Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

«Ζωντανεύουμε το κείμενο!» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Ζωντανεύουμε το κείμενο!» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Θεσσαλινίκη, 12/4/2022, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ3), Ιωάννα Λιούτσια

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 12/4/2022 5:30 μμ - 8:30 μμ Export event


«Ζωντανεύουμε το κείμενο!»

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης
για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ3)

Θεσσαλονίκη, Τρίτη 12 Απριλίου 2022, 5:30 μ.μ.- 8:30 μ.μ.

Τόπος: 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Προξ. Κορομηλά 25

 Δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών και εμψυχωτών νεανικών ομάδων με την τήρηση όλων των υγειονομικών μέτρων που προβλέπονται (αναφέρονται αναλυτικά μετά την περιγραφή του σεμιναρίου).

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) στο πλαίσιο του προγράμματός τους «Κι αν ήσουν εσύ;» - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, διοργανώνει 3ωρο επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο υποστήριξης εκπαιδευτικών που υλοποιούν το πρόγραμμα ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα με τίτλο «Ζωντανεύουμε το κείμενο!».

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εμψυχωτές νεανικών ομάδων, φοιτητές. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, καθώς και οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ή σχεδιάζουν να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

Επιμορφώτρια: Ιωάννα Λιούτσια, ηθοποιός, σκηνοθέτης, θεατροπαιδαγωγός

Σύντομη περιγραφή σεμιναρίου

Στο δίωρο αυτό σεμινάριο αξιοποιούνται επιλεγμένες βιωματικές δραστηριότητες και τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος από το συνολικό εκπαιδευτικό υλικό που παρέχει το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» και παρουσιάζονται συγκεκριμένα παραδείγματα εφαρμογών.  Στόχος του σεμιναρίου είναι, μέσω της πράξης και της ενεργού συμμετοχής, να φέρει τους συμμετέχοντες σε επαφή με σύγχρονα μεθοδολογικά εργαλεία και να προτείνει καλές πρακτικές που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί στην τάξη τους για τη μετάβαση από το κείμενο στο παραστασιακό γεγονός. 

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση μέχρι την ΚΥΡΙΑΚΗ 10/4/22 στη φόρμα ΑΙΤΗΣΗΣ:

https://forms.gle/vBxGeUW21nGBUXB49

και θα ειδοποιηθούν το ΔΕΥΤΕΡΑ 11/4/22 για τη συμμετοχή τους στο προσωπικό τους email.

 Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Θα δοθούν στους συμμετέχοντες υλικά του προγράμματος μετά το τέλος του σεμιναρίου.

Προσοχή: Το σεμινάριο είναι βιωματικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:

  • να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο

  • να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Περιφερειακός Συντονισμός Βόρειας Ελλάδας: 

Αντιγόνη Τσαρμποπούλου antitsarb@gmail.com 

Γραμματεία/Πληρ.: info@theatroedu.gr / 2106541600

 

Μέτρα για τον covid:

Λόγω της κατάστασης που επικρατεί με τον COVID και προκείμενου να διασφαλιστεί η υγεία όλων των συμμετεχόντων υπάρχει κάλυψη από τη διαδικασία των self test/rapid test  που ακολουθείται αυτή την περίοδο για τα σχολεία. Επιπλέον, για την είσοδο επισκεπτών στο συγκεκριμένο σχολείο  όλοι  οι συμμετέχοντες (εμβολιασμένοι και μη) θα πρέπει πριν από την έναρξη του σεμιναρίου να μπουν στην πλατφόρμα: https://edupass.gov.gr/ και να δηλωθούν ως επισκέπτες στο 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.  Όλοι οι συμμετέχοντες θα φορούν μάσκα κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου.

 

Βιογραφικό σημείωμα

Η Ιωάννα Λιούτσια είναι υποψήφια διδάκτορας του τμήματος Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου. Απόφοιτη του τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας ΑΠΘ, του τμήματος Θεάτρου ΑΠΘ και της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής “Σύγχρονο Θέατρο Βασίλης Διαμαντόπουλος”. Έχει ολοκληρώσει το εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση» (ΚΕΔΙΒΙΜ, 2020) & «Museum teaching Strategies for your classroom» (MOMA, 2013). Ως θεατροπαιδαγωγός έχει συνεργαστεί με το ΚΘΒΕ (2019 – 2021) στον σχεδιασμό και την εκτέλεση των θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων Α’ βάθμιας εκπαίδευσης Προς την Ελευθερία και Στη Γη της Ελευθερίας. Στο πλαίσιο αυτών των εκπαιδευτικών προγραμμάτων υπό τον τίτλο «ΤΟ ΚΘΒΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» έχει συγγράψει δύο booklets με τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και θεατρικές ασκήσεις, τα οποία διανέμονταν στα σχολεία. Σχεδίασε τις θεατρικές δραστηριότητες για την παράσταση Παραμύθι για δύο (σκην. Αλέξανδρος Ράπτης) για τη νεανική σκηνή του ΚΘΒΕ, ενώ σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη Βασίλη Κουκαλάνι και τον συγγραφέα Volker Ludwig πραγματοποίησαν το εργαστήριο «Παιδιά της ίδιας γης: Υπάρχει τρόπος, τόπος και χρόνος γέννησης του ρατσισμού;» , στο πλαίσιο της παράστασης Μια γιορτή στου Αλ Νουρί. Εκτός ΚΘΒΕ, έχει συνεργαστεί σχεδιάζοντας κι εμψυχώνοντας θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα και δραστηριότητες με φορείς όπως το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών, το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (πρόγραμμα FUTURE LIBRARY), ο δήμος Θεσσαλονίκης, το φεστιβάλ elefantastico, καθώς και δημόσια κι ιδιωτικά ΚΔΑΠ. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και από το 2021 είναι εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα