2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/11/2018 9:30 πμ - 5:30 μμ Export event
  • Συμμετέχουν: 12
  • Θέσεις: 15
  • Υπολειπόμενες θέσεις: 3
Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.
Εργαλεία συμμετοχής σε δραστηριότητες δράματος

Εργαλεία συμμετοχής σε δραστηριότητες δράματος

Αθήνα, 24/11/2018, Εργαστήριο, Zoltán Meszlényi-Bodnár, Zsófia Jozifek

Εργαλεία συμμετοχής σε δραστηριότητες δράματος

Αθήνα, 24/11/2018

Zoltán Meszlényi-Bodnár, σκηνοθέτης, ηθοποιός, θεατροπαιδαγωγός, πρόεδρος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας (ΤiΕ) Nyitott Kör (Ανοιχτός Κύκλος) Ουγγαρία
Zsófia Jozifek,
θεατροπαιδαγωγός,  Nyitott Kör Egyesület (Ανοιχτός Κύκλος), Ουγγαρία

Εργαστήριο 5 ωρών
Οι ώρες του εργαστηρίου είναι 9:30πμ-12:00μμ και 3:00μμ-5:30μμ, σύμφωνα με το πρόγραμμα.

Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Γλώσσα: αγγλικά

Παρουσιάζει ενδιαφέρον το γεγονός, ότι η Ουγγαρία είναι πρωτοπόρος παγκοσμίως σε σχέση με τον αριθμό των ιδρυθέντων Θεατροπαιδαγωγικών Ομάδων (TiE) και των διαρκών δράσεων τους, αλλά και την καινοτομία της μεθόδου που εφαρμόζουν. Πολλοί επαγγελματίες εργάζονται σε αυτόν τον τομέα στη χώρα μας και υπάρχει ένα ευρύ φάσμα εκδηλώσεων και φόρουμ για την περαιτέρω ανάπτυξη των μεθόδων μας. Θα θέλαμε να πραγματοποιήσουμε μια εκπαιδευτική συνεδρία/ εργαστήριο για τον τρόπο λειτουργίας και δουλειάς της ομάδας Nyitott Kör (Ανοιχτός Κύκλος), τον οποίο περιγράφουμε ως Παιχνίδι- Θέατρο- Εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι η αρχή ενός Θεατροπαιδαγωγικού Προγράμματος αποτελεί το βασικό στάδιο για την περαιτέρω διεργασία και πειραματιζόμαστε με τα εργαλεία συμμετοχής σε μια αλληλεπιδραστική δραστηριότητα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Μέχρι τώρα έχουμε δημιουργήσει μια εργαλειοθήκη που μπορούμε να μοιραστούμε με τους συμμετέχοντες μαζί με την θεωρητική βάση που έχουμε κατασκευάσει γι’ αυτήν και την οποία έχουμε ήδη παρουσιάσει αρκετές φορές. Θεωρούμε ότι η δουλειά μας είναι μια διαδικασία Παιχνιδιού- Θεάτρου- Εκπαίδευσης, η οποία καθοδηγεί τους συμμετέχοντες μέσω μιας βιωματικής δραστηριότητας, εστιάζοντας σε ένα συγκεκριμένο κοινωνικό πρόβλημα, στα πλαίσια ενός ασφαλούς χώρου.Εισερχόμαστε όλοι μαζί σε ένα παιχνίδι, το οποίο αποδεικνύεται μια πράξη επιτέλεσης μέσω της οποίας συντελείται η συγκυριακήμάθηση.Μετά το πέρας της εμπειρίας, αναστοχαζόμαστε με αφορμή τις συμπεριφορές και τα συναισθήματά μας αναλύοντας τα σε ένα παγκόσμιο πλαίσιο. Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο θα συμμετάσχουν σε μια θεατροπαιδαγωγική βιωματική δραστηριότητα σχετική με ένα καυτό κοινωνικό και ανθρωπιστικό πρόβλημα, θα αναλύσουν τις τεχνικές της δραστηριότητας αυτής και θα ακολουθήσουν μία, από κοινού, διαδρομή ανακάλυψης των βασικών δομικών στοιχείων ενός εναλλακτικού Θεατροπαιδαγωγικού Προγράμματος. Στο πρώτο μέρος του εργαστηρίου παρέχουμε ένα θεωρητικό μέρος για την παρουσίαση της μεθόδου συμμετοχής και εμπλοκής των Θεατροπαιδαγωγικών Προγραμμάτων. Στη συνέχεια ακολουθεί συζήτηση για τα διαφορετικά εργαλεία που αξιοποιούμε ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα των συμμετεχόντων. Για παράδειγμα, με μικρά παιδιά αξιοποιούμε κυρίως τεχνικές κλόουν, με τους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης χρησιμοποιούμε πολλά στοιχεία παιχνιδιών, ενώ με μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αξιοποιούμε πιο αφηρημένες μορφές θεάτρου, καθώς και ψηφιακές συσκευές ή εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα. Τέλος, θα παρουσιάσουμε καινοτόμες στρατηγικές και συμβάσεις που χρησιμοποιήσαμε αποτελεσματικά σε διάφορα Θεατροπαιδαγωγικά Προγράμματα τα τελευταία χρόνια. Το σεμινάριο απευθύνεται σε θεατροπαιδαγωγούς, εμψυχωτές/τριες ομάδων, κοινωνικούς λειτουργούς και εκπαιδευτικούς.


Image

Ο Zoltán Meszlényi-Bodnár είναι ένας από τους κύριους ιδρυτές και πρόεδρος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας (TiE) Nyitott Kör (Ανοιχτός Κύκλος). Η Ομάδα ιδρύθηκε το 2007, παρόλο που οι ιδρυτές της άρχισαν να ασχολούνται με τη μεθοδολογία των Θεατροπαιδαγωγικών Προγραμμάτων από το 2005. Ασχολείται επαγγελματικά με την σκηνοθεσία και τη διδασκαλία της θεατρικής τέχνης. Αποφοίτησε το 2000 από το UniversityofTheatreandFilmArts στη Βουδαπέστη, ενώ ολοκλήρωσε ένα μονοετές μάθημα της Παιδαγωγικής του Δράματος το 2005. Εργάζεται επίσης στο Ίδρυμα Red Nose Clowndoctors ως clowndoctor από το 2004. Υλοποιεί εκπαιδευτικές δράσεις για κλόουν και ηθοποιούς, καθώς και διαλέξεις πάνω στο Θέατρο/ Δράμα στην Εκπαίδευση. Ως εκπαιδευτής, διοργάνωσε σεμινάρια σε διεθνείς κατασκηνώσεις κλόουν (Red Noses International), το 2011 στη Ρουμανία, το 2012 στο Witten και το 2014 στο Sfantu Gheorghe. Τα τελευταία χρόνια ο ίδιος διεξήγαγε αρκετές επιμορφώσεις σε θεατροπαιδαγωγούς και κοινωνικούς λειτουργούς σχετικά με τα εργαλεία συμμετοχής στα Θεατροπαιδαγωγικά Προγράμματα: Λευκωσία 2016, Βελιγράδι 2017 και 2018, Βουδαπέστη 2018. Συμμετείχε στην συζήτηση που έγινε στην Ουγγαρία για τους όρους και τις στρατηγικές των Θεατροπαιδαγωγικών Προγραμμάτων το 2017 και είναι εμψυχωτής σε ένα νέο πρόγραμμα για την κατάρτιση νέων επαγγελματιών του θεάτρου στην Παιδαγωγική του Δράματος. 


Image

Η Zsófia Jozifek εργάζεται στην Θεατροπαιδαγωγική Ομάδα (TiE) Nyitott Kör (Ανοιχτός Κύκλος). Έχει εμπειρία στο Θέατρο/ Δράμα στην Εκπαίδευση από διάφορες οπτικές γωνίες, καθώς συνάντησε τη μεθοδολογία ως συμμετέχουσα σε αντίστοιχα προγράμματα στην παιδική της ηλικία και, παράλληλα, μεγαλώνοντας έπαιξε σημαντικό ρόλο στη ζωή της καθώς και στην ακαδημαϊκή της προσέγγιση όσον αφορά τη μέθοδο. Έχει ολοκληρώσει ένα μονοετές μάθημα Παιδαγωγικής του Δράματος το 2016. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές πάνω στη Διαπολιτισμική Ψυχολογία και Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Eötvös Loránd (Ουγγαρία) το 2015. Στο ίδιο Πανεπιστήμιο ολοκλήρωσε και τις προπτυχιακές της σπουδές (Liberal Arts). Έζησε και εργάστηκε στην Ισπανία από το 2013 έως το 2015, διοργανώνοντας και εμψυχώνοντας δραστηριότητες θεάτρου δρόμου και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για νέους με λιγότερες ευκαιρίες. Είναι εκπαιδευτικός και ηθοποιός με ενεργό δράση σε Θεατροπαιδαγωγικά Προγράμματα και εθελοντής του HUDEA. 
 

Print