραφή  σύντομων θεατρικών κειμένων με ανάλογα χαρακτηριστικά. Το εργαστήριο ολοκληρώνεται με τη σκηνική  παρουσίαση αυτών των κειμένων.  

Εργαστήριο 3
«Το ταξίδι στη λογοτεχνία: μια θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση»
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Επιμορφώτρια: Μάρθα Κατσαρίδου, δρ θεατροπαιδαγωγός, διδάσκουσα (ΕΕΠ) στο Τμήμα Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών, ΑΠΘ
Το «ταξίδι» έχει αποτελέσει θέμα πολλών λογοτεχνικών αφηγήσεων. Οι ποικίλες εκδοχές του στον χρόνο, η οικονομική, κοινωνική, πολιτική, γνωστική και ψυχαγωγική του διάσταση, δηλαδή, η διαφορετική κάθε φορά σκόπευση, αποτέλεσαν σημαντικές αφορμές για την παραγωγή πολλών κειμένων αναφορικά με το θέμα. Έχοντας ως υλικό θεματικά επιλεγμένα λογοτεχνικά αποσπάσματα και με βασικό εργαλείο τη θεατροπαιδαγωγική μέθοδο, κύρια επιδίωξη του βιωματικού εργαστηρίου είναι να προτείνει εναλλακτικούς τρόπους, θεατρικές τεχνικές και παιχνίδια ρόλων για τη νοηματοδότηση των κειμένων καθώς και τη σύνδεσή τους με την επικαιρότητα και τις ανάγκες και εμπειρίες της εκάστοτε ομάδας συμμετεχόντων. Το εργαστήριο αντλεί από τη διδακτική πρόταση της “Ομάδας Έρευνας για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας” και τις διδακτικές ενότητες που περιέχονται στον τόμο Αποστολίδου Β., Καπλάνη Β., Χοντολίδου Ε. (επιμ.) Διαβάζοντας Λογοτεχνία στο σχολείο: μια νέα πρόταση διδασκαλίας, τυπωθήτω-Γιώργος Δαρδανός, Αθήνα, 2000.

Εργαστήριο 4
«Το παιχνίδι στη λογοτεχνία: μια θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση»
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Επιμορφώτρια: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος
Το παιχνίδι. εκτός από παιδική εμπειρία, είναι ένα πολιτισμικό φαινόμενο που χαρακτηρίζει όλες τις εποχές του ανθρώπινου πολιτισμού. Σκοπός του εργαστηρίου είναι να αξιοποιήσουμε τη σχέση που έχει το παιχνίδι με το θέατρο, να επεξεργαστούμε τρόπους που θα βοηθήσουν τους μαθητές να δούνε το παιχνίδι ως μέσο κατασκευής μιας άλλης πραγματικότητας και επιπλέον να αντιμετωπίσουν και την ίδια την ανάγνωση σαν παιχνίδι. Η μεθόδευση του εργαστηρίου βασίζεται σε θεατρικές τεχνικές και παιχνίδια ρόλων  σε μια απόπειρα βιωματικής προσέγγισης του κόσμου των παιχνιδιών που συναντάμε στα λογοτεχνικά κείμενα. Το εργαστήριο αντλεί από τη διδακτική πρόταση της «Ομάδας Έρευνας για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας» και το εκπαιδευτικό σενάριο  της Τσαρμποπούλου Αντιγόνης «Το παιχνίδι στη λογοτεχνία» (ψηφιακό εργαλείο για τα γλωσσικά μαθήματα Πρωτέας, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας).


Βιογραφικά Σημειώματα εισηγητών- επιμορφωτών 

Η Άβρα Αβδή είναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός. Υπηρέτησε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως καθηγήτρια και ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών (1982-2011). Παράλληλα, δίδαξε, επί 15 έτη (2001-2016), στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο». Ασχολήθηκε συστηματικά με το Εκπαιδευτικό Δράμα (DramainEducation) και με το σχολικό θέατρο, αξιοποιώντας τις γνώσεις που αποκόμισε από μεταπτυχιακές σπουδές και σχετική έρευνα. Έχει διδάξει σε πολυπληθή επιμορφωτικά σεμινάρια και έχει δημοσιεύσει ποικίλα άρθρα σχετικά με τη θεατρική παιδεία. Συνέγραψε με τη Μελίνα Χατζηγεωργίου το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο 2007), καθώς και το βιβλίο «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο. 50 θεατρικά εργαστήρια με δάσκαλο σε ρόλο (υπό έκδοση). Στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας έχει επίσης επιτελέσει διδακτικό, επιμορφωτικό και συγγραφικό έργο. Συμμετείχε, ανάμεσα σε άλλα, στη συγγραφή των παρακάτω ομαδικών έργων: Εγχειρίδια «Έκφραση-Έκθεση» για το λύκειο και συνοδευτικά βιβλία καθηγητή (1985-89),  Πρόγραμμα Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα (1998), ψηφιακό έργο ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΓΛΩΣΣΑ (Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 2017).

Η Γιούλη Αλεξίου γεννήθηκε το 1959 στα Γιάννενα. Είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Εργάστηκε στη Δημόσια εκπαίδευση επί 32 χρόνια. Ως εξωτερικός συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας συμμετείχε στη δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων «Πρωτέας». Έχει συμμετάσχει με εισηγήσεις και εργαστήρια σε συνέδρια, ημερίδες και σεμινάρια για τη διδασκαλία της γλώσσας και της ιστορίας, το θέατρο στην εκπαίδευση, τη δημιουργική γραφή. Έχει σχετικές δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και μελέτες. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και έχει ανεβάσει πάνω από 30 θεατρικές παραστάσεις με μαθητές σχολείων, εφήβους και νέους, πολύ συχνά σε συνεργασία με φορείς και καλλιτέχνες. Είναι μέλος της «Ομάδας Δημιουργικής Έκφρασης», που δημιούργησε το ψηφιακό έργο ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΓΛΩΣΣΑ (Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 2017).

Η Τζένη Καραβίτη είναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός. Απόφοιτος του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο στο University of Essex και στο Royal Holloway University of London. Ιδρυτικό  μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, έχει συμμετάσχει στον σχεδιασμό, στη διοργάνωση και στην υλοποίηση πολλών επιμορφωτικών προγραμμάτων του. Το 2015 συμμετείχε ως ειδική επιστήμων – εμπειρογνώμων στην Ομάδα Εκπόνησης του Προγράμματος Σπουδών για το μάθημα «Θεατρικό παιχνίδι- Δραματοποίηση Κειμένων» των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων. Έχει πάρει μέρος σε συνέδρια και σεμινάρια για τη γλωσσική διδασκαλία και τη θεατρική εκπαίδευση και έχει δημοσιεύσει σχετικά. Μέλος της συντακτικής επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού «Εκπαίδευση και Θέατρο». Τα τελευταία τρία χρόνια συμμετέχει ως επιμορφώτρια  στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;», που υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του Ο.Η.Ε. για τους Πρόσφυγες. Μέλος της Ομάδας Δημιουργικής έκφρασης, που δημιούργησε το ψηφιακό έργο ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΓΛΩΣΣΑ (Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 2017).

Η Μάρθα Κατσαρίδου είναι διδάσκουσα (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό) στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.Σπούδασε παιδαγωγικά στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ,ΑΠΘ) και υποκριτική στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης. Υπότροφος του Ωνασείου Ιδρύματος, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο και Εκπαίδευση στο Goldsmith’s College, University of London. Διδάκτωρ του ΠΤΔΕ, ΑΠΘ το 2011 .Εργάστηκε ως δασκάλα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση το διάστημα 2003-2017. Είναι μέλος ΣΕΠ στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου από το 2014. Έχει διδάξει το μάθημα «Θεατρικό Παιχνίδι» στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης (2014-2017).Έχει σχεδιάσει θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα για το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, τα Διεθνή Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας Κιλκίς και Κύπρου καθώς και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Έχει συνεργαστεί ως εμψυχώτρια με τα National Theatre και Tricycle Theatre (Λονδίνο), με πολιτιστικούς συλλόγους, θέατρα και σχολεία. Έχει διδάξει σε επιμορφωτικά σεμινάρια. Είναι συγγραφέας μίας μονογραφίας και άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή περιοδικά.

Ο Αντώνης Λενακάκης είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο τη Θεατρική Τέχνη και Αγωγή. Οι προπτυχιακές σπουδές του περιελάμβαναν τις Επιστήμες της Αγωγής στην ομώνυμη Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης και Κοινωνιολογία, Πολιτισμικές Σπουδές και Διαπολιτισμική Παιδαγωγική στη Σχολή Επιστημών Αγωγής, Ψυχολογίας και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Έσσεν Γερμανίας. Μεταπτυχιακές σπουδές στο Παιχνίδι, το Θέατρο και Παιδαγωγική στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Καλών Τεχνών Βερολίνου και διδακτορικό στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Έχει διδάξει Θεατροπαιδαγωγική στα Πανεπιστήμια Κρήτης, Θεσσαλίας, Πελοποννήσου, Βερολίνου και Βιέννης, και έχει εμψυχώσει, στο πλαίσιο επιμορφωτικών σεμιναρίων, πλήθος θεατροπαιδαγωγικών εργαστηρίων και εργαστηρίων αισθητικής διαπαιδαγώγησης και διαπολιτισμικότητας με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά (Θαλής, Διάδραση) και εκπαιδευτικά (Ι.Ε.Π., Πολύδρομο) προγράμματα, ενώ δημοσιεύσεις του βρίσκονται σε ελληνικά και ξένα περιοδικά, σε συλλογικούς τόμους και σε πρακτικά συνεδρίων. Περισσότερα:
http://www.nured.auth.gr/dp7nured/?q=el/user/89

Ο Πανταζής Μητελούδης είναι φιλόλογος (απόφοιτος Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ.), με μεταπτυχιακές σπουδές στην Κλινική Ψυχολογία – Ψυχοθεραπεία. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία, University College London. Εργάζεται ως καθηγητής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Είναι επιμορφωτής σε Προγράμματα Αγωγής Υγείας, Προγράμματα Ισότητας, στα project (Ερευνητική Εργασία), στις Δημιουργικές Εργασίες και στη Γλωσσική Διδασκαλία. Ως εξωτερικός συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας συμμετείχε στη «Δημιουργία πρωτότυπης μεθοδολογίας εκπαιδευτικών σεναρίων βασισμένων σε ΤΠΕ και δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων για τα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας στη Β΄/βάθμια εκπαίδευση». Υπήρξε μέλος σε προγράμματα ψυχοκοινωνικής στήριξης και συμβουλευτικής νέων και οικογενειών και σε ομάδες ψυχολόγων, ψυχιάτρων και εκπαιδευτικών για τη μελέτη των σχέσεων στην εκπαιδευτική πράξη. Στα άμεσα ενδιαφέροντά του περιλαμβάνονται η διδασκαλία της γλώσσας με την αξιοποίηση της Τέχνης και των Τ.Π.Ε. καθώς και οι καινοτομίες και εφαρμογές καινοτόμων δράσεων στην εκπαιδευτική πράξη. Επί σειρά ετών έχει εφαρμόσει Προγράμματα Σεξουαλικής Αγωγής και Προγράμματα με θέμα «Rock και Λογοτεχνία», ευρωπαϊκά προγράμματα κ.ά.

Η Αλίκη Συμεωνάκη αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του ΑΠΘ, με ειδίκευση στην Κλασική Φιλολογία, και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στον ίδιο τομέα. Η διδακτορική της διατριβή με θέμα «Η Ποίηση ως Δημιουργική Γραφή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» ερευνά το διδακτόν της ποιητικής τέχνης. Εργάστηκε επί διετία ως επιστημονικός συνεργάτης στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας), διδάσκοντας Aρχαία Eλληνική Λογοτεχνία, και στη συνέχεια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (1998-2017). Το 2017 πραγματοποιήθηκε η μετάταξή της από το 1ο Πειραματικό Λύκειο «Μανόλης Ανδρόνικος» στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Το 2015 της ανατέθηκε από το ΙΕΠ η κατάρτιση ΠΣ για το μάθημα της Δημιουργικής Γραφής και συνέβαλε στη δημιουργία του σχετικού Οδηγού για τον Εκπαιδευτικό. Επιπλέον, συντόνισε τη συγγραφική ομάδα που εκπόνησε Εγχειρίδιο Δημιουργικής Γραφής για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με ανάθεση του Κυπριακού Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (2012). Δημοσίευσε επιστημονικά άρθρα σχετικά με το αντικείμενο της Δημιουργικής Γραφής, αλλά και την παιδαγωγική έρευνα, πήρε μέρος σε συνέδρια και ημερίδες, ενώ ανέλαβε πολλές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Κύπρο.

Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι δασκάλα-φιλόλογος, ΜΔΕ Παιδαγωγικής, κατεύθυνση Διδακτική της Γλώσσας-Λογοτεχνίας. Μέλος της «Ομάδας Έρευνας για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας» και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Παρακολούθησε το εργαστήριο Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» (1995-1997). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν το θέατρο στην εκπαίδευση, την εφηβική λογοτεχνία, τον ξένο και τις εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, τη σχέση κριτικού γραμματισμού και διδασκαλίας της λογοτεχνίας. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση πολλών επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή σχετικού εκπαιδευτικού υλικού. Ενδεικτικά: Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, Πρόγραμμα Μουσουλμανοπαίδων 2002-2004, Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ΕΚΕΒΙ 2001-2002, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, Ψηφιακά σενάρια ΠΡΩΤΕΑΣ Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και άρθρα στους τόμους Αποστολίδου Β., Καπλάνη Β., Χοντολίδου Ε. (επιμ.) Διαβάζοντας Λογοτεχνία στο σχολείο: μια νέα πρόταση διδασκαλίας, τυπωθήτω-Γιώργος Δαρδανός, Αθήνα 2000 και Κανατσούλη Μ, Πολίτης Δ. (επιμ.) Σύγχρονη Εφηβική Λογοτεχνία, Πατάκης, Αθήνα, 2011. Από το 1993 εργάζεται ως δασκάλα στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση.


 

Print

Number of views (734)/Σχόλια (0)