Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Sustain-Art βιώσιμη τέχνη, βιώσιμη ανάπτυξη

Sustain-Art βιώσιμη τέχνη, βιώσιμη ανάπτυξη

Αθήνα εργαστήρια 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας


Sustain-Art βιώσιμη τέχνη, βιώσιμη ανάπτυξη

εργαστήρια στο 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας
 

   

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στο πλαίσιο του προγράμματος Sustain Art-βιώσιμη τέχνη, βιώσιμη ανάπτυξη, οργανώνει καλλιτεχνικά εργαστήρια στο 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας

Καλλιτέχνις: Τζωρτζίνα Κακουδάκη

Εκπαιδευτικός: Δημήτρης Μαυρέας

Αριθμός παιδιών: 26 παιδιά ΄Β Λυκείου

Αριθμός συναντήσεων – εργαστηρίων: 6

Στόχοι συναντήσεων:

- Εξοικείωση με τις θεατρικές τεχνικές

- Διερεύνηση της τραγωδίας της Αντιγόνης

- Σύνδεση της υπόθεσης του έργου με τα ζητήματα του περιβάλλοντος

Τα Καλλιτεχνικά μέσα που χρησιμοποιήθηκαν:

- Θεατρικές τεχνικές

Στα εργαστήρια τα παιδιά:

-  Διερεύνησαν τους βασικούς άξονες της τραγωδίας της Αντιγόνης του Σοφοκλή με αναφορές στα βασικά του πρόσωπα.

α)Ποιος έχει την εξουσία;

β)Ποιος θυσιάζεται για τα ιδανικά, στηρίζει την παράδοση;

γ)Ποιος ασκεί αντιπολίτευση;

δ)Ποιος είναι ο ενεργός πολίτης;

ε)Ποιος είναι κοιτάει το ατομικό του συμφέρον;

- Προβληματίστηκαν ως προς το πώς οι παραπάνω άξονες μπορούν να συσχετιστούν με την ανθρώπινη συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον

- Διερεύνησαν έννοιες όπως,

  • Νομοταγής πολίτης
  • Ιδιώτης
  • Ενεργός πολίτης, αυτός που έχει κριτική σκέψη
  • Επαναστάτης, αυτός που διαφωνεί, που ασκεί αντιπολίτευση
  • Εξουσία, θεσμοί

 - Συζήτησαν ως προς τις πρωτοβουλίες που μπορούν να πάρουν για το περιβάλλον, όπως

  • Τι κάνω εγώ
  • Τι κάνουμε εμείς/ οι φίλοι μας/ η οικογένειά μας/εθελοντικά
  • Τι κάνει η κοινότητα/η πόλη/συλλογικό
  • Τι κάνουν οι θεσμοί/το κράτος/απρόσωπο

- Διάλεξαν κάποια σημαντικά για εκείνα θέματα που αφορούν στο περιβάλλον, όπως

  • ανακύκλωση/σκουπίδια
  • κλιματική αλλαγή λόγω της βιομηχανίας
  • διαχείριση της διατροφής 
  • οικονομία ενέργειας
  • υποβάθμιση φυσικού περιβάλλοντος

-  Αυτοσχεδίασαν σε διάφορες διαφορετικές επικοινωνιακές συνθήκες, όπως

  • Πεζοπορία στο βουνό, στο δάσος. Πέρυσι είχε συμβεί μια μεγάλη πυρκαγιά
  • Στην παραλία. Πέρυσι ένα ατύχημα με ένα δεξαμενόπλοιο ρύπανε την παραλία
  • Τηλεοπτικό πάνελ. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης
  • Καφετέρια. Η χρήση των πλαστικών μιας χρήσης
  • Δικαστήριο. Η κακοποίηση των ζώων

- Συσχέτισαν το χορικό από το πρώτο στάσιμο της “Αντιγόνης” του Σοφοκλή με το ερώτημα “Πώς συμπεριφέρομαι ως πολίτης”

- Ετοίμασαν ένα θεατρικό εγχειρίδιο του “πώς να αλλάξουν τον κόσμο”

- Δημιούργησαν και παρουσίασαν σκηνικές συνθέσεις


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση / 2106541600 / info@theatroedu.gr
Συντονίστρια: Δέσποινα Μιτσιάλη

Το πρόγραμμα τελείται υπό τη χορηγία του Υπουργείου Πολιτισμού

Print

Number of views (242)/Σχόλια (0)