Γιαννούλη Π., Κουκουνάρας-Λιάγκης Μ. (επιμ.) (2019). «Θέατρο και παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση: Ουτοπία ή Αναγκαιότητα;» Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση ISBN: 978-960-9529-05-1
Θέατρο και παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση: Ουτοπία ή Αναγκαιότητα;
Πρακτικά από την 8η Διεθνή Συνδιάσκεψη της Αθήνας 2018
Επιμέλεια: Μπέττυ Γιαννούλη, Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Εκδοση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το θέατρο στην Εκπαίδευση Αθήνα, Δεκέμβριος 2019
Για παραγγελίες γράψτε στο info@theatroedu.gr
Ψηφιακή έκδοση... εδώ!
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Προλεγόμενα της έκδοσης – Editorial
Βιογραφικά σημειώματα
Οργάνωση της Συνδιάσκεψης 2018 – Conference 2018 Organisation
ΜΕΡΟΣ Α΄ – Part 1: Θέσεις και κρίσεις για το Θέατρο και την Εκπαίδευση, Κεντρικές ομιλίες – Views for Theatre & Education, keynote speeches
Χαρά Τσουκαλά: Εναρκτήρια Ομιλία στη Διεθνή Συνδιάσκεψη 2018
Μπέττυ Γιαννούλη: H θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση – Διεθνείς προσεγγίσεις και ελληνική πραγματικότητα
Γιώργος Γρόλλιος: Βασικές θέσεις της κριτικής παιδαγωγικής
Robin Pascoe: No one learns alone… Reminding ourselves why our associations are important Celebrating 20 years of the Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr)
Ulrike Hentschel: Learning from the Arts? Knowledge Production in the Arts and in Arts Education
ΜΕΡΟΣ Β΄ – Part 2: Διδασκαλία και Μάθηση – Teaching and Learning
Κατερίνα Αλεξιάδη: Ελεύθερη έκφραση στην Παιδαγωγική Freinet – Θεσμική Παιδαγωγική – Κινητικός και μουσικός αυτοσχεδιασμός με αφορμή ένα ποίημα
Κατερίνα Αλεξιάδη: Σύγχρονος χορός και χοροθέατρο: Η σημασία της ένταξής τους στα σχολικά προγράμματα (Πίνα Μπάους και Άκραμ Καν: σπουδή στη διαφορετικότητα)
Γιούλη Αλεξίου, Άβρα Αυδή, Τζένη Καραβίτη: Το θέατρο ως εργαλείο βιωματικής μάθησης στη διδασκαλία της γλώσσας και της λογοτεχνίας – Αξιοποιώντας το ψηφιακό έργο Πολύτροπη Γλώσσα
Θάλεια Καλλιαντά, Ευαγγελία Κοτζαμπασάκη: Επιστημονικό Δράμα και STEM: STEΑM από τη θεωρία στην πράξη
Αγνή Λ. Καραγιάννη, Σίμος Παπαδόπουλος: Θέατρο και διερεύνηση στο μουσείο: ουτοπία ή αναγκαιότητα;
Αιμιλία Καραντζούλη: Θεατρικές τεχνικές στην εκπαιδευτική διαδικασία με την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων – Το παράδειγμα της Ψηφιακής Αφήγησης
Ευγενία Μάμαλη, Σίμος Παπαδόπουλος: Η σωματικότητα του θεάτρου ως αναπτυξιακό αντιστάθμισμα στην εκπαίδευση της ψηφιακής εποχής: κοινωνιολογικές, οικοσωματικές και νευροεπιστημονικές θεωρήσεις
Αλεξάνδρα Σίμου: Το Δράμα στην αίθουσα των ξένων γλωσσών – Ένα παράδειγμα δημιουργικής επεξεργασίας αγγλικής λογοτεχνίας
Kung Man Matthew Cheung: Drama Additional Language Acquisition: Creating a New Utopia through Necessity
Petra Fridrichová, Zuzana Kováčová: Drama Education within the Context of National and International Strategies
Georgia Kosma: Mantle of the Expert as a Means of Developing Creativity; the Case of EFL (English as a Foreign Language) Teaching in Greek Primary School
Foteini Venieri, Rebecca Shelley: Drama and Theatre in Heritage Education: Negotiating History
ΜΕΡΟΣ Γ΄ – Part 3: Εκπαιδευτική διαδικασία και έρευνα – Educational process and research
Κωνσταντίνα Βεντούλη, Αντώνης Λενακάκης, Κωνσταντίνος Βουγιούκας: Η επίδραση της Θεατροπαιδαγωγικής στην αυτοαντίληψη παιδιών Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού σχολείου
Μάγδα Βίτσου: Η πολυτροπική διάσταση του Δράματος: κείμενα ταυτότητας και προσωπική ενδυνάμωση
Ευαγγελία Γιαγκιόζη: Η βελτίωση των γραπτών δεξιοτήτων με εφαρμογή στρατηγικών του Εκπαιδευτικού Δράματος
Αικατερίνη Δήμα, Αστέριος Τσιάρας: Η ενίσχυση των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης μέσω του Εκπαιδευτικού Δράματος στους μαθητές της Ε΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου
Μάρθα Κατσαρίδου, Θεοδώρα Χριστοδούλου: Προσεγγίζοντας το φαινόμενο της φτώχειας μέσα από τη Θεατρική Αγωγή: μια εκπαιδευτική παρέμβαση
Κατερίνα Κωστή: Από την Ουτοπία στην Αναγκαιότητα: Δραματική Τέχνη και «ακεραιότητα του εγώ» στην τρίτη ηλικία
Γιώργος Μάρδας: Η επιρροή του Εκπαιδευτικού Δράματος στην ενσυναίσθηση των εφήβων
Θεοδώρα Παπαϊωάννου, Άλκηστις Κοντογιάννη: Δημιουργώντας πρωτότυπες ιστορίες με τη Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση
Πόπη Παυλίδου, Μάνος Κόνσολας, Μαρία Κλαδάκη: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον εφηβικό αλκοολισμό με την αξιοποίηση της θεατροπαιδαγωγικής μεθόδου
Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση: Θέατρο και Παιδαγωγική του Πραγματικού στο σύγχρονο σχολείο: προοπτικές και δυνατότητες
Βασιλική Ρήγα: Ικανότητες, εμπειρίες και γνώσεις των φοιτητών των Performance Studies στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των ΗΠΑ
Πολυξένη Σίμου: Ο δρόμος προς την παράσταση στο θέατρο των νέων δείχνει τον δρόμο για την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση
Σοφία Στενού: Διδάσκοντας Ιστορία μέσω του Εκπαιδευτικού Δράματος, στο πλαίσιο μουσειοπαιδαγωγικών παρεμβάσεων, με στόχο την καλλιέργεια της ιστορικής ενσυναίσθησης σε μαθητές Λυκείου
Ελπίδα Στράτου, Αστέριος Τσιάρας: Η συμβολή του Εκπαιδευτικού Δράματος στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
Θεοφανώ Φαρμακάκη: Η συμβολή της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση στην ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας
Athanasia Choleva, Antonis Lenakakis: “I felt and learned!” Education on Human Rights through Drama: A Research on Primary and Secondary Education Teachers
Ioanna Giannoulatou, Antigoni Paroussi, VassilisTselfes: Theories about Light for Sale: An Installation Representing Theoretical Concepts
Nevin Gümüş, Özge Metinnam: Necessity or Emancipatory Action: Drama in the Classroom
Lilla Lendvai, Zsófia Jozifek: Are You In? – Theatre in Education for Raising Awareness About BULLYING
Marios Koukounaras-Liagkis, Iro Potamousi: The “Most Significant Change” Technique: Research on the Evaluation of Theatre in Education (TiE) Programmes
İhsan Metinnam, Ömer Adıgüzel: Establishing Cultural Contact Zones through Creative Drama
Zeki Özen, Ömer Adıgüzel: Using Dorothy Heathcote’s Commission Model Approach to Promote the Teacher Candidates’ School-Real Life Relationship Skills
Antigoni Paroussi, Vasilis Tselfes: A Theatrical Representation of Abstract Ideas: The Case of “Time”
Vasilis Tselfes, Antigoni Paroussi: Bridging the Theory - Experience Gap: An Educational Approach of Epistemological Issues through Theatrical Expression
ΜΕΡΟΣ Δ΄ – PART 4: Κοινωνική παρέμβαση – Social Intervention
Κατερίνα Ζάχου, Βασούλα Μακρή: Θέατρο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Η Θεατρική Ομάδα του Γερμανικού Τμήματος ΑΠΘ αντιμέτωπη με την κρίση
Ιωάννα Μήτσικα: Χορεύοντας το περιορισμένο σώμα: ένα εργαστήριο θεάτρου και κίνησης στο Γενικό Κατάστημα Κράτησης Θεσσαλονίκης
Λυδία Παπαστεφανάκη: Η παιδαγωγική διάσταση του έργου του JerzyGrotowski – Η αναζήτηση μιας γκροτοφσκικής θεατρικής εμψύχωσης για παιδιά
Ευθυμία Σταυρογιαννοπούλου: Το Ταξίδι της Χαλιμά: μια αφηγηματολογική προσέγγιση του παραμυθιού και ο δραματουργικός μετασχηματισμός του σε κουκλοθεατρικό έργο
Αντιγόνη Τσαρμποπούλου: Κι αν ήσουν εσύ στη θέση της… ηρωίδας του βιβλίου; Η συμβολή της θεατρικής τέχνης στη συγκρότηση της αναγνωστικής κοινότητας και στην ευαισθητοποίηση των παιδιών και των νέων στο προσφυγικό
Κλειώ Φανουράκη: Διγλωσσία και Πολυπολιτισμικότητα μέσα από το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση
Maria Karamoutsiou, Alexandra Karamoutsiou, Vivian Doumpa: Listen to the Space, See the Sound: The City as a Motive for a Collaborative Performance
Gregory Naughton: ‘‘Mimesis’’ as a Structure of Consciousness
ΜΕΡΟΣ Ε΄ – PART 5: Πρακτικές εφαρμογές – Παρουσιάσεις. Workshops – Presentations
1.Πρακτικές εφαρμογές – Workshops
Χριστίνα Ζουρίδου, Ρίτα Πουταχίδου: Ο ελέφαντας, το μυρμήγκι και η σκιουρίνα – Ένα θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο για μαθητές προσχολικής ηλικίας και δημοτικού
Τζωρτζίνα Κακουδάκη: Eυριπίδη Eλένη: η αλήθεια μέσα από τις πλάνες
Μαίρη Καλδή: Ένα βράδυ που ο Καρυωτάκης συνάντησε τον Βαν Γκογκ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης: Εκπαίδευση εκπαιδευτικών με θέμα τη θέση της θρησκείας στο σχολείο – Βιωματικό εργαστήριο για ένα σχολείο με ανθρώπους για ανθρώπους
Χαρά Λιόλιου: Αδιέξοδα στη… δημοκρατία – Ο Τουρτούρι συναντά τον Περικλή, στην Πολιτεία των ανθρώπων με τα κίτρινα καπέλα
Μαρίτα Λώλη, Γιώργος Μάρδας: Θεατρικές τεχνικές για την εκμάθηση των ξένων γλωσσών
Δημήτρης Μαυρέας, Σόνια Μολογούση, Ηρώ Ποταμούση: Φύλακας ή Πιάστης: Η θέση του εκπαιδευτικού στην ομάδα
Σταματία Μέμου, Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση: Η συμβολή του Θεάτρου/ Δράματος στην Εκπαίδευση στην ανατροπή των στερεοτύπων στα παραμύθια των Αδερφών Γκριμ
Χαράλαμπος Μπαλτάς, Φωτεινή Παπαρήγα, Κατερίνα Αλεξιάδη: Ολοκαύτωμα και εκπαίδευση: δουλεύοντας θεατρικά με την παιδαγωγική του Janusz Korczak
Αικατερίνη-Απάνα Μπίρμπα: «Ο τελευταίος χρησμός της Κασσάνδρας» ή αλλιώς… «Εγώ δεν είμαι ρατσιστής!»
Σίμος Παπαδόπουλος: Εμείς οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι: Η Παιδαγωγική του Θεάτρου στη διδασκαλία του ποιήματος
Αριστέα Σταφυλαράκη, Χάρης Κρεμμύδας: Σεβασμός στην ιστορία του άλλου
Δήμητρα Σωκράτους: Αναζητώντας την παιδική αλήθεια για τον καρκίνο: Η Μαίρη και το Λευκό Μπιζέλι
Νάντια Τομασίδου: Μαθαίνοντας να δεχόμαστε το διαφορετικό: «Το Αστερόπαιδο» του Oscar Wilde
John Andreasen: Easy Drama “Writings”
Patrice Baldwin: Bringing a Legend Alive through Inter-thinking, Talk and Embodiment
Paul de Vries: How to Cultivate a Culture of Ownership in the Curriculum of a Theatre in Education Course
Ana Marjanović-Shane, Ljubica Beljanski-Ristić, Aleksandra Jelić, Jelena Stojiljković: In Quest for Drama in Open Education: Incentives, Challenges and Traps
2. Παρουσιάσεις – Presentations
Xρύσα Μάντακα: Οι συνεργασίες της Κατεύθυνσης Σκηνογραφίας-Ενδυματολογίας του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και μια πρώτη τους αποτίμηση
Maria Nefeli Angeloglou, Marion Küster: The Young IDEA 1st International Students Meeting 2018 (ISM). The Overwhelmed Generation: Family Developments in the Age of Globalisation
Sisir Dutta, Mousumi Chowdhury: Theatre in Education: Connecting Children with Entertaining Education
Georgina Kakoudaki: Ancient Greek Drama as Education: Archetypical Questions for Adolescent Audiences. The Dramaturgy of the Unexpected
Sanja Krsmanović-Tasić: “TOGETHERNESS” - The Necessity of Utopia
Number of views (5841)/Σχόλια (0)