Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

«Στήνουμε μια παράσταση με το τίποτα;» (μέρος α΄)

Αθήνα, 20/1/2006, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Θούλη Στάικου, Χάρη Αλεξάκη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 20/1/2006 3:00 μμ - 5:30 μμ Export event

Αθήνα, Άλιμος, 20-21 Ιανουαρίου 2006
Σε συνεργασία με το Γραφείο Πολιτιστικών θεμάτων Δ’ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας ΔΕ Αθήνας και το 4ο Λύκειο Αλίμου

ImageΔιαβάστε περισσότερα 


ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ

«ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ ΕΝΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΣΤΟ ΦΩΣ»

Παρασκευή 20 & Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2006
Θέατρο «Κάρολος Κουν» (οδός Θησείου & Υψηλάντου - Άλιμος)
4ο Λύκειο Αλίμου (οδός Υψηλάντου & Παρθενώνος - Άλιμος)

Η Διημερίδα πραγματοποιείται σε συνεργασία
με το Πολιτιστικό Τμήμα & το 4ο Λύκειο του Δήμου Αλίμου
και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Με την ευγενή χορηγία του Δήμου Αλίμου,
του 4ου Λυκείου Αλίμου
& της 9ης Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Νέας Σμύρνης

Αιτήσεις συμμετοχής: Η συμμετοχή είναι ελεύθερη. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή στην Υπεύθυνη Γραμματείας, κα. Μαριάνθη Βαλανιδά μέχρι 16 Ιανουαρίου 2006, ώρες 8.30-10.30,  τηλ. 210-9851018, 210-9884646 ή στο Φαξ 210-9851797, e-mail: tomeaspol@sch.gr. Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Προσοχή: Λόγω των εργαστηρίων, συνολικά ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων είναι 100. Θα προηγηθούν οι εκπαιδευτικοί της Δ΄ Δ/νσης.  Από τις άλλες Δ/νσεις θα προηγηθούν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.  

Οργανωτική Επιτροπή:
Δόμνα Καζακοπούλου, Διευθύντρια Δ' Δ/νσης Β/βάθμιας Εκπ/σης Αθήνας
Χάρη Αλεξάκη & Μαρία Χατζή, Υπεύθυνες Πολιτιστικών Θεμάτων & Καλλιτεχνικών Αγώνων της Διεύθυνσης

Γραμματεία: Βούλα Κακκούρη, Μαριάνθη, Βαλανιδά, Ιωάννα Μαργέλη, Μαρία Πέττα, Σοφία Μητσιοπούλου


Παρασκευή 20 Ιανουαρίου

Γ' Συνεδρία
Εργαστήρια (παράλληλες συνεδρίες): 15:15- 17:45

Εργαστήριο 2: Θούλη Στάικου- Εμψυχώτρια Σχολικού Θεάτρου,  Χάρη Αλεξάκη- Εκπαιδευτικός, Δραματοπαιδαγωγός
"Στήνουμε μια παράσταση με το τίποτα;" (μέρος α΄)

 

Σκοπός της δραστηριότητας αυτής είναι να απαντηθούν στην πράξη οι απορίες σχετικά με το πώς μπορούν να λυθούν τα προβλήματα που μοιάζουν ανυπέρβλητα κατά το στήσιμο μιας μαθητικής παράστασης. Προβλήματα όπως η σύνθεση της ομάδας, το κατάλληλο παιδαγωγικό κλίμα, η δραματοποίηση ή η δημιουργία και το ζωντάνεμα μιας ιστορίας, η διανομή των ρόλων, η κατασκευή των σκηνικών, των κοστουμιών, της μάσκας – ιδίως όταν τα χρήματα που διαθέτουμε είναι ελάχιστα – και πολλά άλλα που πολλές φορές απογοητεύουν το δάσκαλο παρά την καλή του διάθεση να δημιουργήσει μαζί με τα παιδιά, θα προσπαθήσουμε να τα λύσουμε μέσα από μια βιωματική “προσομοίωση” μιας μαθητικής θεατρικής ομάδας που ετοιμάζει μια παράσταση “με το τίποτα”,  σε δύο μέρη .

Η Χαρά Αλεξάκη σπούδασε Αγγλική Φιλολογία  στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Διορίζεται τον Οκτώβριο του 1977. Πέραν των επιμορφωτικών σεμιναρίων που πάντοτε παρακολουθεί σχετικά με το μάθημα της ειδικότητάς της, για να το ασκεί το δυνατόν καλύτερα, παράλληλα επιδιώκει και δημιουργεί θεατρικές ομάδες μαθητών-τριών,  σε όποια σχολεία και όταν αυτό είναι εφικτό. Το 1994-5 & 1995-6 συνεχίζει με μεταπτυχιακές σπουδές στην παιδαγωγική τέχνη και ειδικεύεται στο Δράμα & τις Δημιουργικές Τέχνες στην Εκπαίδευση, στο Πανεπιστήμιο του Exeter – St Luke’s School of Education. Συντονίζει, με εργαλείο τη δραματική τέχνη-παιχνίδι και άλλες μορφές δημιουργικής έκφρασης όπως το χορό, τη μουσική, τα εικαστικά, βιωματικά εργαστήρια Έκφρασης & Δημιουργίας ποικίλων ομάδων μαθητών & μαθητριών της, στα σχολεία που εργάζεται. Συμπληρωματικά παρακολουθεί επιμορφωτικά βιωματικά σεμινάρια & εκπαιδευτικά προγράμματα που πλουτίζουν σημαντικά την εμπειρία της ως Δραματοπαιδαγωγού. Ενδεικτικά μόνο, αναφέρονται τα εξής: 1) Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 1997: εκπαιδεύεται στη μέθοδο Peer Education, από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας. 2) Σεπτέμβριος΄97 - Αύγουστος΄98: σεμινάριο ειδικών επιστημόνων-στελεχών Δήμων της περιοχής εργασίας της,  στα πλαίσια του προγράμματος πρωτογενούς πρόληψης: «Εκπαιδεύοντας τον άνθρωπο του 2000- Πολυεπίπεδη και Πολυεστιακή Ευαισθητοποίηση της Κοινότητας», από το Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου και τον ΟΚΑΝΑ. 3) Ιούλιος 1998: σεμινάριο: «Αρχαίο Δράμα-Θεωρητική και από σκηνής διδασκαλία του θεάτρου», στο Αργοστόλι, από το Υ.Π.Ε.Π.Θ. με δασκάλους την Ασπασία Παπαθανασίου, το Στάθης Λιβαθηνός κ.α. 4) Από 20-11 έως 9-12-98 παρακολουθεί με 15 μαθητές της το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα κατάρτισης  Leonardo, που η ίδια  έχει προτείνει και καταθέσει, με Θέμα: «Συντήρηση & αποκατάσταση έργων Τέχνης –Τέχνη & Πολιτισμός της Φινλανδίας», υπό την εκπαιδευτική αιγίδα του Επαγγελματικού Ινστιτούτου Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης της πόλης Salo στη Νότια Φινλανδία. 5) Παρακολουθεί τις Συνδιασκέψεις – σεμινάρια του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση από το 2000 του οποίου είναι μέλος 6) Το 2002 παρακολουθεί σεμινάριο εξειδίκευσης πάνω στη διδασκαλία του αρχαίου Δράματος από το Κέντρο Έρευνας & Πρακτικών Εφαρμογών του Αρχαίου Δράματος «ΔΕΣΜΟΙ» με δασκάλους τη Λυδία Κονιόρδου, την Έρση Πίττα, το Δημήτρη Οικονόμου κ.α. Από το 1998 έως το 2003 της δίδεται η ευκαιρία να οργανώσει την ίδρυση και να εξασφαλίσει τη λειτουργία του Τομέα Τέχνης & Πολιτισμού, που πειραματικά στηρίζεται από το 2ο Γραφείο Δ.Ε. Δ΄ Δ/νσης Αθήνας. Αργότερα, τοποθετείται ως Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτιστικών Θεμάτων της Δ' Διεύθυνσης Δ.Ε. Αθήνας. Όσα Φεστιβάλ Έκφρασης & Δημιουργίας ή επιμορφωτικά σεμινάρια-εργαστήρια ή Ημερίδες συνεχίζει να διοργανώνει και να συντονίζει τα τρία τελευταία χρόνια υπηρετούν όλους τους εκπαιδευτικούς που εκπονούν πολιτιστικά προγράμματα και έχουν ανάλογες ανησυχίες.

Η Θούλη Στάϊκου είναι αρχιτέκτων και εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια για το μαθητικό θέατρο και έχει εκπαιδευτεί για πολλά χρόνια στο Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου πάνω σε θέματα διεργασίας ομάδας και εμψύχωσης. Ασχολείται με το μαθητικό θέατρο από το 1994 μέχρι σήμερα, με τη θεατρική ομάδα του  2ου ΤΕΕ Ν. Σμύρνης. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας, έχει ασχοληθεί με την ετοιμασία έντεκα παραστάσεων, τη δραματοποίηση ενός παραμυθιού και τη συγγραφή του θεατρικού κειμένου που προέκυψε από αυτήν, καθώς και τη συγγραφή ενός ακόμη θεατρικού έργου για παιδιά κι ενός μονόπρακτου για εφήβους.